handdator

Visa fullständig version : Lossa rails & rutlister på Passat Variant -07



Johan Hallström
2007-05-15, 15:25
Någon som har koll på förfarandet för att plocka loss rails & rutlister på en Passat 3C Variant -07?

Jag vill av utseendeskäl ha svarta rails & rutlister på min nya Passat Sportline -07, kommer att plocka av de kromade original och byta med en av våra servicebilar som är Trendline-utrustade med svarta rails & lister. Frågan är om någon här vet hur framförallt railens är monterade?

På Sportline-utrustade Passat av årsmodell -07 har kromgrejorna blivit standard o går ej att välja bort. Det går heller inte längre att få sportstolarna med alcantara eller skinn, vilket gick att få på Sportline modellåret -06.....

Larry
2007-05-15, 20:34
För att lossa railsen tag bort klädslar på A-B-C-D stolpar och släpp ner innertak.
Bakre sidoruteslisterna tror jag sitter vulkade/limmade i rutorna så de kommer du troligtvis bryta sönder om du försöker ta bort dem, vet inte om de finns att köpa lösa eller så får du byta rutorna som är limmade i karossen.

Johan Hallström
2007-05-16, 08:14
Tack, då får det bli mattsvart film på kromlisterna runt rutorna istället.

Ang rails, det sitter airbags i A-stolparna, B-stolparna + tak?
Kan man lossa klädseln utan risk?

Larry
2007-05-16, 22:13
Ja det går bra bilens airbags sitter fast skruvade på karossen.
Du hitter skruvar till klädslarna på A och C stolparna under airbagemblemen som sitter i ovankant.
Solskydd och kurvhantag måste givetvis också släppas samt fästen för lastnät.
Du har även två skruvar vid främre belysningen.