handdator

Visa fullständig version : Mk4 inredning i mk2a



modda
2008-01-08, 19:08
Hej

Är det någon som hört talas om någon som monterat en golf mk4 inredning i en golf mk2 eller är det helt omöjligt med tanke på måtten ?

Mycket tacksam för svar =)

R.Grönberg
2008-01-08, 19:11
Hej

Är det någon som hört talas om någon som monterat en golf mk4 inredning i en golf mk2 eller är det helt omöjligt med tanke på måtten ?

Mycket tacksam för svar =)


Sök=) vet inte hur många gånger detta varit uppe på forumet, Men just mk4 bräda har jag aldrig sett.
Corrado, golf 3 och audi tt har jag sett

modda
2008-01-08, 21:01
Sök=) vet inte hur många gånger detta varit uppe på forumet, Men just mk4 bräda har jag aldrig sett.
Corrado, golf 3 och audi tt har jag sett

har du sett bilder på en audi tt bräda i en golf mk2 ?

då borde det passa då ;D

john1
2008-01-08, 21:06
http://nltuning.com/v-web/gallery/albums/MKII-Vehicles/1991_jetta18T_v2_pic8.sized.jpg

http://nltuning.com/v-web/gallery/albums/MKII-Vehicles/1991_jetta18T_v2_pic7.sized.jpg

Manny
2008-01-08, 21:09
d ser rackarns trångt ut iaf...

Loxarn
2008-01-08, 21:17
passar inte alls, den där är gjord för bilar med mkt med lutning på framrutan.... hur konstigt ut bara

john1
2008-01-08, 21:22
TT

http://www.vwfixx.com/dubs/34/images/bobs-mk2-18t-5.jpg

modda
2008-01-08, 21:43
http://nltuning.com/v-web/gallery/albums/MKII-Vehicles/1991_jetta18T_v2_pic8.sized.jpg

http://nltuning.com/v-web/gallery/albums/MKII-Vehicles/1991_jetta18T_v2_pic7.sized.jpg

Ja det såg inte riktigt ut som jag trodde det skulle göra. Men får googla lite så kanske man kan komma fram till någe, får man veta vart du hittat bilderna ?

Mvh
Niklas

Henrik.M
2008-01-08, 21:44
TT brädan är ju smask att se på i en MK2:a.
Mmmmmmmmmm så snyggt!! =)

R.Grönberg
2008-01-08, 21:50
TT brädan är ju smask att se på i en MK2:a.
Mmmmmmmmmm så snyggt!! =)

Tt brädan var riktigt festligt.
Mk4 såg dumt ut.
Satt i tankarna lite. Lupo bräda då? =)

john1
2008-01-08, 21:53
Ja det såg inte riktigt ut som jag trodde det skulle göra. Men får googla lite så kanske man kan komma fram till någe, får man veta vart du hittat bilderna ?

Mvh
Niklas

Självklart www.vwvortex.com! :)

modda
2008-01-08, 21:55
Tt brädan var riktigt festligt.
Mk4 såg dumt ut.
Satt i tankarna lite. Lupo bräda då? =)


Tyckte mer om mk4 inredningen, vad var det du inte tyckte om ?

Mjo lupo kan vara ett alternativ, ska spana lite på det. Har du fler förslag så får du jätte gärna skrika till för jag vill verkligen göra bilen lite unik nu när jag äntligen har råd att kosta på den lack och lite annat lull lull :)

modda
2008-01-08, 21:59
Självklart www.vwvortex.com! :)

tackar tackar :)

vad tycker du själv angående denna frågan ?
vad tyckte du ser kul ut osv ?

R.Grönberg
2008-01-08, 22:00
Tyckte mer om mk4 inredningen, vad var det du inte tyckte om ?

Mjo lupo kan vara ett alternativ, ska spana lite på det. Har du fler förslag så får du jätte gärna skrika till för jag vill verkligen göra bilen lite unik nu när jag äntligen har råd att kosta på den lack och lite annat lull lull :)

Första bilden han postat ovanför är helt och hållet okey. men andra bilden? när dörren är öppen och man verkligen ser hur djup själva brädan är, ser jätte dumt ut, gillar det inte alls faktiskt, men visst sedan är det ju sniket annars, lite alu inlägg mm så blir det nog bättre kanske. Men en lupo bräda är ju festlig annars=)

modda
2008-01-08, 22:04
Första bilden han postat ovanför är helt och hållet okey. men andra bilden? när dörren är öppen och man verkligen ser hur djup själva brädan är, ser jätte dumt ut, gillar det inte alls faktiskt, men visst sedan är det ju sniket annars, lite alu inlägg mm så blir det nog bättre kanske. Men en lupo bräda är ju festlig annars=)

Jag tyckte inte Lupo stuket kändes riktigt rätt, brädan i sig är helt om men tror inte den passar i i det stuket jag tänkt mig, Men som du säger så kan det ju funka riktigt bra med alu inlägg eller liknande. Sen kommer jag absolut INTE att ha kvar dörrsidorna i standardutförande då det ska byggas om rätt duktigt för att öka både komfort och ge en trevligare ljudnivå från både väg och stereo :D

