handdator

Visa fullständig version : Navkapsel på 16" alufälg?



tmattss1
2008-01-16, 19:05
Hej, har precis köpt en golf iv -00 som har 16" aluminiumfälgar med löst sittande navkapslar på. En av fälgarna saknar dock denna kapsel och jag undrar om någon vänlig själ på detta eminenta forum vet artikelnummer på dem. Vet inte om det är originalfälgar men det borde passa med en original kapsel även om fälgarna är kopior. Kapslarna har VW märke i mitten och sedan fake skruvar runt om. Navkapseln är ungefär 10 cm i diameter. Vet inte hur man infogar bilder men bifogar en länk till annonsen på bilen så ni på avstånd kan se fälgarna. Tack på förhand!
http://www.blocket.se/vi/14788467.htm?ca=23_8_s

Henrik.M
2008-01-16, 19:29
Ta lös en navkapsel från övriga fälgar , kolla artnr utifall det är org fälgar.

Holmgren
2008-01-16, 19:38
Är det org så är den i aluminium.
Tror det är bättre att åka till närmaste däckhandlare och fråga. Större chans att dom kan få hem en VAG så vida det nu inte är org.

Henrik.M
2008-01-16, 19:52
Är det org så är den i aluminium.

Den är väl i plast vill jag minnas?

Holmgren
2008-01-16, 20:14
Det var dom inte när jag beställde nya på VAG. Men det var å andra sidan dom första som kom. Det är ju några år sedan.
Det var det som var den stora skillnaden på org och kopiorna.
Borstad aluminium var det.

Henrik.M
2008-01-16, 20:18
Vid närmare eftertanke har du nog rätt i det fallet att det var så tidigare.
Men numera är dom i plast till nyare bilar med org fälg.

tmattss1
2008-01-16, 23:24
Jag var på VAG och hade navkapseln av. Det var tydligen inte original. Han hade en som liknade min men bilden på datorn var så liten att det var omöjligt att se om det var rätt ändå. Urkass datasystem...Han sade då att den kostar 150:- och om den inte passar var inte hans problem. Jag skulle få betala den oavsett. Jag var beredd att betala ev frakt men det gick inte för sig. Det kallar jag kundbemötande! Några fler tips?

P.Hagel
2008-01-16, 23:49
Kolla med din lokale gummi gubbe.
Alt.Gummihuset.se