handdator

Visa fullständig version : Biltema packningar..



Jocke_M
2008-02-14, 22:47
Någon som har erfarenhet av en "sotningssats" från biltema till golf mk1 1,8 gti? Är passformen bra? Håller dom bra?

299 kr låter lite väl billigt :)

Någon som kan tipsa någon annan firma som har bra packningar till bra pris till min bil?

Mvh Joakim

http://www.gatbilar.se/car.php?car=11485

ovredsson84
2008-02-14, 22:53
Toppa packningen har jag för mig inte e bra, då det fattas kopparringar runt vissa vatten kanaler eller så..

Jocke_M
2008-02-14, 23:54
Toppa packningen har jag för mig inte e bra, då det fattas kopparringar runt vissa vatten kanaler eller så..

Okej. Knaske man kan kolla på dom hur dom ser ut i butiken..

Fast kanske lika att köpa lite dyrare när man väl byter..

Caddyman
2008-02-16, 11:01
Jag har använt biltemas packningssatser till några busbilar.
Men då brukar jag byta ut topp packningen mot en Elring eller liknande.
Det beror lite på hur packningen ser ut i just den satsen man köper.
Ibland så skickar dom med riktiga packningar med.

//Henke.

tjipp
2008-02-16, 19:31
kvalite´n verkar variera väldans!
Har polare som gladerligen köper packningssatser på biltema med varierande ruesultat!

Men kvalité sats från elring brukar inte vara så mycket dyrare, så jag hade i allfall inte köpt några biltema packningssatser!
Inte värt å "chansa" på någon/några hundralappar!

Jocke_M
2008-02-17, 01:49
kvalite´n verkar variera väldans!
Har polare som gladerligen köper packningssatser på biltema med varierande ruesultat!

Men kvalité sats från elring brukar inte vara så mycket dyrare, så jag hade i allfall inte köpt några biltema packningssatser!
Inte värt å "chansa" på någon/några hundralappar!

Vart kan man få tag på domdär elring packningarna till bra pris då?

Mvh/Joakim

Jani Hast
2008-02-17, 11:12
Mekonomen säljer Elring.

Manny
2008-02-17, 16:57
som caddyman säger, ska man byta mer än bara toppapckninge så är det ju bra att knycka alla andra packningar ur biltemasatsen o köpa toppackningen på kneponåmen.

Jocke_M
2008-02-17, 20:27
som caddyman säger, ska man byta mer än bara toppapckninge så är det ju bra att knycka alla andra packningar ur biltemasatsen o köpa toppackningen på kneponåmen.

Japp det är väl bästa alternativet..

mt4base
2008-02-18, 20:14
Någon som har erfarenhet av en "sotningssats" från biltema till golf mk1 1,8 gti? Är passformen bra? Håller dom bra?

299 kr låter lite väl billigt :)

Någon som kan tipsa någon annan firma som har bra packningar till bra pris till min bil?

Mvh Joakim

http://www.gatbilar.se/car.php?car=11485

Har kört med Biltemas packningskit till en Golf Mk2 1.8i (90hk) i över ett år nu dagligen utan problem. Funkar väldigt bra. Beror kanske på hur man kör men packningen har hållt på min bil iaf.

Jocke_M
2008-02-18, 21:13
Har kört med Biltemas packningskit till en Golf Mk2 1.8i (90hk) i över ett år nu dagligen utan problem. Funkar väldigt bra. Beror kanske på hur man kör men packningen har hållt på min bil iaf.


Okej en positiv iaf :) Och som testat själv å inte hört av andra.. Men hur var passformen på packningarna då?

--------------------------

En annan sak, måste man byta topp bultarna på min motor (1.8 gti -83) när man byter packningar?

--------------------------

Surfade på ebay och hitta sotningssatser till golf cab mk1 från Elring å där verkade dom bara kosta 30 euro alltså ca 300kr? Medans samma sak kostar ca 1500kr här? Men hittade inte exakt till min bil men kanske passar från en golf cab? Sen är man ju itne så haj på tyska elelr att handla från ebay :/

Ja just ja.. Kamremmen är ju lika att byta samtidigt.. Hur är det med biltemas kamremssatser? Bra grejer? Fast dom va ju inte mycket dyrare på meca, mekonomen och bildelspecialsten heller om jag minns rätt..

