handdator

Visa fullständig version : Problem med växellåda (02A) / diff!



Johlsson
2008-02-16, 12:09
Berställde för ett tag sedan en diff (Peloquin 02A498005A) från USA, och efter flertalet problem hit och dit så har nu montörerna av den stött på ytterligare ett problem. Saken är den att diffen verkar inte passa, trots att den är avsedd för en 02A låda (lådan är en sådan, från en Corrado G60), så verkar avståndet mellan bulthålen på den nya diffen inte stämma överens med den gamla.

http://www.peloquins.com/images/batched/02A%20498%20005A%20001.jpg

Försökt forska i detta men får inget rakt svar vad som kan vara fel? Så alla tips och trix som ni kan komma på är mycket välkomna, montörerna har nu haft lådan i månader och det sitter verkligen fast i problem (först fel diff som man fick, en 020, och sedan så fick de inte dit dreven osv) efter problem...

foffa2002
2008-02-16, 16:02
Finns 3 olika bultcirklar på diff drev.
02A,02J,02J.2 och 02J.3

Står lite om det på peloquins hemsida

//F

Mini_me
2008-02-16, 18:02
Låter skumt...montera min i Corren utan några som helst problem.

Har du mailat till peloquin och frågat?? Dom har (enligt mig iaf) bra support.

Är det fel bult indelning eller är drevet för stort/litet?

Johlsson
2008-02-16, 18:22
Ohki, det var ju surt... första beställningen från dem blev det bara kaos av, pga av att jag fick en diff till en 020 låda, och efter många turer hit och dit och pluspåslag med frakt och avgifter via svenska tullen så fick jag äntligen "rätt", en 02A diff, som det sade skulle passa på Corradon's låda. Döm av min... så länge icke-identifierade känsla nu när den helt plötsligt inte sägs passa. Det sades inget om olika "versioner" av diff'en till 02A'n. =/

Har mailat dem iaf och väntar på svar, förhoppningsvis ett bra svar, så det är väl bara att hålla tummarna.