handdator

Visa fullständig version : Passat-EL .. igen..



wisslan
2008-01-15, 20:18
Hej på er !

Jag har kört fast i mitt felsökande..

Elhissarna slutade funka en dag, både fram och bak..
Dock funkar komfortöppning och stängning genom att hålla kvar nyckeln i dörren i sina ändlägen några sekunder...

Ah... tänkte jag, knappsatsen i förardörren, (busenkelt) men näe, så var det inte, provade med en frisk knappsats utan framgång..
Ah... tänkte jag igen, Komfortstyrdonet ?? samma resultat där med..

Kabelbrott då ? näe, då borde väl inte komfortöppningen funka ??

Alltså, finns det nått litet elakt jävla relä nånstant ??? nån som vet ??

Jag som har haft Citroen i 15 år trodde ju att jag lämnade el-knas, ärg
och dåliga konstuktioner i multikontakter osv. bakom mig, när jag bytte märke
till VW... men det verkar vara samma skit överallt.... jag blir så trött.....

Någon som vet om det möjligen finns ett relä som matar knappsatsen till
fönsterhissarna ?? och vart det i sånna fall sitter ???

Mvh.
Conny

Mini_me
2008-01-15, 20:44
Kan du styr dom från nån annan dörr? dvs kan du köra upp och ner höger bak med knappen för höger bak?

wisslan
2008-01-15, 20:51
nix... ingen hiss funkar, på någon knapp..... :-(

Rsvedin14
2014-10-08, 20:46
nix... ingen hiss funkar, på någon knapp..... :-(

Jävligt gammal tråd såg jag, men jag undrar om du lyckades hitta igen felet? Eller om någon annan vet vad det är för fel, för jag har exakt samma problem.
Inga elhissar funkar inifrån bilen men kan dra ner alla samtidigt med nyckeln från utsidan, plus att speglarna inte går att ställa om heller.. Men allt annat funkar på bilen, alla säkringar är hela, kablarna mellan dörr och bil är hela, komfortstyrdonet ser som nytt ut så tror inte att det är det som är fel heller..
Tacksam för tips!!

JRJ
2014-10-13, 08:39
Förmodligen kablaget under golvmattan på förarplatsen som är kass, speciellt lödningarna.
Bara att riva upp mattan och leta igenom kablaget, börja vid torpedväggen och gå bakåt. Du ser direkt vad jag menar...