handdator

Visa fullständig version : Trimmning



TratteN
2008-01-11, 17:54
Tja.

Nån som vet folk som utför topplocksjobb runt norrköping ?

Billigt alltså.

Och så söker jag efter trimm kammar o liknande till VW Golf 2 CL -88

Mvh

börne
2008-01-13, 12:10
Tja.

Nån som vet folk som utför topplocksjobb runt norrköping ?

Billigt alltså.

Och så söker jag efter trimm kammar o liknande till VW Golf 2 CL -88

MvhCL?Är det bytt motor till en gti eller vad?Inte börjar man väl trimma en vanlig 90 hästare väl.

GTI-nissen
2008-01-13, 15:01
Som sagt... Ska man trimma för att få mer effekt på gatan så tycker jag att man köper en bil med starkare motor från fabrik istället, det blir alltid bättre och billigare. Är det för att hålla sig inom regelverket i en tävlingsklass så är det en annan sak.
Är det för att man vill lära sig då är det en tredje sak. Fast då lämnar man ju inte bort jobbet...

Någon undrar kanske då varför jag har trimmat min... Jo, det fanns ju ingen starkare mk2 än 16V. :-)
G60? Nä, man vill ju ha lite varv och ljud också. ;-)))

Sn00k
2008-01-13, 17:41
..nått som säger att man skulle varva mindre med en trimmad G60 än med en 16v..? ljudet tror ja inte heller man kan klaga på.. ;)

16v:n är dock väldigt trevlig på sitt sätt.

hade sagt att 8v:n är den maskin man borde börja med för att lära sig.. väldigt lättskruvad och enkel att hålla på å plocka med.. effektsiffror kring 130-170 sughästar är ganska vanliga siffror.. dom lite mer vässade 180-200gnägg.
om man börjar med en GTI eller en CL spelar mindre roll om man nu tänkt vässa lite.. modifiera/byta insprutning osv, som man endå åker på ganska fort.. är inte heller så ofta man sätter fräsen i orginal-toppen på bilen när man håller på heller.. utan lämpligtvis en inköpt gti-topp som man har vid sidan av.. =)
passar sedan rakt på blocket.. kolvar å grejjer går att plocka lite hit å dit för önskad komp osv.. finns stort utbud på delar.

för att återgå till topic, bilen har hydrauliska tryckare och EN kam.. finns även ett ganska stort utbud på dessa, så det är bara frågan vilken motorkaraktär som eftersträvas? =)

kammarna är inte så dyra nya heller.. allt från 1000-3500:- har jag tittat runt lite på.