handdator

Visa fullständig version : Blöddrande Golf IV GTI



klenis
2008-01-23, 22:23
Min bil blöddrar till när man trycker på gasen snabbt, detta händer ej under körning(belastad motor). utan bara när kopplingen är nedtryckt/växel ur. Kan det vara LMM?? bilen i fråga är chippad, avgas, skumfilter. tacksam för svar!!! mvh / Simon

klenis
2008-01-30, 20:43
kom igen, någon måste väl ha nån fundering!? tack!

ThomasT
2008-01-30, 22:31
Förstår inte riktigt problemet...

Bilen går bra när du kör och på tomgång, men när du står och varvar vid rödljuset så bluddrar den??

eller...?

jbtgti
2008-01-31, 18:13
har den alltid varit så eller är det plöstligt?
tempgivare?
kollat om det finns nå felkoder

/jörgen
http://www.garaget.org/JbtGti

klenis
2008-01-31, 22:21
kul med lite svar! det är ju det som är det dumma, kommer ej ihåg hur länge det har vart så! märkte idag att om man trycker /stampar ner gasen fort blöddrar/söver den sig i ngn sekund innan den ger sig iväg. detta även under belastning. har ej haft möjlighet att kolla felkoder! det är ingen lampa som lyser el, dyligt. går det att se ev. fel med VAG com? tack!

jbtgti
2008-01-31, 22:51
Är det något parameter fel eller avbrot i något givare eler sensor runt motor så blir det felkod. igen lampa komer att lysa då. men är det ett tändstift som är skumt så blir det ingen felkod.
lmm,en är vanligt fel. men det kan vara ett tändstift också som ger okontrolerad gnista.

/jörgen
http://www.garaget.org/JbtGti

klenis
2008-02-01, 19:39
tack för svaren jörgen! ska försöka kolla upp detta! mvh/ Simon

Marcusk
2008-07-20, 17:37
Jag har exakt samma fel på min golf mk4a som e chippad. Efter ett tag slutade turbon att ladda som den skulle också.

Min polare på vag konstaterade då att det är databoxen som är trasig, men efter en vända med 5-56 i kontaktstycket till den laddar den nu bra.

Bara att den hostar lite när man duttar lite på gasen vid stillastående.
Samt att den spottar bensin genom avgassystemet då.

Men så länge man kör funkar det bra.

The Goofyman
2008-07-22, 11:04
låter lite som en luftmassemätare!

Falcor
2008-07-22, 11:10
Plocka av filtret och kolla om den gör likadant då.....