handdator

Visa fullständig version : Sagan om Corradon Vr6 1992 *På G att åter uppstå...*



Sidor : [1] 2

Mini_me
2007-05-12, 23:59
Allt börja för länge länge sedan...hela vägen tillbaka i 2002 köpte jag en Röd Corrado VR6 som vi hade haft inne på jobbet titt som tätt för den vägrar starta lite då och då...vid denna tid tyckte jag den var skitful..märklig form och jätte hög (Ägde en MK1 Golf just då) men motorn blev man kär i=)

När bilen var tillbaka för tredje gången för samma fel (Fanns liksom inget fel på den för den starta och gick alltid när vi fick den) så fastna en idé i mitt huvud..."man kanske skulle kolla om den var till salu..."

55000kr senare hade jag köpt en röd Corre med krock skador (Märken på bakfångaren) och som ibland inte funka...strålande tyckte jag iaf=)

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/corresida.jpg


Bilen såg ut som skit...helt ofattbart att man kan göra så mot en Corre..

Nu började det roliga...börja med att en kompis (B.C) fick syn på regbeviset och såg att det var flyttgods från USA =)=) Alla som vet nåt om nånting vet att flyttgods rockar=)

Idéer börja rulla i mitt huvud...RS front , kjolar , motor och sänkning....Som tur va hade jag varken pengar eller diseplin(?) att genomföra mina idiot idéer (Inget illa till er med dessa saker).

Bilen hamnade till slut i mitt garage och jag rev hela bilen..motor , fram och bakvagn , hjul upphängning bromsar mm...där stod den och mitt liv snurra på och inte mkt hände (Köpte Kompressorn lite spontant bara för att jag inte skulle supa bort slantarna)...tills vi börjar närma oss 2005...nyss hemkommen från Norge och med lite trevliga pengar på fickan så köpte jag det sista som jag inte hade haft råd med (Koni coils mm) och jag bulta ihop bilen så att den var klar lagom till BugRun 2005 (Bild tagen nån vecka innan) :

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_4272.jpg


Så...livet lekte för Lars och hans Röda Corrado...myste runt och var nöjd (om man bortser från vissa probs) och hade riktigt kul med den =)

Efter Bugrun och lite av sommaren så kände jag hoppet glida...det var liksom inte kul längre...hade en C`G60 ett tag men det var inte kul heller...Jag ville ju så mkt mer!!

Så...en lätt trip till Mallis med 2 polare för sol och bad och en mkt efter längtad semester börja tankarna rulla...bilen skulle säljas och en Hoj skulle köpas (MC)...var eld och lågor och jätte glad för att jag skulle köra ihjäl mig...detta höll i sig tills jag var mkt bakis och ville läsa nåt som inte var skrivet på spanska (Kan beställa öl vid nödfall) och hitta Preformance VW (Uk) på en hylla...med en Corrado VR6 på framsidan...den var snygg..riktigt snygg..."EN SÅN SKA JAG HA!!" utbrast jag...inte sent efter hemkomst börja vi om från ruta ett...rev hela bilen igen..först lite (Fegis) och sen tog hela helvetet vid...Bilen var plåtren..inte ens kablar (Bortsett från dom i bilen) var kvar...Här skulle bytas färg..."GRÖN ska den va!!..." sa en mkt nöjd Lars...kort därefter skickades den idén ut genom fönstret...Jag ska ha en bajs brun bil!!

Snacka om alla så ut som fågel holkar...men jag stod på mig och fick ca 3 veckor innan BugRun (Ni märker att detta är min start för säsongen år efter år..) tillbaka bilen från http://www.hogdalensbil.se/ och paniken var ett faktum...orkar knappt tänka på vad jag lyckades med på 3 veckor men klar blev den..med vissa små undantag men hellre på gatan än i garaget pga små saker..

Hos lackaren:

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/Bild222.jpg


Hade skitkul på Bugrun även detta år och njöt mer än nånsin av min bil...vann tom pris med den! Cleanast bil på GASA summer meet 2...mkt nöjd och förvånad!!


Så...detta hur bilen ser ut numera:


http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/DSC00134.jpg


Så...nybliven Pappa och allmänt slut så ska det göras lite mys pys med bilen...Intercooler och lite andra små tweeks ska dit innan sommaren 2008 ...jo ni läste rätt...inget gjort tills i år bortsett från ny huvud enhet och en chassi inställning (http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/DSC00152.jpg) Man måste ha tålamod=)


Så...nu vet ni typ allt...finns saker jag missat och/eller inte orkat skriva..men en sak står kvar..att ha en bil och speciellt en VW är kul...riktigt kul=)=)

Så tack ska ni ha för att man får inspration och man får vädra idéer mm här...ROCK ON!!

Holmgren
2007-05-13, 12:03
Kul läsning.
Har sett den en gång innan men den är riktigt fin.
MYCKET fin färg. Kul att sticka ut från mängden sedan är dom där BBS RS fälgarna extremt fina till bilen.
En bil helt i min smak!!!
Lycka till i fortsättningen.

Faltdach
2007-05-13, 14:21
Trevlig läsning!

Helt klart får denna bilen mycket mer poäng än "The Ark":D)
Grattis till ett fint bygge!

