handdator

Visa fullständig version : bagageluckeproblem



ankan
2008-01-31, 04:14
Jag vet att man bara diskuterar GTI här, men jag har försökt att hitta ett wv-forum men inte lyckats.
Jag har en vw passat -01:a. Skulle öppna bagageluckan en dag och det gick helt plötsligt inte. Det sitter som sagt en elmotor som öppnar hela luckan, men när jag trycker så låter motorn men bagageluckan sitter bom-fast.
Jag har bl.a. dragit ur minuspolen för att försöka nollställa skiten, men utan framgång. Är det någon som har en idé hur jag ska kunna få upp luckan.

Jag har varit inne och försökt att hitta en "öppnare" men jag kan inte hitta någon. Jag funderar på om jag måste riva ner inredningen för att hitta någon öppnare. Det finns mycket riktigt ett nyckelhål i luckan men jag har testat alla tre lägena och på ett läge så låter inte motorn, då ska den vara stängd. Men som sagt när jag försöker få upp luckan och jag trycker på knappen så hör man att motorn jobbar, så jag tror inte att motorn e kass, utan att det kan vara något fäste som har lossnat mellan motorn och låset.

Men det borde finnas en nödöppnare någon stans eller??

Mycket tacksam för svar...

Youngblood
2008-02-02, 22:31
Vad har du fått det ifrån..? Att man bara diskuterar GTI här inne? GTI klubben är sveriges största VW forum (eller???). Här diskuterar vi allting som har med VW att göra. :) Tyvärr så kan jag inte hjälpa dig. Jag skulle försöka få bort inredningen.

Henrik.M
2008-02-02, 22:53
Variant eller sedan??

Hur som helst förmodligen staget mellan ställmotorn och låskistan som hoppat alt låset hakat upp sig.

Prova trycka/slå lite lätt på bagagelukan samtidigt som du truycker på öppningshandaget i luckan.

Annars är det bara att riva ner klädseln och se vad som står på..vilket kan kräva lite våld om luckan är stängd.

Särkelä
2008-02-03, 00:31
kan vara soft touch knappen som e kass.. men riv ner klädslen o kika om du ser nått som hoppat av lr liknande. men tror nästan på softtouch knappen. asså själva handtaget du trycker på när du ska öppna. sitter en microbrytare i den som kan bli dålig.

Finn
2008-02-03, 01:36
kan vara soft touch knappen som e kass.. men riv ner klädslen o kika om du ser nått som hoppat av lr liknande. men tror nästan på softtouch knappen. asså själva handtaget du trycker på när du ska öppna. sitter en microbrytare i den som kan bli dålig.

Då borde ju inte elmotorn låta.

Men som tidigare talare sagt, riv ner klädseln innifrån. Då kan du ju komma åt å dra i staget som går till låskistan så att du åtminstone får upp luckan. Lättare att jobba me skiten då när d e öppet.