handdator

Visa fullständig version : Mk1 GTI, Prisidé skärmbreddare?



Fahlgren
2008-01-30, 14:30
Tjenare! Har en väldigt ytligt bekant som är sugen på mina skärmbreddare till goffen och vill att jag ska ge honom ett pris. Vad är rimligt? Dom är kanonfräscha utan repor och dylikt.

Raz
2008-01-30, 14:34
Om det är orginalbreddare så kan jag tänka mig att betala runt 800-1000:- om dom är i fint skick.
Det borde ge dig ett hum om prisnivån.

Fahlgren
2008-01-30, 14:55
aah, ska lägga ett bud då! Tack för hjälpen=)

ivah
2008-01-30, 15:49
Om det är orginalbreddare så kan jag tänka mig att betala runt 800-1000:- om dom är i fint skick.
Det borde ge dig ett hum om prisnivån.

kostar runt 1000 lappen på mekonomen nya. Men det kanske är pirat grejjer ?

Raz
2008-01-30, 17:56
Japp det är piratgrejer. Långt ifrån samma kvalite tyvärr.

Fahlgren
2008-01-30, 18:14
Kanske lite OT men eftersom jag skapade tråden så godkänner jag det;) : Hur mycket breddar egentligen dessa breddare? Har varit och kännt efter vart skruvarna sitter, och inte verkar det ju som att dom breddar alltför mycket. På sin höjd en cm eller nåt. Någon med specifika data?

Holmgren
2008-01-30, 18:19
Frågan är ju om det går att köpa nya på Mekonomen??
Dets står att det finns men finns det i verkligheten?
När jag letade som värst så var dom slut överallt. Hade slutat tillverkas. Men dom kanske börjat tillverka dom igen. Det vet jag inte.

ivah
2008-01-30, 20:35
Frågan är ju om det går att köpa nya på Mekonomen??
Dets står att det finns men finns det i verkligheten?
När jag letade som värst så var dom slut överallt. Hade slutat tillverkas. Men dom kanske börjat tillverka dom igen. Det vet jag inte.

Ingen aning, men jag kikade på deras webb grejj, och där fanns det iaf. Är nämligen ute efter breddare till min.
Men att dom finns där betyder ju inte nödvändigtvis att dom finns få hem.

Hur pass illa är kvaliten på dessa pirat breddare då ? Passform osv ?

Modig
2008-01-30, 21:37
Jag har den sista uppsättningen som fanns att få tag på i sverige från deras importör. kvaliteten är väl OK... finns väl lite att önska men en normal användare ser nog ingen större skillnad! passformen är bra!
men som sagt går de inte köpa längre! tex www.nyadäck.se som sålde innan har slutat!

Lillen
2008-01-30, 22:18
Just Mk I är klurigt!
Alla(nästan) vi svenska reservdelshandlare får våra grejor från Klokkerholm eller NOR.
Dessa två har inte längre med breddare till Mk I i sina kataloger i alla fall.
Massa andra grejor har utgått med sedan årsskiftet =(

En del går att beställa som vanligt.
Breddare och spoilers till andra modeller med är lite klur med.
Går att få tag i genom andra leverantörer dock.

P-plats.se
2008-01-30, 23:47
Just Mk I är klurigt!
Alla(nästan) vi svenska reservdelshandlare får våra grejor från Klokkerholm eller NOR.
Dessa två har inte längre med breddare till Mk I i sina kataloger i alla fall.
Massa andra grejor har utgått med sedan årsskiftet =(

En del går att beställa som vanligt.
Breddare och spoilers till andra modeller med är lite klur med.
Går att få tag i genom andra leverantörer dock.


Det är samma om jag inte fattat det helt fel!

Finns inte kvar för jag har letat...

typ17.de har dock!

Lillen
2008-01-31, 00:02
Precis det är samma.
Nor köper ju av Klokkerholm.

Jepp det får bli typ-17 för er alla =)

ivah
2008-01-31, 00:37
Jaa, de var ju just typiskt :-(

Men var hittar jag dessa på typ-17 då !? hittar då inga skärmbreddar heller :(

Tyvärr är de skärmbreddarna som jag fick med i ganska dåligt skick.. Annars hade jag ju kunnta putsa lite på dom :/

Johan99
2008-02-06, 15:27
Uppar denna tråden lite. Typ-17 verkar inte heller ha dem längre? Går inte att lägga dem i varu korgen iaf. Ingen som har koll på vart man kan hitta nya?

Fahlgren: Sålt dina?

IceMannen
2008-02-06, 15:50
jag såg en golf mk1 gti i fint skick ny inkommen på en skrot nära mig ;D funderar på att hämta breddarna...kanske är nån som är intresserad av att köpa...

IceMannen
2008-02-06, 18:16
xxxx sry dubbel post

Barbapappa
2008-02-06, 18:28
Det är ingen som har ringt och hört med www.autodelar.net än då? Rätt många delar som jag har behövt till min Golf har dom lyckats skaka fram, ibland orginal från VW i Tyskland och ibland från nån av deras andra leverantörer... Värt ett försök i.a.f. kanske?

Johan99
2008-02-06, 19:17
Det är ingen som har ringt och hört med www.autodelar.net än då? Rätt många delar som jag har behövt till min Golf har dom lyckats skaka fram, ibland orginal från VW i Tyskland och ibland från nån av deras andra leverantörer... Värt ett försök i.a.f. kanske?

Har mailat dem nu iaf. Så får vi se :)