Mini_me
2007-05-14, 07:56
Tackar=) Jo tanken är ju att jag ska får mer stil på hur allt ser ut...ska gömmas lite kablar och byggas lite i bakluckan och så ska vi klart ha en intercooler=) men tid är numera dyrbart men finns det en vilja så...=)=)

Marcus
2007-05-14, 09:45
Mycket vacker och stilren Corrado. En riktig 6-bomb!

Falcor
2007-05-14, 10:05
Som jag sa på BugRun förra året, bajsbrun metallic är helrätt på den bilen!
Snart är det dags att ta "pappaledigt" och åka till BugRun !

Lillen
2007-05-14, 10:32
Mmmm den är sååå läcker.
Ännu snyggare live i solen än på bild!

Henrik.M
2007-05-14, 18:57
Här skulle bytas färg..."GRÖN ska den va!!..." sa en mkt nöjd Lars...kort därefter skickades den idén ut genom fönstret...Jag ska ha en bajs brun bil!!

Snacka om skön inställning! =)
Blev en väldigt fin bajsbrun bil iaf. ;-)

Kelso
2007-05-15, 12:00
Riktigt fin är den! Funderade bara på en sak. Sidoblinkersarna...har du satt dit den på skärmen själv eller satt den där när du köpte? Har hört att vissa varit tvugna att montera blinkers i skärmen även fast det sitter i kofångaren med, när dom reggat US-Corrado i sverige. Jag däremot slapp det. Fattar inte varför...men jag är väldigt glad för det :P

Mini_me
2007-05-16, 08:19
Riktigt fin är den! Funderade bara på en sak. Sidoblinkersarna...har du satt dit den på skärmen själv eller satt den där när du köpte? Har hört att vissa varit tvugna att montera blinkers i skärmen även fast det sitter i kofångaren med, när dom reggat US-Corrado i sverige. Jag däremot slapp det. Fattar inte varför...men jag är väldigt glad för det :P


Satt blinkers på skärmarna när jag köpte bilen...kan inte utala mig om tidigare ägare.Men sen har jag bytt hålet så jag kan ha Audi A4/A6 blinkers...som Golf mk4 fast mindre=)

Men det som sitter på fångaren är ju inga blinkers...det är P-ljus.

Kelso
2007-05-16, 10:39
aha. då är det bara jag som har mina blinkers där kanske? Kanske är VW som drog om elen lite. Min skulle gått till USA men stod 1½ år på lager i tyskland innan den såldes i sitt hemland istället.

Mini_me
2007-05-17, 19:48
Bilen ställs på nu på måndag....=) ska även bessas i nästa vecka!!*håller tummarna*

GTIPower
2007-05-17, 20:10
Trevlig läsning och en mkt fin bil! Hoppas vi får se den på Bug Run i år!

Mini_me
2007-05-17, 22:20
Trevlig läsning och en mkt fin bil! Hoppas vi får se den på Bug Run i år!



Öf cürse=)

Mini_me
2007-05-18, 15:55
Jaha! Då har man fått fanskapet att gå som den ska...var liite orolig där ett tag men jag radera 14 felkoder så var saken biff igen=)

Har idag börnat lite (diff e mums) Se bild:

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/DSC00192.jpg


Dumpat ut all olja och den hänger på lyften och droppar över helgen...här ska det göras ordentligt=)

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/DSC00191.jpg


Och så lite skön sång=)=) Krank it up!!


http://s171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/?action=view&current=MOV00006.flv

Återkommer på måndag för mer info...

razer
2007-05-18, 16:48
mmm, quaife =) (tror jag?)

Ser bra ut det där, tycker du har fått till detaljerna riktigt bra!

Känner igen läget, min bil står på lyften efter sportkat-montering och "vårservice".

Mini_me
2007-05-18, 16:49
mmm, quaife =) (tror jag?)

Ser bra ut det där, tycker du har fått till detaljerna riktigt bra!

Känner igen läget, min bil står på lyften efter sportkat-montering och "vårservice".


Nope...Peloquin=)

Mkt att göra på måndag (tror jag) Bessa bilen och fixa en ny tattoo om man inte är döds sjuk=)

razer
2007-05-18, 16:52
Nope...Peloquin=)

Mkt att göra på måndag (tror jag) Bessa bilen och fixa en ny tattoo om man inte är döds sjuk=)

ah, same same, but different då ;)

Lycka till med bes. jag har också kvar den biten...

Mini_me
2007-05-20, 09:01
Lite bilder..

Motor 2002:

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/MinVR6motor.jpg


Motor 2006->

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_4026.jpg

Diff:

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_4108.jpg

Thats all 4 now folks...=)

Freddan
2007-05-20, 16:41
Snyggt bygge. Vad heter kompressorkittet?

Mini_me
2007-05-20, 17:36
Z-ENGENERING (?) ZR-2...0.6bar i ladd som max...ca 250Hk i maskin...+/- några pollar..

Freddan
2007-05-21, 07:58
Z-ENGENERING (?) ZR-2...0.6bar i ladd som max...ca 250Hk i maskin...+/- några pollar..
Har du tänkt bänka motorn? Det hade varit intressant att se din vridmomentskurva.

Mini_me
2007-05-21, 10:33
Jo tanken är att den ska bänkas och få fram kurvan men just nu är den bara bänkad på bugrun...där får man bara siffror...så den ska in på ett annat ställe här i sthlm.

Bengan.U
2007-05-21, 14:25
Hej.

