handdator

Visa fullständig version : Köpa fjärlås till bilen Golf IV



Davidsson
2008-01-22, 19:43
Har trötnat på lås som fryser och fundera på att köpa ett sådant här till min Golf IV. Någon som har erfarenhet av dessa? Kanske monterat och isåfall är det svårt?

MagicTouch trådlös fjärrkontroll MT 150

http://shop.conrad.se/cgi/websale6....ice_from=790:00

Skier
2008-01-23, 00:08
Jag mejlade den svenska importören om just samma sak igår till min Golf IV. Har inte fått något svar men hoppas dom inte är allt för dyra och att de är ganska lätt att instalera.
Får du veta något mera så kan du ju höra av dig.

Skier
2008-01-28, 14:06
Nu har jag fått svar från den svenska agenten.

Hej



Varan heter: MT-150-VW8 och rekommenderat pris är 845:- inkl. moms.

Leveranstiden på just denna vara är ca: 7-10 dagar (finns på lager hos leverantören i Tyskland)

Anslutningen på just denna variant är inte den enkla stickkontakten (plug-in/plug-out) utan med kabel (man får alltså koppla in sig med klickmodellen: ”ström-tjuvskontakter”.

Värt att tilläggas är också att manualen endast finns på Tyska. Detta förklaras med att produkten egentligen är avsedd för den Tyska marknaden och sälj huvudsakligen av WAECO Dometic Germany.
Glömde säga vart du kan köpa/beställa den:

Mekonomen.

Ange bara art.nr: MT-150-VW8


Så hoppas de kan vara till någon hjälp.
Finns det någon där ute med erfarenhet?
Kanske bättre att lägga pengarna på ett ricktigt larm...??

Davidsson
2008-02-06, 21:58
Skulle eftermontera fjärstyrt lås på min golf IV i dag kopplade in allt efter koplings schemat som följde men det funkar bara att låsa upp och inte låsa. Min fråga är om någon vet vilken kabel i föra dörren som låser bilen? Jag har koplat in dom på nr 4 och 24 i den 29poliga kontakten