handdator

Visa fullständig version : baklucke problem golf iv



klenis
2008-02-17, 22:54
mitt centrallås funkar ej på bakluckan, nyckelhålet är helt igenbommat. kan man öppna den inifrån på ngt sätt?? mvh Simon

VWGolIV
2008-02-17, 23:45
Har du provat att rengöra låset ?

Någon bra rengöringsspray i nyckelhålet m.m och sedan kankse du lyckas få in nycklen i låset..

P-plats.se
2008-02-18, 09:12
Ett ganska vanligt fel...

Du får rycka bort plasten på insidan av luckan så kan du öppna.
Kräver lite jobb och våld men det går.

Ofta orsakas detta problem av att torkarmotorn läcker och det rinner ner i låset.

klenis
2008-02-18, 17:46
okaj! ska försöka detta. ja det är väl ingen idé att va rädd om plasten, måste ju ha upp skiten ju! tack för svaret!! mvh Simon

Bobo
2008-02-19, 00:27
Har också haft det problemet, de bytte låset på något sätt på VAG. Torkarmotorn är borta nu också så fult + att det förstör bakrutan att använda den

VWGolIV
2008-02-19, 01:54
Sen att det är skit i låset har med bilens vinddrag att göra.

Av nån anledning så sugs all skit upp på bakluckan när man kör.
Då gäller det att hålla iordning på låset och rengöra ofta för att det skall hållas i trim.

Jag funderar dock på att ta bort min låskolv på nån vänster och sätta nån täckbricka över i samma färg som bilen och endast ha handtaget kvar.

P-plats.se
2008-02-19, 09:01
okaj! ska försöka detta. ja det är väl ingen idé att va rädd om plasten, måste ju ha upp skiten ju! tack för svaret!! mvh Simon

Du får bort plasten så du kan använda den igen så var försiktigt och skada den inte mer än nödvändigt!



Sen att det är skit i låset har med bilens vinddrag att göra.

Av nån anledning så sugs all skit upp på bakluckan när man kör.
Då gäller det att hålla iordning på låset och rengöra ofta för att det skall hållas i trim.

Jag funderar dock på att ta bort min låskolv på nån vänster och sätta nån täckbricka över i samma färg som bilen och endast ha handtaget kvar.

Att låscylinderna kärvar påverkar inte att centrallåset ska funka...

VWGolIV
2008-02-19, 11:03
Patrik: Sant att det inte påverkar centrallåset.

Jag tänkte mer på att det blir kanske snyggt utan nyckelhålet.

P-plats.se
2008-02-19, 18:41
Patrik: Sant att det inte påverkar centrallåset.

Jag tänkte mer på att det blir kanske snyggt utan nyckelhålet.

Det har du rätt i...
Fyller ju ingen direkt funktion när man har c-lås för du når ju agaget även om det skulle hända nåt med c-låset.