handdator

Visa fullständig version : Färg på org delar, org bilder Mk1??



Holmgren
2008-02-06, 04:44
Har suttit och tvättat och putsat upp lite delar till Golfen.
När jag skulle börja på motorfästet som sitter på växellådan ser jag tendenser till att det varit gulkormaterat...
Är det någon som med säkerhet kan säga hur dom olika motorfästerna såg ut på ettorna...

Underedet...
Ska den vara svart eller vit???
Förmodar att bilen var svart från början men är inte säker.
Någon som vet det?
Vore roligt att ha den vit så man ser tydligt att man har gjort iordning alla småsaker där under.

Vore underbart ifall någon hade bilder bilder på org golfar. Har sökt efter detta men inte hittat något.
Kanske är så att någon varit nere på museumet i Tyskland och har några bilder att dela med sig utav.

Junfors
2008-02-06, 08:29
Motorfästet är gulkromaterat, fråga P-plats hans nya bil är i såpass fint skick att man kan se den mesta av ursprungsbehandlingen.

Underredet är svart med underedsmassa ja, bilens orginalfärg under den dock. Bilen blir alltså svetsad, kittad i skarvarna och sen lackad och sist underredsbehandlad.

Holmgren
2008-02-06, 13:05
Jo jag hörde att P-plats är gulkormaterade.
Men om det bara var det fästet och dom andra svarta vet jag inte. Men tror att det var så.

P-plats.se
2008-02-06, 13:28
Tom. Per blev förvånad över att vissa motorfästen var gulkromaterade.
Hojta till om du vill ha biler på nåt.
Duk kan ringa mig om du har några frågor på 0706-802448, brukar vara hemma efter 20:00...

Holmgren
2008-02-06, 13:38
Bilder:
Fägren på motorfästerna till att börja med..
Sedan lite hur det ser ut på växellenkaget. Är allt där under gulkormaterat med?

Junfors
2008-02-06, 15:37
Ja växellänkagedelarna är väl gulkromaterade i alla delarna.