handdator

Visa fullständig version : Racefjädrar och GTIklubben sponsor



foffa2002
2008-02-07, 21:17
Måste ju säga att ibland blir man så less att man inte ens bryr sig om att leta reda på sina pengar.

Beställde 2 st fjädrar till min bil från känd Gtiklubben sponsor från nedre delen av sverige som säljer H&R.

Ringde och berättade att jag hade fjäder 31017 HA och att den var alldeles för mjuk och att jag behövde något MYCKET hårdare då bilen sätter sig ca 30-50mm när jag gasar fullt med 600Hk V5T

Han säger att det är inga problem och att han har en special fjäder för
~1580:- inkl frakt.
Aha ...tänker jag rätt dyrt för 2 st bakfjädrar då en hel sats ligger runt 2000:- från de flesta på nätet.


Får hem bakfjädrarna och tycker att detta art nr ser bekant ut.
29527 HA (R)


Letar på diverse sidor på nätet och får fram att det är en lös fjäder från ett gat kit .
Dvs ett fulkitt från H&R där man enbart byter fjäder.

Skit ... tänker jag då jag vet att dom är förbannat mjuka.

Åker och provtrycker dom och den är LIKA mjuk som den jag har.
Dvs jag har fått samma sak jag har fast det är en plockat lösfjäder från ett kit till överpris.

Ringer och berättar att det är samma hårdhet och skickar tb den efter några dagar .... frakt betalad med egna pengar för att firman inte har ett dugg koll på hur hårda deras fjädrar är.

Paketet ligger hos hans ombud i en vecka innan jag ringer och frågar vart mina pengar är .

Fick pengarna idag och det var enbart 1 380,00

Dvs han drog av hans frakt till mig på 200:- och han blåste mig på ytterliggare några hundra till för att jag fraktade tillbaka dom.

Fy fan ..... jag som skrev 1580 + frakt ska sättas in på mitt konto på avin som jag skickade med.

Har förlorat en 500:- pga att firmor inte har en aning om vad dom säljer.


Aldrig mer Länk borttagen p.g.a. att företaget inte kan försvara sig här.

Blir så less när man förlorar pengar när firmor gör fel.

Så se upp!

Cullberg
2008-02-07, 22:00
Tråkigt, hoppas du får tag på en bra fjäder på annat håll =)

foffa2002
2008-02-07, 22:07
tog rätt grejer på over night shipping från staterna.
Rätt grejer till bättre pris .


Men det känns så jävla fel.

Nu är jag en gnällpelle på dessa saker då jag förra veckan låg ute med
ca 20 000:- i bara reklamationer hos posten och hos firmor som skickat fel saker.

Räknar med ca 5000-10000:- i rent spill på felskickade saker och fel saker.