handdator

Visa fullständig version : Avgasvärden på passat 2.0, vanligt fel?



mt4base
2008-02-24, 12:04
Jag har tittat efter en fin Passat 2.0 årsmod 94-96 ett tag och det verkar som just dessa bilar har problem med avgasvärdena till större del än vad andra bilar har? Jag har varit spekulant på 4 st men 3 av dessa har någon gång i sin besiktningshistoria haft problem (2:a) på bes med just avgasvärden. Har jag haft EXTREM otur (för vad är oddsen att stöta på så många bilar med det felet om det inte är vanligt?) eller är det helt enkelt så att det är nått fel i konstruktionen på just dessa bilar med dessa motorer (2E?). Jag har tidigare haft en Golf med 2.0 motorn och den var det inte ett enda problem med under alla tusentals mil som åktes i den.

Nån som känner till om Vw hade nån specifikt problem som följde just passaten med dessa motorer? Tvärtom har jag aldrig hört en stavelse om liknande problem i passater med 1.8 motorn. Kanske bara en slump?

Marcus
2008-02-24, 16:54
Tror det beror på ägarna. Många Passat 2,0 köptes nog för att dra tungt med då de får dra relativt mycket. Kanske har motorerna tagit lite stryk av det?