Verkligen en snygg "Corre" !
Och den färgen,jepp ett ord räcker Snyggt!
Där har du allt lagt en hel del "övertid" hehe
men så är det ett topp objekt nu oxå !

MVH/Bengan.U

Mini_me
2007-05-21, 15:52
Tack.


Bessa bilen nu kl 13.15...rent papper=) Och då bessa jag utan huv och grill=)=) hade 0.5 i co (får ha 7)..känns ok med tanken på att jag inte har nån kisse misse...Som sagt flyttgods rockar=)=)

FyF*n va skönt det var att köra lite bil...är så grymt kul=) Nu ska jag bara bli frisk och montera huv , grill och kompressorn + fixa till insidan så e jag biff=)

See ya!

JRJ
2007-05-23, 14:15
Härligt att det börjar röra på sig!
Vart nånstanns ska du bromsa den? Är lite sugen på att bromsa min lådbil också, det är inte så att du råkar ha lite kontakter inom det...? ;)

Peta dit extralungan nu också, BugRun närmar sig med stormsteg!

Mini_me
2007-05-23, 20:13
Härligt att det börjar röra på sig!
Vart nånstanns ska du bromsa den? Är lite sugen på att bromsa min lådbil också, det är inte så att du råkar ha lite kontakter inom det...? ;)

Peta dit extralungan nu också, BugRun närmar sig med stormsteg!


Oj oj...var ute och drog en vända idag..känns märkligt att köra lagligt med bilen (Varit avställd hela vintern) men gud va skönt det är...det är ganska bra swung i motorn utan kompressorn...men imorgon så är hornen utväxta igen=)=) Då ska kompressorn och allt monteras och provköras ordentligt...Takluckan ska rivas oxå.Den går inte att stänga från tilt läget...nån liten plutt som har gått av..*suck*...men men=)

Huven hämtades idag oxå...=) Lackad och mellan slipad = grym finish=)


Jag har inga privata kontakter men jag ska bromsa hos Roffe Lundblad...han ska vara duktig har jag hört på intern posten. ;-D

Åter kommer imorgon med bilder och update=)=)

Micke N
2007-05-23, 23:59
Det ser bra ut, ser trevligt ut med diff längtar tills jag får min.
Ska du bromsa bilen innan bugrun?

Mini_me
2007-05-24, 09:57
Nä...finns inte tid eller pengar för det...men sen när jag får tid och ork att bygga IC som du så ska den bromsas i olika former=)

Mini_me
2007-05-24, 23:20
Hej igen..

Hobby kväll på jobbet idag...mkt gjort och lite återstår.


Gjort idag är:

: Rivit ur stereon igen pga att TONI!! puckot glömde att montera tillbaka clipset som håller värme reglage vajern till värme paketet...ja ni hajar...
: Monterat ner Vänster dörr sida pga nåt vajsing med innerhandtaget och även löst problemet...en lättare tillrätta vinsning med en mejsel och ett skruv städ löste allt=) Även fönster hiss knappar är nu kopplade rätt...Hurra!
: Rivit bort allt som heter orginal och "lugnt och fint" från motor rummet och släppt ner en näve med det ondaste jag hade på hyllan...min kompressor=) Gud va segt det är att få allt att passa...det är mkt trångt under min huv=) I vanlig ordning så vandrar den på tomgång och så men går som tåget när man pillar lite till höger där ner..(tänk inte ens tanken!). Efter att allt var monterat plåga jag bilen lite utanför=) Låter gött när man kan juffsa på gasen och bara höra hur den vill mer och mer medans däcken kämpar om kontrollen...nästan så den ställer sig i givakt ;-P


så...dom nödvändiga bilderna för att binda samman denna lilla story för dagen:

Kompressor 1 + 2:
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/DSC00201.jpg
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/DSC00200.jpg

Insug =) :
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/DSC00202.jpg

och en bakgrunds bild kanske??
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/DSC00209.jpg


Så...allt för idag..ses imorgon pigga och krya...=)

JRJ
2007-05-28, 12:00
Sådärja! =)
Btw, du vet att det finns ett projektforum på CCS också... ;)

Mini_me
2007-06-01, 06:42
Så...lite mer gjort.

Igår togs bilen in på verkstan och jag och Toni (polare) rev ner takluckan och försökte konstatera vilken sak som e paj...verkar vara en jobbig grej.

Fick oxå liv i bazzoka röret..bra tryck (Nödlösning)...

Kvar att göra innan Bugrun är:

*Få igång takluckan.
*Gnugga upp motorn och alla andra polerade delar.
*Tvätta bilen ÖVERALLT!! dock får jag hjälp med det.
*Få igång vacum systemet till fläkt reglage..detta kommer bli segt=)

Men annars är saken biff=)=)

Och JRJ...i know....ska fixa=)=)

Mini_me
2007-06-05, 07:37
Så...R däck fixade=)=) Slitena men fullt fungerande.

Holmgren
2007-06-12, 13:22
Tyckte denna bil såg bra ut på bild men nu när jag såg den på BugRun vet jag inte om jag står fast vid det.......JO, det gör jag.
Den ser otroligt bra ut, ännu bättre än på bild. Färgen är som jag tyckte innan helt grym. Verkligen imponerad utav denna bil.
Helt klart topp 5 på BugRun..

Mini_me
2007-06-12, 14:25
...ops....

