handdator

Visa fullständig version : Problem med tröskelsats G60



Dande_GTi
2007-05-15, 23:34
HAr en golf Gti 16v -86. Har satt på främre och bakre kofångare från G60. Men vet inte hur tröskelsatsen ska monteras. Någon som vet något?

Youngblood
2007-05-17, 17:41
Exakt vad är det du vill veta..? Har du köpt det nytt eller begagnat? I viket fall som helst så ska du ha popnitar och 2 st skenor med dubbel häftande tejp som du fäster på tröskeln. Sedan så har du små "hängare" som monteras på tröskeln och som tröskeln sedan blir att hänga i på den dubbel häftande skenan. Eller kanske skulle dem limmas. Kommer inte ihåg riktigt men du ser hur du ska göra när du har grejerna hos dig. Popnitarna använder du till skärm breddarna. Förstår du vad jag menar? :)
Om du inte har popnitarna och skenorna så föreslår jag att du köper dem på V.A.G. Har inga artikel nr. på grejerna men förklara vad du ska gör a så får du säkert rätt grejer.

golf_fanatic
2007-05-26, 23:58
Montera skärmbreddarna först!
Sen sätter du dit tröskelbreddarna, skruva dit dom utan de listerna på baksidan av trösklarna först. Så att du får skruvhålen bra! Sen skruvar du lös dom igen, och monterar fästlisten mot tröskeln, sen är de dax att få dit tröskeln! Lämpligt om du har en kompis till hjälp när du ska riva av skyddstejpen bakpå listerna och montera dit tröskeln (Se till att göra rent noga där listen ska fästa först. Och att de är helt torrt där oxå!)

Sen hakar du i trösklarna i skärmbreddarna och skruvar fast dom i de hålen du gjort i bilens trösklar (2 i framkant och 2 i bakkant under täcklocken)! Lättar på trösklarna i ovankant så du kommer åt att dra bort skyddstejpen från fästlisterna och klämmer åt trösklarna. Nu sitter trösklarna på plats!! :)

Det här tipset kopierade jag från gamla forumet när jag skulle montera mitt G-60 kit. Om du gör som det skrivs så är det inga problem
Tipset är ursprungligen från golf666
Tack så mycket Tobbe :-)