handdator

Visa fullständig version : Erfarenheter av aktiv baslåda i bil?



Henrik.M
2008-01-14, 22:09
Är det någon som ha erfarehneter ang aktiva baslådor??
Eftersom att jag inte har det vill jag gärna höra lite åsikter/erfarenheter i ämnet. (På den tiden jag höll på så byggde vi egna lådor enlig konsten alla beräkningar & spenderade en månadslön på steg och dsp enhet)

Anledningen till fråga är för att jag fundera på att köpa en dito leksak till "blöjracern" som komlement till orginalhögtalarna.

Detta pga av.

Det ska ta lite plats & ska kunna monteras lös lätt vid behov = Jag vill för tillfället inte ha en stor fet låda i bagaget & sidoluckorna fullsmetade med slutsteg.

Jag är mao ute efter en aktiv baslåda , som klarar av jobbet & inte kostar en månadslön. =)

Så vi begränsar tråden till dessa.

Tacksam för åsikter & erfarenheter i ämnet.

Såg att bla MDS hade ett par lådor att välja mellan......någon kanske provat någon av dessa??

R.Grönberg
2008-01-14, 23:03
Är det någon som ha erfarehneter ang aktiva baslådor??
Eftersom att jag inte har det vill jag gärna höra lite åsikter/erfarenheter i ämnet. (På den tiden jag höll på så byggde vi egna lådor enlig konsten alla beräkningar & spenderade en månadslön på steg och dsp enhet)

Anledningen till fråga är för att jag fundera på att köpa en dito leksak till "blöjracern" som komlement till orginalhögtalarna.

Detta pga av.

Det ska ta lite plats & ska kunna monteras lös lätt vid behov = Jag vill för tillfället inte ha en stor fet låda i bagaget & sidoluckorna fullsmetade med slutsteg.

Jag är mao ute efter en aktiv baslåda , som klarar av jobbet & inte kostar en månadslön. =)

Så vi begränsar tråden till dessa.

Tacksam för åsikter & erfarenheter i ämnet.

Såg att bla MDS hade ett par lådor att välja mellan......någon kanske provat någon av dessa??

jag har en väldigt liten och kompakt och bra låda om du är intresserad. spelar riktigt bra och kostar inga större pengar. Ligger på delar säljes

Henrik.M
2008-01-14, 23:12
Priste är det inget fel på , men det är som sagt inte riktigt vad jag är ute efter.

Det jag är ute efter är typ något i denna stil.


http://www.mds.se/archive/productimages/big/da800_2.jpg
http://www.mds.se/archive/productimages/big/da800_3.jpg

Ronny
2008-01-14, 23:21
precis som du säger har jag alltid byggt mina lådor och kopplat steg etc. men nu köpte jag en begagnad pioneer aktiv baslåda och fan va nöjd jag är..

dessutom ska man skilja på aktiv baslåda och en endast "dunkförstäkar" den senare nämda är inget att ha.. råkade komma över en sån här som egentligen bara ser till så att det skramlar mer i bilen då den är fast bultad i karossen.. det ärett baselement utan baslåda. art. nr. 24-797 på biltemas hemsida

Henrik.M
2008-01-14, 23:25
Biltema är uteslutet.........är rätt sugen på den som jag länkade bild på för den tilltalade mig rent utseende mässigt.
Var rätt bra pris på dom på MDS. =)

Men mer erfarenheter välkomnas i ämnet.

SundH
2008-01-14, 23:27
Vad menas med aktiv bas?

Henrik.M
2008-01-14, 23:30
Bas & slutsteg i ett paket.
Steget antingen inbyggt i lådan eller byggt utanpå lådan , oftast i "slimmat format".
Samma princip som subben till din hemmabio.

SundH
2008-01-14, 23:42
Tackar

Ronny
2008-01-15, 00:04
Biltema är uteslutet.........är rätt sugen på den som jag länkade bild på för den tilltalade mig rent utseende mässigt.
Var rätt bra pris på dom på MDS. =)

Men mer erfarenheter välkomnas i ämnet.


menar inte att du skulle köpa biltema, den som biltema saluför där.. gav dig en visning på sk. aktiv bas som du deffinitivt inte ska ha.. den jag hade var av märket blaupunkt

jag har hört att infinity har en jäkligt vass aktiv baslåda

golf_fanatic
2008-01-15, 00:16
Bra passapå pris pga feltryck på emballage. Bra omdömmen också:

Vad säger produktansvariga på MDS:
-När man provspelar får de nya D-lådorna från MDS de gamla att kännas just ”Mycket gamla”. Med de gamla menar vi det övriga som finns på marknaden.


