handdator

Visa fullständig version : Lite frågor om trim till Golf V - GTI



Evil E
2008-01-25, 23:51
Lite rudis vad gäller trim, så här kommer några frågor som säkert är lättbesvarade fär de invigda!

1. Funtar på att chippa GTI'n, men vet ej vilket av alternativen som funkar bäst.
Man vill ju ha nått som är snällt mot "pärlan". Har kollat lite på BSR's steg 2, men läst mycket här på forumet om V-Tech. BSR är nära och verkar bra, men V-Tech då?

2. Vad gäller chipning så har jag förstått att motorskadeförsäkringen ej gäller (iafl på mitt förs. bolag). Hur som haver så erbjuder BSR vad de kallar "Maskingaranti". Antar att V-Tech har nått liknande. Nån som råkat ut för nått, så att man vet att dessa firmor håller vad de lovar!? Kan ju bli rätt knivigt om det är tre parter (förs.bolag, trimbolag, jag). Det är som uplagt för kostsamma tvister och de pengarna lägger jag hellre på bilen!

3. Nån som vet en ÅF för Tenzo fälgar i Sverige?



Som sagt så är jag ny här, men vill gärna fördjupa mig i och omkring GTI'n,
så jag är tacksam för alla svar jag kan få...... förutom dåliga! / Evil E

wolfbane1967
2008-01-26, 18:11
Prata med Jonatan på Vtech,ger mycket bra och stabil effekt! Mycket prisvärda åxå

Evil E
2008-01-26, 19:45
Prata med Jonatan på Vtech,ger mycket bra och stabil effekt! Mycket prisvärda åxå

Tack!, tänkte göra det, men jag tänkte mer om någon här hade lite erfarenheter av de olika firmorna.
Pratar man direkt med dem så får man ju veta allt det fantastiska med deras produkter. Vill gärna höra det motsatta också d.v.s. om nån haft problem, hur de löst dessa o.s.v!

GTI30EDITION
2008-01-26, 20:10
Prata med Jonatan på Vtech,ger mycket bra och stabil effekt! Mycket prisvärda åxå

Kan bara hålla med Wolfbane, prata med Jonatan på Vtech, förutom bra och stabil effekt så tar dom hand om sina kunder på ett mkt bra sätt. Lycka till!

Basti
2008-01-27, 11:34
Har BSR, tycker det funkar kanon, tror inte det spelar någon större roll vilken firma du väljer, Lycka till o skriv vad du tycker när du trimmat den!!


Här är en länk där det diskuteras lite trim

http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?t=1435&highlight=toppfart