R.Grönberg
2007-06-12, 18:20
Såg att du lastade över fälgarna i en annan bil, du har inte sålt dom väl??? =)
dom gjorde ju hela bilen

Faltdach
2007-06-12, 19:49
Nu,...
så här efter BugRun...
kan jag väl avslöja att den bjasbrune var nominerad i 2 klasser på BugRun utav oss domare;)

Wasserkuhler samt bästa lack.
Kan även tala om att det inte var många bilar nominerade i dessa klasser...
i bästa lack var det endast 2 bilar vill jag minnas:)

Holmgren
2007-06-12, 21:00
Vilken var det då som vann bästa lack?
Har för mig att jag läste att det var den Norska R32, röd. Hoppas inte det för denna Corrado var mycket bättre.
Missade ni huven på den R32:an? Var ruskigt dålig under.

Mini_me
2007-06-12, 23:04
Dom fälgarna kommer ALDRIG säljas...=) Det kan jag lova..Anledningen var att dom inte funka bra på bana (suprise) och vi körde R däck istället..Så vi låste in dom så ingen skulle norpa dom=)
Såg att du lastade över fälgarna i en annan bil, du har inte sålt dom väl??? =)
dom gjorde ju hela bilen

Mini_me
2007-06-12, 23:05
Åfan! Då ska jag bara säga att nästa år ska det klivas upp en nivå...=)
Men det känns grymt kul att ens vara nominerad =)

Vad var det som fällde mig??



Nu,...
så här efter BugRun...
kan jag väl avslöja att den bjasbrune var nominerad i 2 klasser på BugRun utav oss domare;)

Wasserkuhler samt bästa lack.
Kan även tala om att det inte var många bilar nominerade i dessa klasser...
i bästa lack var det endast 2 bilar vill jag minnas:)

Faltdach
2007-06-14, 21:35
Åfan! Då ska jag bara säga att nästa år ska det klivas upp en nivå...=)
Men det känns grymt kul att ens vara nominerad =)

Vad var det som fällde mig??

Du kan känna dig mycket stolt;)
Vad som fällde dig..?
Att fler domare röstade på en annan bil bara....
Inga större fel på din bil vad jag vet... Bara som sagt... att fler domare valde en annan bil när det gällde bästa lack.
Samt att bilen som vann vattenklassen hade lite mer originella lösningar...

Kul att du skall kliva upp en nivå till nästa år!
Väntar med spänning på att få se vad du skall hitta på:)

Mini_me
2007-06-21, 10:52
Lite nytt info om bakgrunden på om min bil:

(Utdrag från ETKA/ELSA)

Fordonsdata Märke: V
Chassinr: WVWEE4505NK006735
Landskod: USA
Årsmodell: 1992
Beskrivning: CORRADO VR6 L2132GKAT5G
Region: 444
Modellkod: 5090Q4
Tillverkningsdatum: 1991-12-11
Återförsäljarnummer: 05237
MKB: AAA
Leveransdatum: 1992-07-30
VMB: Leasing:
utvändigt (karosseri/tak) D8/D8 Flashrot/Flashrot
invändigt TQ SCHWARZ/SCHWARZ


1 3FD SLIDING/TILTING SUN ROOF WITH ELECTRIC CONTROL
2 4A3 SEAT HEATING LEFT AND RIGHT
3 4AB DOOR AND SIDE TRIM, PART LEATHER
4 6PC HAND BRAKE HANDLE, LEATHER
5 6R2 GEAR LEVER TRIM, LEATHER
6 9T1 HEATED WINDSCREEN WASHER JETS
7 N1X SEAT COVER - PART LEATHER
8 RJC description not found
9 S1L US-Fahrzeuge fuer Grossabnehmer
10 S2N IMPORT DUTY REFUND FOR POWER STEERING
11 S2P IMPORT DUTY REFUND FOR AIR-CONDITIONER
12 S6P IMPORT DUTY REFUND FOR SEALED-BEAM HEADLIGHTS
13 X9A Landessetzung USA

Coolt =) Mer kommer!

Mini_me
2007-06-29, 20:53
Hej.

Nån annan än mig som känner en svacka i focusen på vad man vill göra?
Menar att det kanske har spårat lite väl mkt??

Älskar min bil men kan inte hjälpa tänka att ett "back2basic" bygge skulle kännas mer rätt...inte massa lull lull och annat krafs..miss förstå mig rätt...Corren ska vara lite trickad men en MK1 med feta 13" knäcker typ allt..Varför ska det vara så svårt att hålla igång 2 projekt..kan man inte få nåt slags bidrag?? ;-D

Vet vart jag vill med min VR6á men vet oxå att det är bort från det enkla roliga som VW brukar ge oss...(Se Golf Gti MK1)...

Pga inget garage där jag bor så står bilen mest inne...på jobbet..fullt i hobby garaget med en Rocca som ska bort men tid finnes ej. Så just nu rullas det svart rollad Caddy MK1 GT med massa klister märken på (se tuff)...och roligare bil har jag nog aldrig ägt...går att golva utan man behöver vara rädd för att hela bilen ska flyga i luften..till skillnad från Corren...man hade ju några gånger på mantorp böne stund i bilen att det inte skulle fatta eld längst ner på stripp rakan...

