handdator

Visa fullständig version : Köpa Scirocco?



Fahlgren
2008-02-16, 12:14
Åkte idag förbi barndomshemmet för första gången på många år och såg då en översnöad bil hos grannen. Tänkte inte mer på det då den bilen stått där sedan urminnes tider. MEN när jag förbi och slängde en blick över axeln så tyckte jag att det var nåt särskilt med framlyktorna, så jag stannade och vände om och upptäckte att det minsann var en rocca som stod där bortglömd under snön.. Regskylten var synlig så jag slängde iväg ett sms till trafikregistret och fick tillbaka följande :"XXX000,PB;VOLKSWAGEN SIROCCO GTI,RÖD,1979,AVST,030324,"FÖRNAMN,EFTERNAMN,ORT"

Funderar på att lägga ett bud till exgrannen ifall man först kan få komma och kolla på bilen.. Tror ni att det över huvudtaget är värt det? Bilen har stått där sedan 03, och om jag inte minns helt fel så var den bara igång en kortare tid efter att ha stått där många år även före detta.

Är det överhuvudtaget värt att höra av sig till honom?
Om det nu blir så, vad kan tänkas vara värt att erbjuda för en 79as rocca som är i stort behov av kärlek?

Falcor
2008-02-16, 13:49
Ett par tusingar är den alltid värd, och självklart ska du köpa den och göra i ordning den. Den enda som kommer misstycka är din plånbok ! :-)

Jonas
2008-02-16, 13:51
Åkte idag förbi barndomshemmet för första gången på många år och såg då en översnöad bil hos grannen. Tänkte inte mer på det då den bilen stått där sedan urminnes tider. MEN när jag förbi och slängde en blick över axeln så tyckte jag att det var nåt särskilt med framlyktorna, så jag stannade och vände om och upptäckte att det minsann var en rocca som stod där bortglömd under snön.. Regskylten var synlig så jag slängde iväg ett sms till trafikregistret och fick tillbaka följande :"XXX000,PB;VOLKSWAGEN SIROCCO GTI,RÖD,1979,AVST,030324,"FÖRNAMN,EFTERNAMN,ORT"

Funderar på att lägga ett bud till exgrannen ifall man först kan få komma och kolla på bilen.. Tror ni att det över huvudtaget är värt det? Bilen har stått där sedan 03, och om jag inte minns helt fel så var den bara igång en kortare tid efter att ha stått där många år även före detta.

Är det överhuvudtaget värt att höra av sig till honom?
Om det nu blir så, vad kan tänkas vara värt att erbjuda för en 79as rocca som är i stort behov av kärlek?



Allt är ju relativt. 1000:- til 15000:- beroende på skick. Titta ordenligt på bilen efter rost. Pga att det börjar bli ont om plåtdetaljer till Mk1 och Mk2 så skulle jag gå igenom det noga, Behöver du byta skärmar och tex en tröskel så kolla upp först om du får tag i delar... Har bilen stått i ur och skur i 5år finns det säkert rost på den... Får du tag i delar räkna på vad det kostar och lägg ett bud därefter OM din ex granne nu vill sälja den.

Keirn
2008-02-16, 16:31
...annars skulle jag glatt vara intresserad av den, behöver en hel del småpill från en sådan.

GTI-nissen
2008-02-16, 17:07
Jag hoppas att den har stått på asfalt i fem år och inte på en gräsmatta. Gräsmattor är nämligen perfekt som uppställningsunderlag om man gillar att laga rost.

Fahlgren
2008-02-16, 17:29
Jag hoppas att den har stått på asfalt i fem år och inte på en gräsmatta. Gräsmattor är nämligen perfekt som uppställningsunderlag om man gillar att laga rost.

Nja, varken eller faktiskt.. Vad jag kan minnas så står den på nån form av bark, alltså typ samma underlag som brukar vara på elljusspår typ.

Som sagt, vet inte ens om den är till salu, men tänkte bara lägga ut en förfrågan på vad en rocca i kanske inte det bästa skicket är värd=)

IceMannen
2008-02-16, 19:36
gör de dom lär nog inte bita dig för att du lägger ett bud, du kan ju inte få mer än ett nej...
lägg ett skambud med en gång och sen kan man gå upp om dom inte går med på de...har själv köpt en golf på detta viset....

matsola
2008-02-18, 16:57
Klart du ska, den kommer inte att bli så mycket bättre om den får stå 3 år till ute.
Se upp för rosten bara...Sen kan du kolla in våran hemsida, här hittar du lite matnyttigt om scirocco.

www.scirocco.dinstudio.se

Mvh Matsola