handdator

Visa fullständig version : Optimera KCR box ?? + ryker svart...



VWGolIV
2008-02-24, 21:37
Går det att optimera en KCR box ?

Kan man göra något åt att det ryker svart eller har det med
att den är trimmad ?

Det gäller en Golf IV 110 hk diesel från -00.

R.Grönberg
2008-02-24, 21:48
Går det att optimera en KCR box ?

Kan man göra något åt att det ryker svart eller har det med
att den är trimmad ?

Det gäller en Golf IV 110 hk diesel från -00.

Göra något åt? =)det ska ju ryka, trodde det var därför man trimmade en diesel=)

hehe men vad jag fattat det som så är det pågrund av att den blir påställd. Kcren brukar gå att justera rätt bra på ett vred på boxen

VWGolIV
2008-02-24, 21:51
Utan box så ryker den inte.

Det är inte min bil utan han som äger den som undrade.
Därav frågan.

Men då förmodar jag att det inte är skadligt att den ryker eller ?

För min egna del så finns det inget bättre än när man tramar plattan i mattan i en diesel och så kommer det ett stort svart moln och skitar ner bilen bakom som förhoppningsvis är en fin ferrari eller nått annat skitmärke.

R.Grönberg
2008-02-24, 21:55
Utan box så ryker den inte.

Det är inte min bil utan han som äger den som undrade.
Därav frågan.

Men då förmodar jag att det inte är skadligt att den ryker eller ?

För min egna del så finns det inget bättre än när man tramar plattan i mattan i en diesel och så kommer det ett stort svart moln och skitar ner bilen bakom som förhoppningsvis är en fin ferrari eller nått annat skitmärke.

Hehe japp håller helt klart med...

Skadligt tvekar jag på då den bara får mer bränsle så det är nog ingen som helst fara. testa ställ ner boxen lite

Janne.M
2008-02-24, 23:09
Ni har väl följt anvisningarna till boxen när ni ställt in den? Rekommendationerna av mekar som jag pratat med som fått repa motorer (turbon etc) som havererat pga KCR och liknande boxar är att ställ den tills den går som bäst och sen backa av ett par snäpp. Skonar visst motorn en hel del

TDI
2008-02-24, 23:13
hehe det ska ryka svart! :D

på min förra 110hk golf så rök det hej vilt med kcrbox,men den gick bra då också.

går ju nollställa boxen och justera in den på nytt för att vara på säkra sidan.

pekka kiiskilä
2008-02-25, 00:24
Där håller jag med Janne för justerbara boxar kan leda till ras av turbon samt kissen så skruva ner den lite så håller prylarna längre.

VWGolIV
2008-02-25, 00:37
Jag vet ännu inte vad det är för modell på box mer än en kcr, skall hämta bilen imorgon och sedan kolla den lite för andra fel också.

Men tack så länge om inget annat