handdator

Visa fullständig version : lackbehandling



axel
2008-02-23, 13:31
funderar på lämna bilen på lackbehandling är det värt pengarna eller man ska själv vaxa den då o då hur gör ni?

några bra ställe i skåne o lämna den på?

R.S
2008-02-23, 14:57
Om det gäller för en lite äldre bil skulle jag nog rekommendera att antingen göra det på egen hand eller ta hjälp av någon. Behandlingarna är rätt dyra (inte ovanligt med 4000:-) oavsett vilket alternativ du väljer.

Min nuvarande bil är en 05'a som först varit Tefcar behandlad. Då jag tyckte den såg sunkig ut när jag köpte den tänkte jag "OK, testar DITEC då". Nu är den fullt DITEC behandlad och ska jag vara ärlig tycker jag inte att det är värt pengarna. Bilen ser gudomlig ut när man hämtar den men sedan tycker jag att resultatet avtar rätt snabbt.

Det finns även andra sorter, Mr.Cap m.fl som enligt info ska vara bra men dessa kan jag inte uttala mig om.

Jag hade min hos P&B Bilvård i Lund (som utför DITEC + en massa annat).
DITEC center finns i Malmö.

axel
2008-02-23, 17:59
bilen e en gti -06

såg att Vonne skulle ha 6300 för sin lackbehandling rätt saftigt sen skulle man komma tillbaka efter 18 månader o göra nån efterbehandling frågan e om man inte ska köpa riktig lackbehandling o göra det själv ändå

vad använder ni o tar bort astfalt fläckar o sånt med??

Holmgren
2008-02-23, 18:25
Detta jobb är ett hantverk. Tror inte det är någon större skillnad på dom olika märkerna.
jag har testat flertalet.
Dom senaste 3 gångerna har varit på ett ställe som använder smartab´s produkter.
Köper även medel utav honom, schampo, avfettning och andra produkter.
Han är extremt nogrann och vägrar lämna ut bilen innom 48 timmar för det har inte härdat klart innan dess. Alla små detaljer i motorrummet fixar han till.
Så jag tror du ska leta upp en som gör ett bra job istället för att kolla vad det står på skylten.

Mulder-_-
2008-02-23, 18:55
Brukar lämna bilen till en kille som tidigare jobbade på Mr.Cap men har köpt egna grejor (samma som på firmorna). Brukar bli ett grymt resultat som håller mer än ett år. Klarar även tvätt med avfettning varannan vecka hela vintern.

Bilen ser i princip nyvaxad ut efter varje tvätt (dock ej plastdetaljer såklart) & är riktigt lätttvättad.

Jag har helt lagt ner det där med att vaxa själv, kommer inte i närheten i resultat & hållbarhet.

Jonas
2008-02-24, 10:19
Är inne på min fjärde bilen som Mr Cap har gjort och jag hittar inget som slår dom.

tjipp
2008-02-25, 23:00
Mr Cap behandlat skodan! grymmt lättvättad fortfarande snart 1år sen den behandlades.. Nu har jag ifs, börjat köra skälv med smartabs produkter,, men det krävs en hel del övning och maskiner/medel för minst 10.000:- om det skall vara trevligt att arbeta med och ge bra resultat! Men om man har 14bilar som jag så är det bra ekonomi att sköta polerandet med egna grejer! =)