handdator

Visa fullständig version : Kan bara öppna bagageluckan med nyckel.



Nossrep
2008-01-09, 21:08
Bora Variant -01(samma som Golf variant). Min baklucka vill inte öppna med handtaget, klickar bara lite i microbrytaren när jag trycker in knappen.
Har provat att byta brytaren men det hjälpe inte.

Tänkte att det kan vara motorn som aktiverar låskistan men ibland när man låser upp c-låset eller startar bilen så slår motorn till och öppnar luckan lite.

Har läst lite på andra forum att c-lås kan krångla efter man har satt i en icke orginal cd-spelare vilket jag gjort ca: 1.5v innan detta hände. Detta ska bero på någon diagnoskabel i kontaktstycket men den har jag kollat och där finns inget inkopplat.

Någon som har några tips om vad det kan vara?

/Martin

P-plats.se
2008-01-10, 09:33
Har du tagit bort plasten på insidan av luckan och kolla länkaget och de övriga delarna?
Ganska vanligt att det ärjar sönder och man får byta delar i länkaget eller cylindern.
Ofta orsakas detta av att röret för spolarvätskan genom torkarmotorn gått av och det läcker spolarvätska.

Nossrep
2008-01-10, 17:37
Kollat detta när jag testade den nya microbrytaren, allt är helt och rent i länkagen alltså inget mekaniskt fel. Tog aldrig bort den gamla microbrytaren utan kopplade in den nya i kontaktstycket och testade, c-lås funkade men inte öppningsfunktionen.

Ska kolla motorn som aktiverar länkaget till låskistan i helgen, kan ju vara den som har gett upp iallafall, fast jag tycker att det är konstigt att den slår till ibland(och öppnar luckan lite men inte så mycket att det går att få upp den) när man startar bilen eller låser upp c-låset.