Fast jag vet att jag alltid får ångest över min lilla türd och brukar svaja ett tag tills jag får fäste och hoppar upp ur svackan och ger svar på tal.


Vad jag vill komma fram till är att Corren ska skruvas tills den är perfekt...men jag behöver nog en MK1 ändå..synd att Caddyn är rostig som bara den.

*suck*...varför har man inte ett penga träd? ;-D

Marcus
2007-06-30, 01:31
"Tillverkningsdatum: 1991-12-11
Leveransdatum: 1992-07-30"

Lång leveranstid? :D

Mini_me
2007-07-24, 21:48
Idag ställdes hon in i garaget...ska på semester så hon fick nytt fint kapell=)

Gnistan borta när det gäller Corren som varje år men den kommer säkert tillbaka..=)

sciroccoGTX
2007-07-24, 22:40
Mycket bra skrivet! haha :) fick ett gott skratt, men snyggt som tusan blev det! "KEEP IT UP" /

Mini_me
2007-08-14, 13:28
...hmm...ska jag sälja kompressorn för att sponsra mitt MK1 bygge?? ....hmmm...=)

Mini_me
2007-08-31, 19:46
Tjo!!

Ungefär ingenting har hänt...jag har tvättat bilen och tankat bilen och...ja...thats it=) Tråkigt va?..typ vad jag tycker oxå...

JO!!! jag har ju lagt på slicksen på mina plåtfälgar=)=) "Dunlop motorsport" låter tufft...=)

så..annars är inget gjort....Men det är coolt ändå för jag ska beställa lite gosaker från lagret (Vxl knopp och pedal gummin mm) och då blir den lite finare.

Annars har livet varit gött...vann pris och fick hänga med lite sköna människor (Alltid trevligt att träffas Ronnie)...Dottern fick agera Co-driver..klart kul=)=)

Bild på priset:

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/DSC01395.jpg


Ja nä men då laddar vi för kinnekulle då..Väl möt!!

Mini_me
2007-08-31, 19:47
...hmm...ska jag sälja kompressorn för att sponsra mitt MK1 bygge?? ....hmmm...=)



NO WAY! =)

Norsk-VR6
2007-10-03, 22:41
Hvordan går det med ZR kompressoren?
Har jo kjørt i 10 måneder med ZR2, og det va ju kanon!

Mini_me
2007-10-04, 07:18
Jo det rullar på=) Var ute med CorradoCludsweden och körde en sväng härom kvällen och det va kul...gott mos i maskinen =)

Var det dig jag maila med för nåt år sedan?

Mini_me
2008-01-09, 23:17
...jaha...då var Corre epoken på väg att ta slut..lite ont i magen :-(

Kompressorn ligger på säljes och andra delar är på G...man ska ju sluta när man e på topp=)

Lillen
2008-01-09, 23:31
Vad blir det av bilden dådå?

ovredsson84
2008-01-09, 23:41
E det på gamla forumet som du hade den långa projekt tråden med många bilder??

Mini_me
2008-01-10, 18:25
Jo jag hade massa bilder på gamla forumet...kanske finns kvar?

Bilen ska..säljas eller behållas..allt beror på penga läget.

Finn
2008-01-10, 21:22
Jo jag hade massa bilder på gamla forumet...kanske finns kvar?

Bilen ska..säljas eller behållas..allt beror på penga läget.

Me tanke på dina tänder Lars så lär du få sälja den ;)

Mini_me
2008-01-15, 07:19
SHUT UP! Visa dina äldre respekt punk ass ;-)

Kompressorn såld till skåne..en klockren person med en Corrado köpte den.

Lycka till!

Norsk-VR6
2008-01-17, 00:35
Jo det rullar på=) Var ute med CorradoCludsweden och körde en sväng härom kvällen och det va kul...gott mos i maskinen =)

Var det dig jag maila med för nåt år sedan?

Stemmer bra det. Blev turbo på mej. Rasade lådan efter 5 måneder:) HAHA.. Shit happens:)

sgt_nelson
2008-01-17, 11:35
Såg att du fått kärran publicerad i PVW bland "readers rides" Kul för dig Lars!!
kollade först lite snabbt och sedan reagerade jag.. fan vart har jag sett den förr...? det är ju Mini_me för tusan!! kul o komma med i en sådan kvalitets tidning! GRATTIS!

Lillen
2008-01-17, 12:06
Vilket nummer av PVW.

sgt_nelson
2008-01-17, 15:47
Vilket nummer av PVW.

nr 9 (December) tror jag det är.

Mini_me
2008-01-17, 20:51
VA!? den måste jag skaffa...skicka in det för typ 100år sedan.

coolt=)

sgt_nelson
2008-01-17, 20:55
http://www.press-stop.se/kiosken/nummer.html?cat=15-0&lang=0&title=&nof=193&cust=7653833&tid=1252&count=101&ret=trafflista

denna tidningen

Mini_me
2008-01-17, 21:55
Just det nr eller?

sgt_nelson
2008-01-18, 09:37
Just det nr eller?

japp!

Mini_me
2008-01-18, 11:31
Coolt! Ska beställa..

Mini_me
2008-01-18, 11:34
Beställd!

sgt_nelson
2008-01-18, 11:36
fint värre!

