handdator

Visa fullständig version : Skum vakuumslangeffekt mkII



onk
2008-02-06, 23:40
Jahapp.. Då ska vi se.

Bytte mätarhus på sportbilen.

Eller ja, Jetta GT´n.

På originalet satt det en sån fiffig förbrukningsmätare däruppe mellan dom stora mätarna.

Det huset jag bytte till var nyare och hade inte den funktionen.

Eftersom jag var lite trött på kvällen när jag bytte så struntade jag fullständigt i att plugga den vakuumslangen som går till den lilla mätarn och satte bara dit det nya och tänkte att de lär väl gå ändå.

Faktum är att den nu går mkt bättre på tomgång och läge varv, innan var den lite orolig som dessa maskiner kan vara, men nu går den mkt jämnare och antg något högre på tomgång efter vad jag lyssnat mig till.

Varvräknaren lever sitt eget liv pga nått elfel så den kan jag inte referera efter just nu.

Så vad jag undrar är vad den vakuumslangen eg gör? Jag tror att den fetar på mer soppa pga av nån anledning eftersom den går mkt bättre?

Någon kanske vet säkert?

Mr dOhC
2008-02-06, 23:46
Går slangen till insuget ?

Isåfall blir det ju ett annat tryck på luft/bränsle in i cyl...du får mer luft skulle jag gissa på

Vakumslangar med hål i brukar kunna ställa till det....i ditt fall är det ju till det bättre ;-)

onk
2008-02-06, 23:49
Ja den borde ju gå till insuget. Det är ett jäkla sug i den för det hörs om man har stereon avstängd..

Undrar mest om det kan vara skadligt eller leda till ökad bränsleförbrukning.

Lär väl märkas snart iofs:D

Mr dOhC
2008-02-06, 23:53
koppla på en laddtrycks mätare vetja....ser coolt ut ;-)....-"faen kolla va mkt jag laddar, med min Jetta GT" :-P

onk
2008-02-06, 23:54
:D

Står inte GT för Giant Turbo?

Mr dOhC
2008-02-06, 23:56
hehe, jo nåt åt det hållet e det... :-)

Mr dOhC
2008-02-07, 00:01
Undrar mest om det kan vara skadligt eller leda till ökad bränsleförbrukning.

Om du inte kopplar på nåt, se för sjutton till att inte komma för nära änden....så det inte bara säger swwwuuup......å du åker med in :-P

onk
2008-02-07, 00:30
Jadu..
Det är krafter i klass med kontinentalplattsförflyttningar (bra ord där..) vi snackar om.

Minst:)

Manny
2008-02-07, 01:06
Bara att leta upp andra änden vid insugen o plugga :D

onk
2008-02-08, 17:35
Bara att leta upp andra änden vid insugen o plugga :D



Nee, det får va som det är nu. Går ju bättre:)

IceMannen
2008-02-09, 00:09
Nee, det får va som det är nu. Går ju bättre:)

men om du suger in skräp förkortar du ju livslängden på motorn... kan ju till och med skära...