handdator

Visa fullständig version : Ovanlig Golf Variant IV?



Ebbe
2008-02-10, 21:18
Hallå!

Är ny här på forumet och har precis köpt mig en Variant 02'a som jag tror inte är så vanlig. Vill kolla med er insatta om det är så.

Bilen i fråga är alltså en Golf Variant -02 TDI/130 4Motion Highline, 6vxl man, färddator, farthållare, elhissar överallt, elspeglar, Gti-stolarna å 3-ekrade ratten, regnsensor, avbländande backspegel, orginal sportchassie, Webastovärmare med fjärr, drag, rollo i bakluckan. Milen är 9400.

Har aldrig sett nån sån tidigare och blev väldigt nöjd när den blev min. Var inne på en GTI-Variant först men ville också ha 4-hjulsdriften. Då dök den här upp som ett brev på posten. Det var värt en resa på 50 mil enkel resa för att titta på. :)

Så vad säger ni, finns det fler sånna här därute med denna utrustningskombination?

Holmgren
2008-02-10, 21:30
Välkommen till Gtiklubben.
Är den svensksåld?

Nossrep
2008-02-10, 22:33
Hej! Grattis till nya bilen.

Min är variant är nog också lite ovanlig. Har liknande utrustning som du utom webasto, 3-ekrad ratt och diesel. Men med skinn, multifunktionsratt(4-ekrad), 7st fabrikstonade rutor, xenonljus och dessutom en Bora.

Ebbe
2008-02-10, 23:41
Välkommen till Gtiklubben.
Är den svensksåld?

Tackar!

Japp, det är den. En bilhandlare som tog ut den som ny (demo kanske?), sen sålde han den 9 månader senare. Jag köpte den av gubben (60 år i år) som köpte den då. Så 2 ägare och svensksåld. Både sommardäcken och vinterdäcken är från 2002 med bra med mönster ff, troligtvis ganska lugnt körd. :) Men jag ska på med nånting trevligare till sommaren, 17" eller 18" blir det nog.

Marcus
2008-02-11, 09:33
Det är en ovanlig och trevlig kombination. Grattis! Det sitter dock inte GTI-stolar i den utan vanliga VW sportstolar (Highline). Finns dessutom ingen GTI Variant däremot finns Highline 1,8T Variant.

Mikegti
2008-02-11, 12:47
Välkommen låter som en kanon bil om man bor lite norut med avstånd till allt!.
Hur hög blev skatten borde väga en del med 4 kravs osv?
MVH Mike

Ebbe
2008-02-11, 14:32
Ja där ser man. Hade inte koll på det där med stolarna! Det är justerbart svankstöd på GTI-stolarna va? Letade efter det på min stol men kände bara ett hål i stommen under tyget.
Jo, vet att den heter Variant 1.8t Highline, men trodde i mitt enfald att det var GTI-inredningen jue... ;)

Jo, det känns som en kanonbil. Jag har dagdrömmt i några år om att äga just en sån här Golf men inte trott att det fanns överhuvudtaget. Gissa om jag gick igång när jag såg annonsen på blocket! Fast från början var det ju en GTI med 4M jag ville ha, men det finns ju inte. Sen blir jag farsa i vår, så kombin sitter ju som ett smäck! Är VÄLDIGT nöjd! :)

Hämtade den i Jönköping i lördags, nästan 50 mil enkel resa. Den drog 0,62 (färddatorn) i snitt hem, låg och marschade drygt 120 mest hela tiden. En del acctest jmf med Passaten blev det ju också. Känns som förbrukningen är helt ok. Den har ju trots allt en tjänstevikt på 1590kg. Får dra 1500kg på B-kort! Årsskatten är 6025:-.