Barbapappa
2008-01-18, 17:56
Det var nån som hann före där med tipsningen om PVW, hade glömt att jag hade köpt den tidningen och började bläddra i den vid frukosten i morse. Kul att det var några bilar man kände igen i den för en gångs skull, det var även två st fina orginal Passater av första generationen som också är från Sverige (Borås vill jag minnas?), kul. ;-)

Mini_me
2008-01-24, 20:13
Tjo!

Jag har fått min PVW och det var ju skit kul att se sin egna bil! Kul när dom skriver lite på frihand istället för i andra svenska bil tidningar där dom bara kopierar från hemsidan.

Sjukt bra tidning det där..var premurant förut men la ner det en stund.
Ska nog börja igen...kanske köpa direkt från dom så man får klibban oxå=)


Så..update på bilen.

Kompressorn är skickad..känns rätt bra faktiskt...bättre att det används än att det sitter i min bil och dammar.

KONI grejorn köper nog samma kille...grymt trevlig så jag vet att sakerna ta hand om=)

Letar med ljus och lykta efter en luftburk...dum som man va så såldes den när jag börja bygga bilen.

Så om nån har en till Corrado VR6 så PMá eller maila/Ring.

Återkommer med info när nåt nytt händer...// L

Faltdach
2008-01-24, 20:24
Tjo!

Jag har fått min PVW och det var ju skit kul att se sin egna bil! Kul när dom skriver lite på frihand istället för i andra svenska bil tidningar där dom bara kopierar från hemsidan.


Scanna in skiten å lägg upp!
Så vi snåla gubbar, kan ta del utav reportaget på din corre:)

Mini_me
2008-01-24, 20:52
=) Fixar det på jobbet...eller om nån annan hinner före.

sgt_nelson
2008-01-24, 21:17
Tjo!

Letar med ljus och lykta efter en luftburk...dum som man va så såldes den när jag börja bygga bilen.

Så om nån har en till Corrado VR6 så PMá eller maila/Ring.

Återkommer med info när nåt nytt händer...// L

har du kollat laga.se eller bildelsbasen?? där hittade jag lite grejer till min corre VR6a back in the days.. värt ett försök iaf

Mini_me
2008-01-28, 20:42
SÅ...läs och njut=)


http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/MK1mums013.jpg?t=1201545647


http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/MK1mums012.jpg?t=1201545738

Cool=)

Finn
2008-01-28, 20:45
Showoff ;)

Faltdach
2008-01-28, 21:05
metallic brown...

dom menar väl bajsbrun?..;)

Skämt å sido, trevlig blängare dom skrivit tidningen om ditt åk:)

Lillen
2008-01-28, 21:51
Snyggt Reppo!
Kul att det kom med hur som helst.

Synd att den skall bort =(

Men kul med nytt projekt!

golf_fanatic
2008-01-28, 23:55
Ja va fan nu kanske det är läge att lägga ut den på Ebay ;-)

Mini_me
2008-04-10, 07:36
Bil står numera i mitt garage...skruvbenen av skruvade (haha) och skickade till samma kille som köpte kompressorn.

Lådan skall ur snarast och allt ska fixas så den blir klar.

Vad tror ni...Porsche "cup" fälgar..orginal tråk silver eller ska dom lackas svarta?? (svart går bra mot det bruna).

Falcor
2008-04-10, 09:11
Silver....eller mörkare silver...bronsfärgade, kanske blir "too much" ?

Raz
2008-04-10, 09:17
Jag tycker dom ska lackas svarta, tror det blir snyggast.

Mini_me
2008-05-12, 12:09
Blir nog denna bil till Bugrun iår oxå..goffen har ju som sagt gett upp=)
Beställer Coils inom några dagar.
Ska jag anstränga mig och fixa Porka fälgarna eller ska jag lata mig och rulla BBS?

hmm....

Finn
2008-05-12, 12:12
Jag röstar Porka om du planerar att sälja den :)

Mini_me
2008-05-12, 13:58
Jo så tänkte jag med.
Flippe kan blästra typ imorgon..sen ska det på lack mm.

Mkt det blev att göra =(

Finn
2008-05-12, 18:33
Känns som att vi börjar hamna på samma nivå när d gäller att hassla ihop bilarna till bug run :P

Lillen
2008-05-12, 19:02
goffen har ju som sagt gett upp=)

hmm....

Vad har jag missat?
Vad är det som hänt med golfen?

golf_fanatic
2008-05-12, 21:31
http://i180.photobucket.com/albums/x44/golf_fanatic/Bruuuun.jpg[/IMG]


Brun bil med svarta fälgar.....

Mini_me
2008-05-12, 22:31
Ja nä men det där var ju spiken i kistan...svarta porka fälgar blir det...Tackar för bilden=)

Fast detta betyder ju att jag måste lacka mina broms ok innan BR...dom brann ju förra året=)=)

Finn
2008-05-13, 00:40
Ja nä men det där var ju spiken i kistan...svarta porka fälgar blir det...Tackar för bilden=)

Fast detta betyder ju att jag måste lacka mina broms ok innan BR...dom brann ju förra året=)=)

Hehe, å vilket moment of pure glory d va sen oxå :) Ser fram emot lite garagetid me dig nu Lars.

