handdator

Visa fullständig version : Ta bort regskylten/ramen?



Premis
2008-02-19, 17:02
Det här är ju pinsamt, jag är normalt rätt mekig och har fixat sånt här tidigare men here goes.

Hur 17singen får man loss reggplåten och reggplåtshållaren på Golf femman?

Jag har haft min bil sedan i mars och har ännu inte tagit bort den där reklamhållaren som jag fick med ifrån handlaren men nu MÅSTE den bort helt enkelt.

Hur gör man?

Vågar inte riktigt gå på med skruvmejseln och bända med risk för skador om jag inte vet exakt vad jag ska göra ..

VWHelp me

JWO
2008-02-19, 17:18
Är det bara den lösa listen på själva hållaren du ska ha bort eller?

Basti
2008-02-19, 17:36
Helt rätt, man tar listen i nederkanten o bänder loss, sitter hårt som in i hel...te.....

JWO
2008-02-19, 18:46
Helt rätt, man tar listen i nederkanten o bänder loss, sitter hårt som in i hel...te.....

Skulle den gå sönder så kostar den utan rabatter 18:- inne på VAG =)

Premis
2008-02-20, 10:00
Ah, måste man inte lirka ur skylten på något sätt då?

F.ö. hur lirkar man ut skylten? Man kanske vill byta hela hållaren och då antar jag att man få lossa skylten på något sätt och skruva loss hållaren?

JWO
2008-02-20, 10:06
Ah, måste man inte lirka ur skylten på något sätt då?

F.ö. hur lirkar man ut skylten? Man kanske vill byta hela hållaren och då antar jag att man få lossa skylten på något sätt och skruva loss hållaren?

Ja man tar bort den lilla listen (oftast med reklam på). Sen drar du reg.skylten neråt sen sitter oftast själva hållaren bara med två skruvar bakom. Skruva loss och bara byt bort den!

Premis
2008-02-20, 17:17
Tackar för svar, får våldföra mig lite på bilen snart då :)

Basti
2008-02-20, 17:35
Tackar för svar, får våldföra mig lite på bilen snart då :)

Som JWO sa, ha en reklamlist i reserv.......

Premis
2008-02-20, 23:30
Nu har jag en halv reklamlist liggandes i bilen och en halv fortfarande fast på skylten :) Får bli att ta till skruvmejseln nån dag och bända lite.

ps. den var inte vacker under reklamlisten, fula hål .. vad ska man ersätta den med..

JWO
2008-02-21, 09:23
ps. den var inte vacker under reklamlisten, fula hål .. vad ska man ersätta den med..

Finns en svart list utan reklam du kan köpa inne på VAG för 18:-, bara att klämma dit!

Premis
2008-02-21, 19:36
Finns en svart list utan reklam du kan köpa inne på VAG för 18:-, bara att klämma dit!

Ah du menar så.

Då får man åka till VAG nån dag då.

JWO
2008-02-21, 23:12
Ah du menar så.

Då får man åka till VAG nån dag då.

Japp, det gör du rätt i!

P-plats.se
2008-02-21, 23:42
Ah du menar så.

Då får man åka till VAG nån dag då.

Åker du till Bilab får du hälsa Jonas (kille med långt hår och en härlig stil)!
...mer hjälpsam VAG-kille får du leta efter. ;)
(Skulle väl vara våra trevliga VAG-killar här på forumet i så fall... HeHe!)

Premis
2008-02-22, 23:32
Åker du till Bilab får du hälsa Jonas (kille med långt hår och en härlig stil)!
...mer hjälpsam VAG-kille får du leta efter. ;)
(Skulle väl vara våra trevliga VAG-killar här på forumet i så fall... HeHe!)

Ah du menar så :).

Hmm han kanske man redan har stött på nångång då, har väl köpt reservdelar där till en halv bil minst. Alltid bra hjälp ifrån reservdelsfolket där.