R.Grönberg
2008-01-08, 22:06
Jag tyckte inte Lupo stuket kändes riktigt rätt, brädan i sig är helt om men tror inte den passar i i det stuket jag tänkt mig, Men som du säger så kan det ju funka riktigt bra med alu inlägg eller liknande. Sen kommer jag absolut INTE att ha kvar dörrsidorna i standardutförande då det ska byggas om rätt duktigt för att öka både komfort och ge en trevligare ljudnivå från både väg och stereo :D

Låter som ett riktigt roligt projekt. Corrado bräda är riktigt festligt och håller verkligen ännu annars;)

modda
2008-01-08, 22:17
Låter som ett riktigt roligt projekt. Corrado bräda är riktigt festligt och håller verkligen ännu annars;)

Hehe allt började med tankar kring en corrado bräda men jag tyckte det va så många som hade det redan, men jag ska ringa runt lite och kika med skrotar och så imorrn och sen måtta lite och kolla fästpunkter så får man se vart man landar men som det känns just nu så tror jag att jag ska börja kika på corrado bräda men som sagt, mer förslag uppskattar jag verkligen :)

R.Grönberg
2008-01-08, 22:19
Hehe allt började med tankar kring en corrado bräda men jag tyckte det va så många som hade det redan, men jag ska ringa runt lite och kika med skrotar och så imorrn och sen måtta lite och kolla fästpunkter så får man se vart man landar men som det känns just nu så tror jag att jag ska börja kika på corrado bräda men som sagt, mer förslag uppskattar jag verkligen :)

Tycker inte det är så vanligt annars heller faktiskt, inte varje dag man ser en=)

modda
2008-01-08, 22:21
Tycker inte det är så vanligt annars heller faktiskt, inte varje dag man ser en=)

Haha nej absolut inte, var inte så jag menade. Men börjar man kolla på Golfar som är kraftigt ombyggda så är det inte helt ovanligt med en Corradobräda i dom. Men man lär ju inte behöva bekymra sig över att man kommer få en till golf bredvid sig i gasljusen som har samma inredning ;D

john1
2008-01-09, 10:53
Jag tycker Corradobräda, de andra tycker inte jag passar med Golf II karossen!

Raz
2008-01-09, 11:51
TT brädan såg ju riktigt bra ut, kör på en sån!

Marcus
2008-01-09, 12:25
Skulle inte TT brädan vara lika djup som Golf brädan menar ni? Låter ologiskt. TT brädan var ful. Varför inte bräda från Passat 1994-1996 ? Ser klart mycket mer modern ut än ordinarie i Golf 2 dessutom är den mycket lik senare Corrado brädor samt att den borde passa bättre pga vinkeln på vindrutan.

Ps: Sluta citera bilder!

jönsson
2008-01-09, 12:48
Jag har en bräda från en s3a i min mk2 och de passar bra! ;-)

Manny
2008-01-09, 12:48
Jag har en bräda från en s3a i min mk2 och de passar bra! ;-)

o var e bilden? :D

Manny
2008-01-09, 12:51
Förresten, TT:ns bräda brukar folk väl korta av? Jag tycker det är snyggt med TTns iaf..

modda
2008-01-09, 17:33
Njae tt brädan tyckte jag verkligen inte om. Vilken årsmod på S3 bräda har du monterat i din då jönsson ? Har du bilder så skulle jag uppskatta det.

Va ju synd att golf mk4 inredningen skulle se sådär jäkla fläskig ut, jag tror inte ens jag kommer att kunna sitta som folk i bilen om jag monterar en sån :P

Marcus
2008-01-09, 17:37
Anledningen till att TT brädan ser tokig ut är antagligen för att den är anpassad för en annan sittposition än vad Golf 2 erbjuder. TT har en mer "jordnära" sittposition s.a.s. :-)

jönsson
2008-01-09, 17:48
o var e bilden? :D

Har tyvärr ingen bild nu men jag kan skaffa!!!! :-D

modda
2008-01-09, 17:51
Anledningen till att TT brädan ser tokig ut är antagligen för att den är anpassad för en annan sittposition än vad Golf 2 erbjuder. TT har en mer "jordnära" sittposition s.a.s. :-)

Jo det är väl kanske det som är problemet, men jag tyckte inte om äldre modellen av tt över huvudtaget egentligen så det är kanske lite sånt som ligger bakom med =)


Har tyvärr ingen bild nu men jag kan skaffa!!!! :-D

Det tycker jag absolut att du ska göra :) Vart riktigt intresserad nu, fixa gärna en bild ur sitt position med. Sen som bilderna som redan ligger i tråden så vore jag jätte tacksam =)

Nossrep
2008-01-09, 18:53
Tycker att mkIV brädan såg skitbra ut, korta den i framkant bara så att den inte kommer så långt bak.

modda
2008-01-09, 19:44
Tycker att mkIV brädan såg skitbra ut, korta den i framkant bara så att den inte kommer så långt bak.

Jo det skulle man iofs kunna göra. Det är bra att ni kommer med lite idér så man har lite att bolla med =)

Någon som bytt inredning och vet UNGEFÄR hur mycket eljobb det är att få allt fungerande ?

R.Grönberg
2008-06-28, 13:15
men golf 3 bräda då? vet det varit uppe innan men hittar fan inte det. Måste ha vr6 mätarhus i min=(