Mini_me
2008-05-15, 20:38
Sådär...Coils beställda och kommer säker i nästa vecka.
Lådan skall ur och den nya skall upp.
Måste kirra 5x100 15" innan bugrun så jag kan plåga bilen en sista gång på banan=)
Och bromsoken måste få sig en omgång färg oxå...om jag hittar nåt som är värme beständigt=)

Mini_me
2008-05-22, 22:17
Så...Coils ligger på posten och skall hämtas imorgon , strax efter man har lämnat av en 1/4 av familjen i skolan=)

Bilder så fort jag kommit hem med härligheten=)=)

Sen så blir det till att panika i nästa vecka (tvätta , polera , städa , få bilen att gå som den ska mm mm).

Mini_me
2008-05-22, 22:18
Ajjust det...blir BBS i år igen...sorry=)

Henrik.M
2008-05-22, 22:19
Jag vet inte om jag hängt med i svängarna riktigt.

Ska du sälja bilen?

Lillen
2008-05-22, 23:36
Jag vet inte om jag hängt med i svängarna riktigt.

Ska du sälja bilen?

Tanken var väl det =)
Med andra fälgar , utan kompressor och annat.
Men nu när "ettan" rasat så måste ju lars ha något på Bug Run att åka med!

Henrik.M
2008-05-23, 00:21
Vi börjar bli gamla och säljer av leksakerna.
Snart sitter vi på ålderdomshemmet. =/

Mini_me
2008-05-23, 09:01
Fattighuset kommer jag vara på=)

Jag måste erkänna...man börjar bli vuxen.
Har en märklig känsla i kroppen som säger "Hallå...du har familj nu..."..och då kan man inte ha 2 leksaker.

Denna är framtung därför skall den bort=)

pzazzz
2008-05-23, 09:21
lasse, behövde du 15" plåt? Jag har ett par du kan få... Bara säga till så kan vi lösa hämtning/lämning... ;)

Mini_me
2008-05-23, 10:53
Fanihelahelvetet...det var inte mina coils...det var Finn´s framskärmar...aldrig gillat honom. ;-D


PATRICK!! 15" med 5x100 hoppas jag då eller? Det skulle vara grymt.
Kan du fixa en tid till ditt jobb innan BR oxå?? ;-D

pzazzz
2008-05-23, 14:58
klart de är 5x100 =)


Tid, inga problem... De fixar jag... Du e ju ledig... Ring mig nästa vecka om du kan komma då så ordnar jag de...

Mini_me
2008-05-23, 16:33
Får bli sent i nästa vecka..typ fredag=) Alt. veckan innan Bugrun...ringer dig.

5x100 är ju kanon...är det 4st och inte "ett par"=2?
Ska vi säga att det är bytt e´bytt med alla VR6 sakerna då eller?

Coilsen är i Sthlm men jag har inte fått nån avi..kan man hämta ändå?

Gullideckel
2008-05-23, 16:51
Åk till ditt närmaste företagscenter och ange trackingnummer.

Mini_me
2008-05-23, 17:03
=) Pratat med posten och paketet är på G till posten här i närheten som har öppet till kl 7...slipper man vänta tills måndag=söndag blir det meka=)

Lillen
2008-05-23, 21:08
Fattighuset kommer jag vara på=)

Jag måste erkänna...man börjar bli vuxen.
Har en märklig känsla i kroppen som säger "Hallå...du har familj nu..."..och då kan man inte ha 2 leksaker.

HAHA =)
Samma här.
Instämmer i båda uttalandena.
Fast vet ännu inte om jag vill erkänna det.....!?

Mini_me
2008-05-23, 21:46
Jo det tar imot men dotter går före allt.

Men iaf så är skruvbenen hemma (Kommer från gruppköpet som det blev sånt ståhej om)...verkar ok när man kollar på det.
Bilder kommer senare och även sen när dom är monterade.

Ha en trevlig fredag! // Larsa

Mini_me
2008-05-23, 22:50
Nya coils:

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_1370.jpg

Har ju , som ni flitiga läsare har märkt , fått tag på 15" fälgar=slicks på och bana för Corren..sista gången i min ägo=(
Sov gott!

Henrik.M
2008-05-24, 09:40
Jag måste erkänna...man börjar bli vuxen.
Har en märklig känsla i kroppen som säger "Hallå...du har familj nu..."..och då kan man inte ha 2 leksaker.

Själv har man inte prioriterat bort leksakerna , bara gjort upplägget smartare.

Leksak (på hjul) = Du och max 1 till kan åka i den/på den , totalt oanvändbar till annat än att busa omkring med.

Bruksfordon/familjeräcer = Du får plats med alla som ska åka & ingen gnäller när du lägger ner pengar på den eftersom hela familjen brukar den.

Jag har försökt at låta bli och pilla med bilen........men det går fan inte.
Då är det ovanstående bästa alternativet.


;-)

Mini_me
2008-05-25, 11:34
Att göra innan avfärd mot Mantorp:

*Montera dämpare.
*Ställa framvagn.
*Tvätta och putsa.
*Få motorn att gå.
*Ny bromsvätska.
*Packa.
*Montera på slicks på nya 15" plåt.
*Dö av stress...=)

Helt sjukty kul att åka...har längtat ända sedan förra året!=)=)

Finn
2008-05-25, 12:07
Skönt å se att nån i ens närhet oxå har en hel del att göra :)

Mini_me
2008-05-26, 01:23
Skruvben monterade...gick bättre än väntat.

