handdator

Visa fullständig version : Toning till bra pris i norra sverige?



megasiken
2008-01-10, 17:35
Letar nån som är duktig på att tona rutor till rätt kurs i norra sverige.

Bor i Umeå. Har kollar med firmorna här i stan men alla är så sjukt dyra tycker jag. Priserna jag fått fram ligger mellan 4500-6800 för en 5 dörrars runt om. Förrutom framrutan då. Men alla sidorutor och bakrutan.

Tycker ni det vettigt eller håller ni med om att det är dyrt?

Tacksam för tips :)

mattemaz
2008-01-10, 17:40
Letar själv efter nån här nere runt Göteborg eller så som kan göra det för en vettig peng.. Men det är ju verkligen sjukt dyrt... vill också göra alla fem rutorna. Men har inte lust att lägga ut runt 5000-6000kr på det.

Holmgren
2008-01-10, 18:21
Letar själv efter nån här nere runt Göteborg eller så som kan göra det för en vettig peng.. Men det är ju verkligen sjukt dyrt... vill också göra alla fem rutorna. Men har inte lust att lägga ut runt 5000-6000kr på det.

Du har ju inte så långt till Sollebrunn.
Där finns www.bilfix.se Mikael heter han som driver det och är MYCKET duktig. Bra priser har han med.
Jag har gjort min Audi hos honom, första bilen i deras galleri.
Mikael och Ulf tittar då och då in på forumet här med.

mattemaz
2008-01-10, 18:31
Du har ju inte så långt till Sollebrunn.
Där finns www.bilfix.se Mikael heter han som driver det och är MYCKET duktig. Bra priser har han med.
Jag har gjort min Audi hos honom, första bilen i deras galleri.
Mikael och Ulf tittar då och då in på forumet här med.

Detta har jag nog hört nått om för längesedan känner igen att det va nån i sollebrunn som va duktig och till ett bra pris. Gjorde du alla rutorna? vad fick du ge? För jag vill nog ha nått liknande på min goffe nått ganska ljust får det bli. Vill inte har kolsvart..

Holmgren
2008-01-10, 18:43
Jag tog ljusaste runtom. Men bakrutan tog jag en grad mörkare. Allt för att lura ögat. Det ser nämligen likadant ut då...
Fick väldigt bra pris för han hade precis startat upp då. Men vet att det var väldigt bra priser ändå.
Ring och prata med honom.

mattemaz
2008-01-10, 18:51
Har just skickat ett mail till dom så får vi se. frågade om just samma som dig hehehe.. är ju inte långt ditt heller så får väl åka ditt och se hur det ser ut om dom har nån bil med det på. tack för rådet :)

Cullberg
2008-01-10, 19:15
Såg grymt fint ut holmgren, får kolla detta också! Är det inte långt från gnosjö till sollebrunn?

megasiken
2008-01-10, 19:47
Nu blev min tråd övertagen ser jag :)

Ingen som vet nåt om norra sverige?

zoddri
2008-01-10, 19:51
Nu blev min tråd övertagen ser jag :)

Ingen som vet nåt om norra sverige?

Rejäl trådkapning jo.

Jag har hört att bilglasfirma där bredvid Autoparts på ersboda ska vara billigast i stan. Annars vet jag inte vad man kan tänkas hitta..
Skulle också behöva nån som tonar rutor åt mig.

Holmgren
2008-01-10, 20:43
Nu blev min tråd övertagen ser jag :)

Ingen som vet nåt om norra sverige?

Bättre att samla allt på ett ställe... =)


Såg grymt fint ut holmgren, får kolla detta också! Är det inte långt från gnosjö till sollebrunn?

Jo det är en bit. Men jag åkte till Göteborg undertiden dom hade bilen så jag förenade nytta med nöje. Sedan fick jag som sagt ett pris jag inte kunde motstå... =) Jag hade samma styrka på toningen på min Golf IV. Den kan du se på garaget, klicka på länken till min V70 här nedan. Så finns det bilder i galleriet.

Loxarn
2008-01-10, 20:48
eftersom toning hos en firma kostar som halva min bil undrar jag ifall ni har nått tips om film man kan köpa och tona själv med...


duger den från biltema

Bastard66
2008-01-10, 20:58
biltema funkar bra.. finns dock bara en "mörkhet" att välja bland.

Loxarn
2008-01-10, 21:02
va ska man använda för skrapa att dra med, den man får med repar ju filmen :(

Jazo
2008-01-10, 21:19
Jag jobbar på Ryds bilglas i halmstad och vi tonar rutor till ett riktigt bra pris....

Vi har 3 st olika filmer hemma som man får välja mellan, vill man ha annan film så beställer vi det men då är priset annat....

Ring min firma för prisuppgift...

Telenr. 035-12 80 00

Bastard66
2008-01-10, 21:37
va ska man använda för skrapa att dra med, den man får med repar ju filmen :(

jag vet faktiskt inte... Men något liknande fönsterskrapa men modell mindre hade nog funkat bra..

Barbapappa
2008-01-10, 23:02
Letar själv efter nån här nere runt Göteborg eller så som kan göra det för en vettig peng.. Men det är ju verkligen sjukt dyrt... vill också göra alla fem rutorna. Men har inte lust att lägga ut runt 5000-6000kr på det.Vilka har du hört med då? Premagera i Slakthuset (Preem) gjorde min kollegas gamle Passat variant, såg ju bra ut när den var klar tycker jag. Dock hade han valt tokfel styrka på knulltejpen så den såg ju ut som en riktig riktigt svarttaxibil. ;-) Prisläget vet jag inget om då det var lite rut & listbyten och sånt i samma veva.

Gör inte bilglasmästarna såna jobb i Alingsås då (borde jag ju veta som lämnar rutor till dom rätt ofta)? Tänker på Alingsås bilglas (mitt över Forza) & Skarins inne i centrum. Även KP skylt gjorde ju mycket sånt förr...

Fahlgren
2008-01-11, 07:50
Nu har inte jag nån större koll på detta med toning, men hur långt upp i norrland har du tänkt? Lule solfilm ska väl vara helt ok? http://www.lulesolfilm.se/