handdator

Visa fullständig version : Går mätaren till 240 eller 260 Passat GT ?



Jimmy
2008-01-29, 15:53
Orkar någon med en Passat GT 2.0 16V från 88-93 knata ut i garaget och se hur mögt mätaren går till?

Själv har jag usa-mätare med miles och tänkte byta mätartavla, men är osäker på vilken jag skall ha. Det finns 220, 240 och 260km/h.

Vore bussigt om nån kunde kolla det.

Manny
2008-01-29, 16:01
hur många miles går din nuvarande mätare till?

Jimmy
2008-02-02, 10:57
hur många miles går din nuvarande mätare till?

Jag förstår hur du tänker men så lätt va det inte eftersom graderingen går till 140mph som är ca 225 km/h, mätaren kanske kan gå förbi detta?

260 har jag uteslutit att den går till, men är det 220 eller 240km/h?
Kan ingen ta en titt?

Rakt upp har jag 120km/h iaf.

Jimmy
2008-02-02, 11:17
Kom på att det kanske inte spelar ngn roll vad mätarhuset går till? byter jag mätarhuset så är det väl en utväxling i huset som styr nålen? Vxl-låds-vajern snurrar ju inte fortare?

Kan jag byta till vilket hus jag vill?
Hittar nämligen inget passande på ebay, tror det är 220km/h jag skall ha.

GTi-special
2008-02-02, 11:23
http://www.youtube.com/watch?v=Z3UebDjZHk0

Ser ut som den går till 260

/Jeppe

Manny
2008-02-02, 13:45
Jao, egentligen kvittar det vilket hus du använder. Det sitter ett plastdrev på vajern i lådan. Det går att byta ut till ett som är anpassat efter ditt mätarhus. (Det är nog bättre att byta hela huset än att dela på det du har o bara byta tavlan.)

Kanske går att ta reda på vilket mätarhus du ska ha om plockar upp vajern ur lådan o tittar vilken färg du har på det drevet (har för mig att dom är färgkodade), därefter kan du ta reda på vilket hus som passar till just det drevet. (ringa vag tex)

Var försiktig när du plockar upp vajern ur lådan bara, det händer ofta att plastdrevet lossnar ochh trillar ner i lådan.

Jimmy
2008-02-02, 18:40
Det knepiga är att jag har automat och har letat överalltr efter ett nytt hus utan att hitta ett, har köpt två stycken redan som inte passat.

Jag behöver ett mätarhus som har blinkersen på varsinn sida om mätartavlan för då har jag listat ut att det har lösa moduler innuti, en för varvräknare, en för hastighetsmätaren osv.. de med bara en diod nere för blinkers har ett helt kretskort för alla funktioner. Har jag ett sånt hus så kan jag nog bara flytta över min gamla varvräknarmodul till det nya huset och ha kvar funktionen där man ser vilken vxl som är i.

260 går det nog inte till. Han på filmen måste ha bytt hus?
Jag är nästan säker att det är 220km/h huset jag skall ha efter som de har 120km/h rakt uppåt, precis som jag har. =)

Bara leta vidare.