handdator

Visa fullständig version : Avgassystem, ngt att ha?



Cullberg
2008-02-08, 09:20
Har kollat runt lite efter kompletta avgassystem till Golf gti! Kollat lite i sverige och usa, Hittade ett på 42DD som verkade vettigt! Detta är ett 3" system! Vad bör man ha? Säg lite vad ni tycker om detta.

http://store.42draftdesigns.com/VW-mk4-18T-3-Street-Series-Turbo-back_p_3-192.html

Barbapappa
2008-02-08, 19:42
Som en vanlig amatör tycker jag att det ser bra ut, nytt, blankt och fint ju. ;-)
Vad brukar mk4-folket åka med för storlek på sina bilar då, kan ju inte tänka mig att ett 2,5" system skulle strypa din bil så länge du inte ska trimma en hel del? Men 3" som det på bilden måste väl funka fint annars, vad hade du för system nu då, det var nåt tilltrixat system med större 'skorstenar' och sånt tyckte jag mig se sist?

Cullberg
2008-02-08, 21:33
Ja det som sitter på nu är bara ett "bröt" system! Större pipor och ingen ljuddämpare bak! Inte så mycket effekt mest för att låta! Men jag vill att det skall göra mer nytta än at låta! Fårgan är om det är någon här som åker med 3" och kan säga om det låter mycket eller om det fungerar bra? Tror mig tycka att detta är ungefär samma som Milteks system... Fick ett pris på 14600:- här i sverige medans detta kostar 5200:- +frakt och tull

wolfbane1967
2008-02-08, 22:11
har du det hemma för runt 9000:- då eller.Man får väl minst lägga på 40% på priset innan det är hemma från usa

Cullberg
2008-02-09, 02:14
25% tull và? sen frakt kanske 500-1000:- eller?

VeeDUB
2008-02-09, 08:22
Ta inköpspris i dollar plus frakt sen skall du betala tull(ca 4%) på summan och efter det moms(25%) på allt.
Eventuellt tillkommer en administrativ avgift men den är inte så hög men det tål att tänka på. Hur som helst så blir det oftast mycket billigare! :)

Jag kan kolla mer exakt på mina importpapper om du vill...

Cullberg
2008-02-09, 11:04
Jag kan kolla mer exakt på mina importpapper om du vill...


Ja tack det vore jätte bra! ja som du säger det blir nog troligtvis ändå billigare =)

SundH
2008-02-09, 12:00
På turbobilar spelar det inte så stor roll om man sätter dit för "stort" efter turbon bara det inte är för litet. Sätter man dock dit ett 3" system på en liten fyra sugmotor får man oftast mindre hästar än med org.system. Sug motorer vill ha lite mottryck turbobilar helst inget alls. Sen dämpas ljud alltid mycket mer på turbobilar än på sugmotorer. Ett system som låter gutt på turbobilar brukar bröla jobbigt på sugmotorer