handdator

Visa fullständig version : köpa grejer från Usa



widget
2008-02-19, 18:58
Hej
tänkte kolla med er hur mycket man måste betala i Tull avgifter från Usa.. Tänkte kanske köpa en Topp till mig golf där och den skulle kosta 520dollar/3300 kr ungefär. vil veta om det är värt det eller om tull lägger på så det blir flera tusen dyrare.. frågade företaget om dom kunde skriva ett lägre pris på kvittot men ja det ville dom inte eftersom dom tyckte att risken var för stor för att åka fast.
ja nån som har nått förslag hur man ska göra eller om det är smartast att betala tull avgifter?

Jocke_M
2008-02-19, 19:03
Hej
tänkte kolla med er hur mycket man måste betala i Tull avgifter från Usa.. Tänkte kanske köpa en Topp till mig golf där och den skulle kosta 520dollar/3300 kr ungefär. vil veta om det är värt det eller om tull lägger på så det blir flera tusen dyrare.. frågade företaget om dom kunde skriva ett lägre pris på kvittot men ja det ville dom inte eftersom dom tyckte att risken var för stor för att åka fast.
ja nån som har nått förslag hur man ska göra eller om det är smartast att betala tull avgifter?

Be dom skicka det som en gåva.. = inga avgifter i tullen

jocke.w
2008-02-19, 19:03
Hej
tänkte kolla med er hur mycket man måste betala i Tull avgifter från Usa.. Tänkte kanske köpa en Topp till mig golf där och den skulle kosta 520dollar/3300 kr ungefär. vil veta om det är värt det eller om tull lägger på så det blir flera tusen dyrare.. frågade företaget om dom kunde skriva ett lägre pris på kvittot men ja det ville dom inte eftersom dom tyckte att risken var för stor för att åka fast.
ja nån som har nått förslag hur man ska göra eller om det är smartast att betala tull avgifter?
Av vilken anledning skulle man åka fast???

Skriva ner värdet funkar i dom flesta fall, men som du säger....det finns firmor som vägrar.

Skicka varan som reparerat gods funkar oxå!!

Eller så tar man tull smällen......har amn tur så slinker det igenom!!!

25% av värdet på varan får du plussa på + postens avgifter på 100:-

DOLLARN är riktigt billig nu, så det kan vara värt att ta smällen ;-)

jocke.w
2008-02-19, 19:04
Be dom skicka det som en gåva.. = inga avgifter i tullen

Glöm det!!!

Mackan73
2008-02-19, 19:05
http://www.tullverket.se/sokordao/k/kopavarorfranettlandutanforeu.4.4ab1598c11632f3ba9 280001356.html

börne
2008-02-19, 19:18
Vad är det för topp du ska köpa därifrån?

Jocke_M
2008-02-19, 19:25
Glöm det!!!

Vadå glöm det?

Brukar ju funka att göra så..

widget
2008-02-19, 19:29
ja jag får väll fråga om dom kan skriva reparerat gods men ja jag tvivlar att dom vill eftersom dom inte ville skriva ner priset..Det är en 8V Crossflow topp som jag tänkte köpa och ja jag vet att dom finns här i sverige till 1.6 liters motorer men ja jag hade ingen större lust att börja slipa i nått. =)

Holmgren
2008-02-19, 19:38
ja jag får väll fråga om dom kan skriva reparerat gods men ja jag tvivlar att dom vill eftersom dom inte ville skriva ner priset..Det är en 8V Crossflow topp som jag tänkte köpa och ja jag vet att dom finns här i sverige till 1.6 liters motorer men ja jag hade ingen större lust att börja slipa i nått. =)

Att dom inte vill fuska skulle jag ta som ett bra betyg.
Känns som ett betydligt seriösare företag då..

jocke.w
2008-02-19, 22:32
Vadå glöm det?

Brukar ju funka att göra så..

Funkar absolut inte........enda gången man slipper tull är när försendelsen kostar under 500:-

jocke.w
2008-02-19, 22:33
ja jag får väll fråga om dom kan skriva reparerat gods men ja jag tvivlar att dom vill eftersom dom inte ville skriva ner priset..Det är en 8V Crossflow topp som jag tänkte köpa och ja jag vet att dom finns här i sverige till 1.6 liters motorer men ja jag hade ingen större lust att börja slipa i nått. =)
Finns la hur många firmor som helst som gör jobbet!

kanske dock inte för den pengen

Jani Hast
2008-02-19, 23:08
Ska mna skriva ner värdet så är det lättare att göra på saker som inte väger 10 kg och påstå att den inte är värd mer än 50 dollar.

Har får taker flera gånger från bede USA och Asien utan att behöva tulla för dom.
Men oftas är det mindre saker som inte väger så mycket.

Det jobbiga ör ju om sakerna kommer bort och det står värde 50 dollat för en sak som kostar 500 dollar.
Då får man bara ersättning fölr 50 dollar.