Joda
2008-02-19, 00:00
Jag kör biltema kamrem i min 16Vg60. Körde 700 mil i sommar... Plattan i mattan hela tiden! var ute och drog lite idag...

Jag kör med Biltemas rem för att bevisa/visa att det funkar. Skiter det sig så får man renovera/bygga nytt.

/Johan

Jocke_M
2008-02-19, 16:47
Jag kör biltema kamrem i min 16Vg60. Körde 700 mil i sommar... Plattan i mattan hela tiden! var ute och drog lite idag...

Jag kör med Biltemas rem för att bevisa/visa att det funkar. Skiter det sig så får man renovera/bygga nytt.

/Johan


Haha.. "var ute och drog lite idag... " skönt svar :)

Ja det är nog inget fel på biltema, felet är att alla tror att det är så dåligt..

Köper nog den därifrån om jag komemr iväg dit. Har 34 mil till närmaste biltema.

Jocke J
2008-02-20, 18:26
Ååhh nu ska jag sabba din dag tänkte jag, life is a bitch ?

När jag monterade topplockspackning från Biltema så var passformen kass, tyvärr. Men det kan ju variera som sagt?
Kanske var fotbollslördag på tv....

Mvh Jocke

Jocke_M
2008-02-20, 21:06
Ååhh nu ska jag sabba din dag tänkte jag, life is a bitch ?

När jag monterade topplockspackning från Biltema så var passformen kass, tyvärr. Men det kan ju variera som sagt?
Kanske var fotbollslördag på tv....

Mvh Jocke


Japp men det var väl en annan bil då eller? Bytte du bara topplockspackningen eller hel sotningssats? Tänkte ju köpa en bättre topplockspackning å sen en sotningssats från biltema å använda allt utom topplockspackningen från den. Funderar hur bra dom andra packningarna passar..

Jocke J
2008-02-20, 21:13
Japp men det var väl en annan bil då eller? Bytte du bara topplockspackningen eller hel sotningssats? Tänkte ju köpa en bättre topplockspackning å sen en sotningssats från biltema å använda allt utom topplockspackningen från den. Funderar hur bra dom andra packningarna passar..


Golf 2a GT 8 vallare... 85a.

Jupp, köpte hela sotningssatsen... var bara topplockspackningen som jag tyckte var runkig..

Mvh
Jocke

onk
2008-02-21, 00:12
Golf 2a GT 8 vallare... 85a.

Jupp, köpte hela sotningssatsen... var bara topplockspackningen som jag tyckte var runkig..

Mvh
Jocke

Joki är ju numera volvomeck och har antg inte kunnat hantera vw´s mkt mer komplexa motorer... ;)

Jag har oxå kört med biltemas sotningsats och har inget ont att säga.

Det är ju inte direkt 500 hk i våra bilar så det håller nog vare sig det är kopparringar eller inte...

Kamremsats köpte jag på mekonomen sist, funkar bra men det var nån grej jag störde mig på som man inte fick med. Kommer inte ihåg vad det var mer än att jag tyckte det var snålt att dom inte skickat med den..:D

mt4base
2008-02-21, 10:55
Okej en positiv iaf :) Och som testat själv å inte hört av andra.. Men hur var passformen på packningarna då?



Tja, den var väl mest att lägga på och sen sätta fast toppen? Inga problem. Tyckte inte det var dålig passform och det funkar ju så jag har iaf inte sett några bekymmer med Biltema packningarna. Kanske kan kvaliteten variera över tid? Är man osäker kan man ju som andra säger, skaffa en toppackning på mekonomen ed och köra med den. Det är väl ett ställningstagande man får göra individuellt.

Joda
2008-02-21, 11:45
Ååhh nu ska jag sabba din dag tänkte jag, life is a bitch ?

När jag monterade topplockspackning från Biltema så var passformen kass, tyvärr. Men det kan ju variera som sagt?
Kanske var fotbollslördag på tv....

Mvh Jocke

Bara så du vet det... Hålen för vissa vattenkanaler "ska" inte stämma. Vet faktiskt inte hur de tänkt? Om det är meningen att flödet ska begränsas där?..

Vart var passformen kass?

/Johan

caddy_gt
2008-02-21, 16:53
biltema är vad d är man får va man betalar för ibland e d kanon ibland fattas hälften o passar inte alls kör med deras kamrem har kört ca 1000 mil med den o den funkar kanon