handdator

Visa fullständig version : Sharan ??



v6variant
2008-01-22, 21:53
Nån som har koll på om det är nåt att ha, funderar på 1,8t i så fall eller ev. V6 ?? Har bara provsuttit i bilen och var inte jätteimpad av sittkomfort, utrymmen osv. så det blev Chevrolet Transport istället, hur go bil som helst men jag saknar VW-märket i grillen, sen e den ju lite dyr i drift oxå.....

Lite info och fakta om Sharanen av nån som har koll hade varit gött.

Tackarrrrr......

//Mattias

P.Hagel
2008-01-22, 21:54
ACC anläggningen är ingen hit.

Måste byta allt,om inte VAG har kommit på en bra lösning??

Henrik.M
2008-01-22, 21:59
http://personbilar.volkswagen.se/page_9436.shtml

Marcus
2008-01-22, 22:01
Jag hade nog valt 1,8T eller TDI med tanke driftskostnader och andrahandsvärde. Tror V6 är ganska kall och lär nog bli ännu kallare...

Finn
2008-01-22, 22:02
Kanske inte den mest välbyggda bilen som VW vart me å gjort. Trasiga kablar vid gångjärn e vanligt samt lite glapp här å var. Jag skulle personligen inte ha en även om jag fick betalt. Men d kan ju bero på att jag sakta men säkert lärt mig att hata den ju mer jag jobbat me dom ;)

outlaw
2008-01-22, 22:04
Nån som har koll på om det är nåt att ha, funderar på 1,8t i så fall eller ev. V6 ?? Har bara provsuttit i bilen och var inte jätteimpad av sittkomfort, utrymmen osv. så det blev Chevrolet Transport istället, hur go bil som helst men jag saknar VW-märket i grillen, sen e den ju lite dyr i drift oxå.....

Lite info och fakta om Sharanen av nån som har koll hade varit gött.

Tackarrrrr......

//Mattias

Du klarar dig inte med en Touran då , helt klart mkt bättre bil på alla sätt kvalitetsmässigt då !! Sharanen bygger på samma bil som ford har i sitt program tror den heter galaxie om jag inte minns fel !

Henrik.M
2008-01-22, 22:07
Men d kan ju bero på att jag sakta men säkert lärt mig att hata den ju mer jag jobbat me dom ;)

Mer lär du avsky den.
Finns absolut inget i den bilen som är gjort för att det ska gå smidigt att komma åt.

Personliga favoriten är plasten över vatteavrinnings baljan under vindrutan.....snudd på att man får sparka dit den efter man tagit lös den.

Marcus
2008-01-22, 22:09
Sharan är som sagt en blandning av VW och Ford byggd i Portugal. Dock vet jag inte exakt hur mycket av varje eller var man hittar spår från respektive tillverkare. Har för mig att plattformen bygger på VW Passat 1994-1996. Samtliga motorer i VW-versionen kommer från VW, vet inte hur det är med växellåda, klimator med mera. De jag åkt i och kört har känts ganska skabbiga, dock har det varit modellen innan facelift. Ganska gammal konstruktion - lanserades ju redan 1995.

icka
2008-01-22, 22:35
Nån som har koll på om det är nåt att ha, funderar på 1,8t i så fall eller ev. V6 ?? Har bara provsuttit i bilen och var inte jätteimpad av sittkomfort, utrymmen osv. så det blev Chevrolet Transport istället, hur go bil som helst men jag saknar VW-märket i grillen, sen e den ju lite dyr i drift oxå.....

Lite info och fakta om Sharanen av nån som har koll hade varit gött.

Tackarrrrr......

//Mattias


Jag har en seat alhambra 00 tdi som jag haft sedan den var ny först i jobbet
sen köpte jag lös den den har nu gått 19500 i stort sett fel fria mil.

2 styrleder, en abs givare, bakre ljuddämpare, 1 torkfilter till ac,

dom där lod räta stabilisator stagen fram har jag bytt några gånger

brukar hålla ca 4000mil

besiktad med blankt papper varje gång sedan 00.

Finn
2008-01-23, 00:20
Mer lär du avsky den.
Finns absolut inget i den bilen som är gjort för att det ska gå smidigt att komma åt.

Personliga favoriten är plasten över vatteavrinnings baljan under vindrutan.....snudd på att man får sparka dit den efter man tagit lös den.

Står å byter kamrem på en 1,8T på jobbet nu. Inte riktigt den där motivationshöjaren för att gå upp på morgonen.

Avgassystemet e ju iofs ganska lättåtkomligt. Alltid nåt ;)

mulle meck
2008-01-24, 09:49
Har en sharan 2,0 -98 med ady motor och är väldigt nöjd med den.
Visst finns det lite för mycket ford över den för att man skall vara toppen nöjd.
motorn är VAG men v-lådan är ford och den är väl inte 100bra.
I bak så sitter barn bra men en vuxen får knäna lite för högt i mitt tycke (är 1,85 lång).
Last utrymmet är bra och stort jag plockade ur alla stolar bak utom en när jag och min son var till mantorp ett år och då la jag i en madrass som var 80*200 mellan bakluckan och framstolarna utan problem.

Att skruva med bilen är väl ingen höjdare, det är lite trångt och bökigt här och var men det är det i alla nya bilar tycker jag så det får man vänja sig vid.
Bilen är väldigt skön att köra, jag sitter bra, har bra sikt och det känns inte som så stor bil som det är.

Väntar nu med spänning på den nya sharan som VW kommer med till hösten för det blir en sharan till om vi skall byta.
Kort sagt är, är nöjd med bilen, den helt perfekta bilen kommer aldrig att tillverkas för vi är alla olika i tycke och smak.

Mulle Meck
3*golf gti -83
1*golf cl -88
1* sharan -98

v6variant
2008-01-24, 22:26
Tackar för svar grabbar,

Inte så man blev sugen direkt....;o)

Nä jag får väl vänta tills den otympliga tvillingvagnen inte behövs mer och köpa Passat igen, e så gott med utrymmet i Chevan nu, synd som skam att folkabussarna e så dyra, tycker man får så lite för pengarna.

//M