handdator

Visa fullständig version : Nollställa serviceindikator



Fredrik Eidlert
2008-02-01, 09:37
Hej.. (Ja, jag har sökt men det var dåligt med resultat och inget som gav svar på min fråga).

Hur nollställer jag serviceindikatorn på en Golf IV 1,6? Jag har gjort det förr, men glömt bort.. Och Haynes-boken hittar jag inte hur jag än letar :(

Kanske kan man fylla på den här tråden med instruktioner för hur man nollar serviceindikatorn på andra modeller också?

JWO
2008-02-01, 09:41
Hej.. (Ja, jag har sökt men det var dåligt med resultat och inget som gav svar på min fråga).

Hur nollställer jag serviceindikatorn på en Golf IV 1,6? Jag har gjort det förr, men glömt bort.. Och Haynes-boken hittar jag inte hur jag än letar :(

Kanske kan man fylla på den här tråden med instruktioner för hur man nollar serviceindikatorn på andra modeller också?

Detta gör du med en VAG-com.

Fredrik Eidlert
2008-02-01, 09:43
Detta gör du med en VAG-com.

Jo jag vet, men jag har ju gjort det manuellt också genom att hålla in nån knapp vid klockan och vrida på tändningen (eller liknande förfarande).
Skillnaden blir att "long life"-servicen inte funkar länge, men det är inget jag använder ändå.

Fireball
2008-02-01, 10:15
Det kan vara nollställningsknappen till trippmätaren som du håller nere, slår till tändningen och håller några sekunder.
Jag har gjort så på en Polo i alla fall...

Fredrik Eidlert
2008-02-01, 15:30
Det kan vara nollställningsknappen till trippmätaren som du håller nere, slår till tändningen och håller några sekunder.
Jag har gjort så på en Polo i alla fall...

Provade det och det verkar fungera.. På displayen kom "service" upp, jag höll några sekunder och släppte sedan. Tack för infon!!