handdator

Visa fullständig version : golf II gti16 dör när man drar på!!!



criLLe
2008-01-20, 15:05
Som sagt den dör när man drar på....kör man lugnt upp till 5000rpm e de inga problem..samt att de går o varva den till 7000rpm när man står still...så fort man känner för o trycka platan i mattan när man kör dör den...knasigt va..
tacksam för ideer o tips..

Kan ju passa på o säga hej oxå,ny här från o med idag
Mvh crille

Strickz
2008-01-20, 18:07
Trasig förpump är en klassiker med det symptomet. Eller igenkorkat bränslefilter eller något annat som minskar bränsleflödet.

Lyssna om förpumpen jobbar när du slår på tändningen utan att starta motorn, hör du den inte så är det nog den som måste bytas.

Lillen
2008-01-20, 19:33
Precis.
Hör du den inte så är det nog pumpen.
Jag gissar på pump , att den får för lite soppa.
Det tar helt enkelt slut på soppa för huvudpumpen.
Matarpumpen orkar inte ge nog.

Filtret kan det vara , men då brukar inte bilen dö iofs.
Då brukar det bara gå tungt och den sucktar som in.
Och att den inte orkar varva som den ska.

Pumpen brukar fungera.
Den kan dock fungera när man testar den lös.
Och så fort man moterar så är den död igen då är det dags att byta.

criLLe
2008-01-21, 13:37
tack för tips,ska kolla detta snarast....

Mr dOhC
2008-01-21, 15:12
Kan sitta kvar ett filter inuti banjoskruven på ingående bränsle till bränslehuvudet. Det ska inte ens sitta där mer än till bilen gått typ 100mil.

Hade det kvar på min bil efter 19k mil :-P, började gå konstigt, tjövde sig när man drog på och tillslut starta den knappt/gick skumt som faen. Tog bort filtret och sen va det löst.

Loxarn
2008-01-21, 16:18
Kan sitta kvar ett filter inuti banjoskruven på ingående bränsle till bränslehuvudet. Det ska inte ens sitta där mer än till bilen gått typ 100mil.

Hade det kvar på min bil efter 19k mil :-P, började gå konstigt, tjövde sig när man drog på och tillslut starta den knappt/gick skumt som faen. Tog bort filtret och sen va det löst.


har du nån bild på den? förstår inte riktigt va du menar:(

criLLe
2008-01-21, 21:54
Pumpen funkar fin fint....de va en ny variant du sa där Mr dOhC,visste inte att de fanns ett filter där ens,ska ta en titt på de med.
Tack för tipset :)

Mr dOhC
2008-01-22, 04:34
har du nån bild på den? förstår inte riktigt va du menar:(

http://img262.imageshack.us/img262/355/dsc00359medpilsu0.jpg (http://imageshack.us)

Pilen pekar på bajoskruven, ingående bränsle. Lägg några trasor under och runt, AKTA ÖGONEN då det är högt tryck. Skruva ur skruven, titta in i hålet på änden, ska vara helt tomt. Sitter filret där ser det ur som en liten sil, grå plast och metallnät har jag för mig, men osäker

criLLe
2008-01-22, 17:41
Tagit bort filtret,men det va inte problemet....va 2 spridare som va lösa,o-ringarna var dåliga....hehe när man gasade järnet antar jag att dom lyfte sig??
Den e ju mupp på tomgång tack vare kammarna så man har ju inte märkt nått när man torgasat...nåja nu går den som helvete igen.
Tack för tipsen ^^

Lillen
2008-01-23, 09:23
Ahh.
Det är klart den går lite dåligt då =)
Tack för lösningen på problemet.

Mr dOhC
2008-01-24, 00:53
Gutt att det löste sig :-)

criLLe
2008-01-24, 18:28
Som fan :) spridarna e väll inte de första man tänker på,tack för alla tips o ideer iaf..

Fireball
2008-01-24, 19:04
En sån sil har jag ju på Caddyn också! Ska genast riva bort den... :-)