Skulle köpt en direkt om jag bara hade plats för den i Caddyn :-)

zchnygg
2008-01-15, 00:29
bara ett tips.. det är jävligt bra rea på BRL just nu.. tjejen köpte en aktiv 8 i rör för 500..

woofers
2008-01-15, 09:24
Jag kan verkligen rekommendera Infinity Basslink. Sök på 285BASSLINK
på brl´s hemsida. Det är den med en bas i jag menar. Går på 3798:-.

MVH Daniel

Henrik.M
2008-01-15, 15:53
Var förbi på MDS , men dom hade ingen aktivbas att visa upp...eller snarare hade dom tyvärr noll koll på vad jag pratade om. (Är van att produkt kunskapsnivån är hög på MDS iom att Henke drev det flera år här i stan innan han började med BRL.)

Åkte då istället förbi Henke & Tobbe på BRL där servicegraden och kunskapsgraden om produkterna man säljer är snäppet högre.
Jag presenterade vad jag ville ha och till vilken peng ,sen tog det inte många minuter innan man traskade ur butiken med famnen full....då hann man med att slänga käft också ett par minuter. =)
På BRL är mao intresserad av att sälja därav tar man hand om sina kunder.
Blev som sagt affär med BRL.....till bra pris.

R.Grönberg
2008-01-15, 15:58
Var förbi på MDS , men dom hade ingen aktivbas att visa upp...eller snarare hade dom tyvärr noll koll på vad jag pratade om. (Är van att produkt kunskapsnivån är hög på MDS iom att Henke drev det flera år här i stan innan han började med BRL.)

Åkte då istället förbi Henke & Tobbe på BRL där servicegraden och kunskapsgraden om produkterna man säljer är snäppet högre.
Jag presenterade vad jag ville ha och till vilken peng ,sen tog det inte många minuter innan man traskade ur butiken med famnen full....då hann man med att slänga käft också ett par minuter. =)
På BRL är mao intresserad av att sälja därav tar man hand om sina kunder.
Blev som sagt affär med BRL.....till bra pris.

Kul du hittade det så snabbt=)
när jag gick in på brl i växjö och frågade om dom hade så jag kunde koppla in ipod till min org stereo. Så frågade han typ, kan man göra det? =)

Cullberg
2008-01-15, 16:38
Vad blev det nu då??

Henrik.M
2008-01-15, 16:50
Vad blev det nu då??

Går att beskåda i projektforumet senare ikväll.
Ska iväg med junior nu och installera lite. =)

mattemaz
2008-01-15, 17:13
Najs har lite funderingar på nått liknande..
Ska bli spännande att se vad det är du har köpt..

Henrik.M
2008-01-15, 22:27
Hann inte med riktigt allt det jag tänkt idag , för när man har med junior går allt 3ggr så sakta.
Ska bla in med Ipod styrning från Harman Kardon under morgondagen.

Men iaf.

Detta vad jag köpte på BRL.

GAS A112-BP
http://www.brl.se/images/large/900A112BP.gif


Och för det priset fick man tryck i överflöd. =)
Måste dock spela in den och sedan ställa in allt , just nu kör man lite grovställt för att känna på grejerna & det trycker på rätt friskt genom bilen , nästa för friskt vissa stunder. =)


Men som sagt väl värd pengarna.

TheDeadDorkster
2008-01-16, 00:42
Var förbi på MDS , men dom hade ingen aktivbas att visa upp...eller snarare hade dom tyvärr noll koll på vad jag pratade om. (Är van att produkt kunskapsnivån är hög på MDS iom att Henke drev det flera år här i stan innan han började med BRL.)

Åkte då istället förbi Henke & Tobbe på BRL där servicegraden och kunskapsgraden om produkterna man säljer är snäppet högre.
Jag presenterade vad jag ville ha och till vilken peng ,sen tog det inte många minuter innan man traskade ur butiken med famnen full....då hann man med att slänga käft också ett par minuter. =)
På BRL är mao intresserad av att sälja därav tar man hand om sina kunder.
Blev som sagt affär med BRL.....till bra pris.


Måste också säga att MDS inte riktigt är vad det var förr, men det är eftersom MDS är en bisyssla för Gällman. Gällmans huvudsysselsättning är trimning. Han äger som du kanske vet Arctic Tuning, som är en firma som är grymm på trimma audi-bilar. För ljud är det bara dra till BRL, men vill du trimma din passat lite kan jag däremot varmt rekommendera Gällman & co;)

Henrik.M
2008-01-16, 08:01
Jo , jag har hört det från flera håll men riktigt så dålig satsning på MDS hade jag inte väntat mig.....vilket är synd eftersom henke byggde upp varumärket och ett jävligt bra ryckte om MDS här i stan innan han "lämnade" över det.
Men som sagt BRL finns ju om man vill ha billjud. =)