handdator

Visa fullständig version : Fälgångest !



Falcor
2008-01-22, 16:20
Kan fasen inte komma på vad jag ska ha för fälgar till Sciroccon...

Storlek 7x15, ET mellan 28 och 35.
Så låg vikt som möjligt.

och såklart snygga... ;-)

Kom igen och tipsa !

Barbapappa
2008-01-22, 23:49
Kan man nöja sig med 6,5" bredd så är det mycket lättare att få tag på nåt! ;-(

När jag letade efter fälgar i somras som hade 7" bredd så var det bara OZ Ultraleggera som fanns. Vet inte om dom går att få tag på längre dock, när jag köpte mina så var det snack om på Specialfälgar att det var de sista de kunde frambringa? På t.ex. Ralphs däck (http://ralphsdack.jetshop.se) verkar dom ju finnas kvar om nu hemsidan är aktuell... Dom hade även Team Dynamics i rätt storlek där, vilka som är lättast vet jag inte, men jag har för mig att Ultraleggera vägde runt 6kg?

Här (http://rr-p.se/webshop/index.php?main_page=index&cPath=1414_1423_1652) finns det ju goa fälgar också, till ett lite högre pris dock. ;-)

Jonas
2008-01-23, 00:50
Kan fasen inte komma på vad jag ska ha för fälgar till Sciroccon...

Storlek 7x15, ET mellan 28 och 35.
Så låg vikt som möjligt.

och såklart snygga... ;-)

Kom igen och tipsa !




Oz Superturismo eller Oz racing skullle göra sig bra på din bil

Mini_me
2008-01-23, 07:13
BBS...It´s the only way to go=)

znabb
2008-01-23, 07:22
BBS...It´s the only way to go=)

kika på realcars hemsida under fälgar och ROTA wheels.mkt snygga.

P-plats.se
2008-01-23, 08:07
När jag letade efter fälgar i somras som hade 7" bredd så var det bara OZ Ultraleggera som fanns. Vet inte om dom går att få tag på längre dock, när jag köpte mina så var det snack om på Specialfälgar att det var de sista de kunde frambringa? På t.ex. Ralphs däck (http://ralphsdack.jetshop.se) verkar dom ju finnas kvar om nu hemsidan är aktuell... Dom hade även Team Dynamics i rätt storlek där, vilka som är lättast vet jag inte, men jag har för mig att Ultraleggera vägde runt 6kg?

Rekomenderar Barbapappa Ralphs Däck?????

Falcor
2008-01-23, 08:24
Superturismo eller Superleggera / Ultraleggera har jag tänkt på.
Tycker dock att Superleggera är snyggare än Ultraleggera, Superturismo vet jag inte vad den väger?

BBS RS / RM går bort....för plottriga och ett helvete att hålla rent.

Rota har jag tittat en hel del på och Rota RB tillhör favoriterna men är svåra att få tag på i 7", 8" blir för brett.
Realcar är för dyra på dom, 1800 kr per fälg är väl saftigt när det blir över 1000 kr billigare från UK inklusive frakt.

Pratade med Ralph igår och Team Dynamics Pro Race är intressant men den väger 6.9 kg i 7x15 storleken och det känns som lite mycket...?

Ronal R10 (Turbo) skulle också funka om jag bara går på utseende och skiter i vikten...

fler förslag ? :)

Mini_me
2008-01-23, 09:02
BBS RS / RM går bort....för plottriga och ett helvete att hålla rent.




Hädare!

;-P Jo jag vet...men kan man inte tvinga sina åsikter på andra , varför då ha dom? =)

Jag säger plåt fälg breddad...våga vara annorlunda.

Falcor
2008-01-23, 09:05
Hädare!

;-P Jo jag vet...men kan man inte tvinga sina åsikter på andra , varför då ha dom? =)

Jag säger plåt fälg breddad...våga vara annorlunda.

Nej precis....åsikter är juh som... ja du vet... ;)

Jag känner bara att jag kört fast i fälgträsket och hoppas få tips på nån fälg som jag eventuellt missat att kolla på....

Breddade plåtisar funkar om man kör retro/rattlook men jag vill nog inte ha det.

znabb
2008-01-23, 12:51
Nej precis....åsikter är juh som... ja du vet... ;)

Jag känner bara att jag kört fast i fälgträsket och hoppas få tips på nån fälg som jag eventuellt missat att kolla på....

Breddade plåtisar funkar om man kör retro/rattlook men jag vill nog inte ha det.

hur bra är breddade plåtisar vid lite "aktiv" körning,lär ju slå sig illa kvickt :(

Barbapappa
2008-01-23, 21:27
Tycker dock att Superleggera är snyggare än Ultraleggera, Superturismo vet jag inte vad den väger?

