handdator

Visa fullständig version : Nybliven ägare av Golf med lite funderingar......



Eddy
2008-02-20, 15:51
Hej hej... Nu har inte jag någon GTI men ni kan nog hjälpa mig ändå.

Har köpt en Golf -05 2.0 4-motion.. Har aldrig ägt en vw förrut så jag är rätt så okunnig vad det gäller just vw.

Har två frågor:

1. Jag hör ett tickade/knackande ljud när bilen är igång. Det kommer och försvinner lite då och då.. Det känns som att det kommer från högra sidan av motorrummet sett från förarplatsen. Det hörs tydligt i bilen när de sätter igång... Påminner om ett tickande relä fast högre.

2. Vad beyder alla utrustningskoder?? Vart kan jag hitta en "tolkning" på dessa? Helst på svenska då :)

Tacksam för svar. Kommer säkert fler frågor :p

Mini_me
2008-02-20, 16:01
Tickandet är urluftningen till tanken...dvs ska låta så=)

Det andra går att få via VAG men inte alltid på svenska.
Dock på engelska.

Välkommen.

Eddy
2008-02-22, 22:14
Tickandet är urluftningen till tanken...dvs ska låta så=)

Det andra går att få via VAG men inte alltid på svenska.
Dock på engelska.

Välkommen.

Tack för ett snabbt svar. Har en ny fråga :) Ibland hörs inte det tickande ljudet när man sätter på blinkers, vänster eller höger spelar ingen roll.. Dock blinkar den gröna pilen och blinkersen fungerar men det är tyst, ibland. Någon som känner till detta??

Basti
2008-02-23, 13:20
Tack för ett snabbt svar. Har en ny fråga :) Ibland hörs inte det tickande ljudet när man sätter på blinkers, vänster eller höger spelar ingen roll.. Dock blinkar den gröna pilen och blinkersen fungerar men det är tyst, ibland. Någon som känner till detta??

Om man tex inte har bälte på sig o den tutar för det låter det inget om blinkersen