handdator

Visa fullständig version : Race kat.



Finn
2008-02-15, 19:39
Kalla mig lat men jag orkar inte leta i gamla forumet å hit å dit, so here it goes.

Har fått hem extractor grenröret nu å ska bygga nytt system på G60´n. D jag lurar på e om jag ska köra me kat. eller inte. Vill ju helst göra d då jag inte pallar hålla på me besiktningen. Skönare att bara köra igenom. Men vad ska man puttra runt me? E inte så sugen på att svetsa om orginalkatalysatorn då d redan e svetsat på den å dessutom känns d som att man ksk vill ha lite mer flöde. Så en racekat. vore ju att föredra men jag har noll koll på vart sådant kan inhandlas å va d kostar.

Slutsatsen e alltså att jag vill ha lite länkar på racekat. till 2,5" å med uttag för lambdan.

Raz
2008-02-15, 20:09
Tror att du måste ha katalysatorn för att få rätt mottryck i systemet annars så ger styrsystemet fel bränsleblandning, har för mig det är så? Det kan säkert någon annan svara på.

Annars så kräver bilprovningen att du har katalysator monterad precis som du säger.

Sn00k
2008-02-15, 20:34
"Tror att du måste ha katalysatorn för att få rätt mottryck i systemet annars så ger styrsystemet fel bränsleblandning, har för mig det är så? Det kan säkert någon annan svara på."

ingen större fara med en G60.. insprutningen anpassar sig.

lambda-uttag brukar finns på dom flesta extraktor-rör.. om du inte har ett uttag så skaffa dig en lambda-mutter och svetsa i den, skär en ifrån främre röret på nån gammal skrotbil.. finns massor att hitta hos närmsta skrothandlare.

race-kat.. hmm.. finns väl på bla http://alutech.se .. kanske inte bästa priset men.. finns många som säljer kina-varianter av dom, sett ett helt gäng annonser på blocket tidigare, vet inte om det finns nu.. lågt pris och helt ok kvalité iaf.

Finn
2008-02-16, 14:57
Ny fundering, sportkat.? E d stor skillnad mot en racekat. D som fick mig att kolla på den e ju att den e på 2,5" å racekattarna e på 3".

Finn
2008-02-18, 17:19
Bumpar lite

razer
2008-02-18, 17:36
tips, sportkat finns att köpa från http://www.katalysatorteknik.com/index.php?_a=viewCat&catId=25