handdator

Visa fullständig version : Söker fönsterhissdelar till min polo -99 variant



Markus
2008-01-29, 12:34
Hej!

Vet nån vart jag kan få tag på delar till min fönsterhiss på passagerardörren till min polo variant -99? (gtb 066)

Motorn funkar till hissen, det är själva mekaniken jag är ute efter.

Kostar 2000 att köpa ny =(

Nån här eller vet nån om det finns nån skrot som har?

Tack!

Markus

Markus
2008-01-29, 15:48
Är det någon annan bil inom "familjen" som har samma hissar? typ nån seat eller sharan eller nått? Alltså som har samma som min polo variant 1.4 (gtb 066)

VWGolIV
2008-01-29, 15:54
För 2 lök kan du ju typ köpa hela dörren.

Men allvarligt, hur kan det vara så dyrt ?

En repsats till min bil går på några hundralappar

Markus
2008-01-29, 16:01
För 2 lök kan du ju typ köpa hela dörren.

Men allvarligt, hur kan det vara så dyrt ?

En repsats till min bil går på några hundralappar

Ja jag tycker det är hemskt, på vanlig polo går det köpa "bara" mekanismen.. men på polo variant måste man köpa motor + mekanism och då kostar det typ 2029kr hos bilmetro här i stan =(

Därför jag är väldigt sugen att hitta en begagnad.

Slänger ut frågan igen... sitter det EXAKT samma fönsterhiss i någon annan bil inom koncernen? blir lite lättare att hitta då eftersom polo varianten är så jävla ovanligt.

larsahl
2008-01-30, 20:27
Seat cordoba vario och troligen sedan cordoban oxå.
Det är samma bil fast med seat märke och något sämre rostskydd.

Edit:
Kom på att viss årsmodell av caddy verkar likna, men lite osäker på den fronten, men tittar man noga så ser det ut som samma plattform. Men titta efter en cordoba vario så är du på säker sida.

Markus
2008-01-30, 21:20
Men titta efter en cordoba vario så är du på säker sida.

PRecis den jag tänkte på då den ser jävligt lik ut, men är du alltså 100% att det är samma?

larsahl
2008-01-30, 22:48
asså den delen borde ju nästan vara det från en cordoba vario.
Kolla på bildelsdatabasen så kanske du ser en bild på den del du söker så kan du ju jämföra. Men jag skulle nog gissa med 70-80% att det är samma.

Det enda som man ser på utsidan är ju baklysena och bakluckan med lampor i. På varianten så går lyset ända ned mot kofångaren och det gör det inte på cordoban. Samt låset sitter på ett annat ställe där bak. vw bil har ju iofs lister och sidospeglar som är lackerade kom ja på nu oxå. Har själv en vw polo variant fast från 1998 men det är samma som 99.. va väll 00 som en facelift gjordes på typ inredningen.

http://www.oglasi.com/image/22819.jpg

Om du kan tyska så finns det ett forum för varianten och classic, jag har dock inte lyckats registrera mig där pga de vill att man ska ha en hemsida för bilen som jag inte har ordnat.


http://www.6kv.net/

Finns endel härliga bilder i galleriet där på varianten, känns dock lite som att extriör trimma mer än motor ;)

Marcus
2008-01-30, 22:50
Dessa bilar är samma grundkonstruktion:

Seat Ibiza
Seat Cordoba Vario
VW Polo Classic
VW Polo Variant
Seat Inca
VW Caddy

Markus
2008-01-31, 05:21
Dessa bilar är samma grundkonstruktion:

Seat Ibiza
Seat Cordoba Vario
VW Polo Classic
VW Polo Variant
Seat Inca
VW Caddy

polo classic och variant var inte samma enligt många? mycket större dörr på classic?

larsahl
2008-02-03, 16:54
jag är lite tveksam på caddyn där har hört att det skiljer på endel grejjer. Men mycket är nog samma. Platformen är ju samma så grund delarna bör stämma överens. Men sedan dörr längder kan ju skilja.

Markus
2008-02-04, 13:50
skit också.. trodde jag hittade en på lycksele bildemontering, men dom skickade fel fast jag sa att det var VIKTIGT att det var en _variant_

INgen som har nått förslag? känns så jävla bittert att lägga 2000 på en jävla fönsterhissmekanism

Marcus
2008-02-04, 21:10
polo classic och variant var inte samma enligt många? mycket större dörr på classic?

Polo Classic är en vanlig Seat Cordoba. Polo Variant är en Seat Cordoba Vario. I grunden samma bilar men det kan kanske vara så att dörrar skiljer mellan Classic och Variant. Det får någon annan svara på. Caddy och Inca (samma bil) bygger tekniskt på Seat Ibiza/Cordoba.

Markus
2008-02-04, 22:04
Polo Classic är en vanlig Seat Cordoba. Polo Variant är en Seat Cordoba Vario. I grunden samma bilar men det kan kanske vara så att dörrar skiljer mellan Classic och Variant. Det får någon annan svara på. Caddy och Inca (samma bil) bygger tekniskt på Seat Ibiza/Cordoba.

Med andra ord kan jag utan problem köpa fönsterhissgrejjerna från en seat cordoba vario -99 till min polo variant -99?

Marcus
2008-02-04, 22:28
Det kan jag inte svara definitivt på men det är högst sannorlikt till och med rimligt att det är samma. Allt annat vore mycket märkligt.