Pratade med Ralph igår och Team Dynamics Pro Race är intressant men den väger 6.9 kg i 7x15 storleken och det känns som lite mycket...?
Supertursimo GT har jag i 6(?)x15", dessa är betydligt tyngre än Ultraleggera som är en halv tum bredare. Det var ju så att det fanns nån annan modell som hette Superturismo GT också, denna skulle nog vara starkare och eventuellt lättare. Men det var nåt trix med att man var tvungen att köpa 20 fälgar åt gången eller nåt förr på just de 'tävlingsmodellerna'...

Du pratade inte med dom om det gick att få tag på Ultraleggera fortfarande?

hur bra är breddade plåtisar vid lite "aktiv" körning,lär ju slå sig illa kvickt :(Tror nog det funkar fint om det är riktigt gjort, vet flera som har kört med det med gott resultat i.a.f. :-)


Rekomenderar Barbapappa Ralphs Däck?????Haha, visste att det skulle komma, och nej det gör jag väl inte direkt. Att just det blev Ralphs hemsida var att den var minst aktuell så att även de gamla fälgarna fanns med. ;-D

pekka kiiskilä
2008-01-23, 21:57
Du kan få prova mina rallyfälgar som är 6 1/2" eller 7" breda et minns jag inte och R däcken är ej monterade men det går ju att ordna.

Lillen
2008-01-23, 23:03
Rekomenderar Barbapappa Ralphs Däck?????


Haha, visste att det skulle komma, och nej det gör jag väl inte direkt. Att just det blev Ralphs hemsida var att den var minst aktuell så att även de gamla fälgarna fanns med. ;-D

Varför rekomenderar man inte Ralphs Däck?


Du kan få prova mina rallyfälgar som är 6 1/2" eller 7" breda et minns jag inte och R däcken är ej monterade men det går ju att ordna.

Dom är ju inte de lättaste Pekka!

Manny
2008-01-24, 01:07
Jag köpte mina r-däck hos ralphs, o det gick bra, dock tog det lite väl lång tid innan grejerna kom men det kan man leva med, d va ju inte så brått för min del.

zoddri
2008-01-24, 01:34
Oz Superturismo eller Oz racing skullle göra sig bra på din bil

Håller med här.
Alternativt Compomotive MO men de kanske är för lika dina gamla.. :)

Lillen
2008-01-24, 10:51
Håller med här.
Alternativt Compomotive MO men de kanske är för lika dina gamla.. :)

Compmotive MO 5 är ju bara såå läckre.
Men inte de lättaste om man kan leva med det.

knotan
2008-01-24, 18:55
http://www.wheelweights.net/

Barbapappa
2008-01-24, 19:27
Fick ett ryck och orkade kika lite på wheelweight sidan...

OZ Superleggera 7x15" 5,2kg
OZ Superturismo GT 6,5x15" 8,4kg
OZ Ultraleggera 7x15" 5,6kg
Ronal R10 Turbo 7x15" 8,4kg

Som sagt, efter att ha använt både Superturismo GT och Ultraleggera kan man säga att det märktes kraftig skillnad i känslan på bilen efter ett byte. Mer än jag trodde ska erkännas. ;-)

Det var tyvärr inte så himla många av Rotas modeller som fanns där i listan, men det verkade som det var några av deras 15" hjul som låg under 6kg.

Lillen
2008-01-25, 10:49
Compmotive Mo Väger 8,5kg i 7x15".
Samma i 6x15" vägde 7,8kg.

Ganska tungt om man jämför med t.ex OZ.

Falcor
2008-01-25, 10:55
Dom Integral A2 jag hade förut vägde 7,4 har jag för mig så tyngre än så får dom nya fälgarna inte vara.... :-)

Lillen
2008-01-25, 11:04
Ahaa ja trodde Integralarna var tyngre.......men de är ju iofs tungt nog =)

Nossrep
2008-01-25, 20:19
Enkei RPF1 7x15. Är denna lätt och snygg nog ;)

An amazing ultra light weight wheel from Enkei of Japan. Enkei is an official supplier for Formula 1. This wheel was develiped using the same technology as the Formula One race wheel. 15x7 weight 4.5kgs, 16x7 weight 6.2kgs, 17x7 weight 6.6kgs.

http://www.performancealloys.com/details.asp?procedure=wheel&id_wheels='RPF1%20Silver'&id_wheels_manufacturers='Enkei'&id_wheels_sizes='15x7'&price='126'&permission=198682902

/Martin

Falcor
2008-01-25, 21:12
Helt klart lätt nog men något utanför min tänkta budget. Tack för tipset dock, har lagt det på minnet om en lottovinst skulle trilla in... :-)