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_1379.jpg

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_1376.jpg

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_1375.jpg

Liiite hög bak och liiite låg fram...måste justeras självklart men jag palla inte att vara i garaget längre.
Dock kul att securitas kom förbi och scanna ens Leg. =)

Mer info när jag har nåt mer att förtälja..

Lillen
2008-05-26, 19:53
Har du kvar Splittfälgarna i din egen ägo?

ovredsson84
2008-05-26, 20:00
Alltså jag blir mer och mer för älskad i din lack på corren... *hmm =)*

Faltdach
2008-05-26, 20:34
Alltså jag blir mer och mer för älskad i din lack på corren... *hmm =)*

Bajsbrun;)

eller lite finare ord på kulören...

Fekalierbrun:)

Tycker trots namnet, att den är helrätt i den kulören:)

ovredsson84
2008-05-26, 20:38
Bajsbrun;)

eller lite finare ord på kulören...

Fekalierbrun:)

Tycker trots namnet, att den är helrätt i den kulören:)

Så kan man också se på det.. =P

Finn
2008-05-26, 21:59
Jag ska gå emot strömmen å inte kommentera bilen. Fan va fint d ser ut i garaget Lars. Good job! :)

onk
2008-05-26, 22:18
Ich vill haben eine corre..
Grymt fette är den:)

Mini_me
2008-05-26, 22:56
=) Danke!

Ska putsa upp den där till absurdum och sen bara glida=)

Hoppas jag får min nya luftburk imorgon...vore najs att skicka det skit fula konfiltret ut genom fönstret (usch för sånt).
Ska iaf försöka få den i rätt höjd + att få motorn att gå på alla burkar (stift byte).
Ska knepa lite med D_stenlunds bil oxå...=)

SOm ni alla vet kommer det komma mer bilder när det finns nåt att visa=)

Mini_me
2008-05-26, 22:58
Har du kvar Splittfälgarna i din egen ägo?

SJÄLVKLART!

Vore som att sälja snorren ;-D

pzazzz
2008-05-27, 15:43
klart de är fyra st... Visst, de är en fair deal, men dem är inte i toppskick, och eftersom jag gillar dig får du väl dricka lite cider med mig på BR också... ;)

Finn
2008-05-27, 18:46
klart de är fyra st... Visst, de är en fair deal, men dem är inte i toppskick, och eftersom jag gillar dig får du väl dricka lite cider med mig på BR också... ;)

Haha, dricka cider? Har du fortfarande inte lärt dig dricka öl Patrik? Skämmes ;) Jag ska lära dig på BR, tänkte hänga lite vid er när d e dags för den sortens aktivitet.

Lillen
2008-05-27, 22:23
tänkte hänga lite vid er när d e dags för den sortens aktivitet.

Var är det ni hänger då?
Så man kan kolla in läget menar jag =)

Finn
2008-05-27, 22:26
pzazzz å Haningeligan brukar hänga precis till vänster om entren till campingen. Jag å Lasse planerar väl att knoppa på lugna.

Lillen
2008-05-27, 22:41
pzazzz å Haningeligan brukar hänga precis till vänster om entren till campingen. Jag å Lasse planerar väl att knoppa på lugna.

Ahh ok ja borde ju veta =)
Brukar alltid vara en massa S-holmare där ju.
Och deras bilar när jag tänker efter.....får besöka tillhållet under kvällen!

pzazzz
2008-05-28, 16:46
Toni: Nope, kommer ALDRIG lära mig de... de bet du... ;)

Lillen: Du är välkommen dit du med... Alla som vill kan ju komma ned till oss, vi är som sagt precis till vänster om infarten... :D

J.L
2008-05-28, 18:30
Alla som vill kan ju komma ned till oss, vi är som sagt precis till vänster om infarten... :D

vem vet, man kanske vinglar förbi ;-)

Mini_me
2008-05-29, 09:42
...EHUM!

Åter till mig och min bil =)

Igår fick jag den att gå rent..nya stift var det som behövdes=)
Idag skall framvagn ställas och bilen skall tvättas av hjälpligt...allt detta sker så länge som barnvakten inte bangar ur..då jävlar säger jag bara=)

Så...lite små saker som skall fixas sen bär det av.

Bilder kommer senare idag när den är ren mm=)

Mini_me
2008-05-30, 09:58
----------------------hat ruta---------------------------------
ÅÅÅåååÅåååååÅÅ!!!!

Om jag inte var så sjukt beroende så skulle jag bojkotta internet...
Hade skrivit MASSA text och fixat och vad sker??

JO det förbannade trådlösa nätverket MÅSTE ju självklart lägga ner och hoppa igång igen = allt BORTA.

...*mummel spott fräs*...

Men..då tar vi det från början...IGEN!

----------------------------------------------------------------

Skulle ju ,som jag nämt typ överallt , ställa framvagnen på den brune igår.
Men det sket sig totalt...dom uppdatera datorn i framvagns bryggan (Av alla dagar så måste dom göra det precis då när jag ska ha den) och det gilla inte den...så den gav upp totalt.

SÅ...istället för nåt kretivt så blev det mossa runt på jobbet och blaja med Finn och fixa lite små saker med bilen.

Höjde upp bilen lite fram och sänkte den lite bak..blev ganska bra tycker jag.
Kom oxå fram till att vi skiter i ban åkat i år..har glömt bort att vissa saker inte funkar 100% på min bil...som tex kylarfläkten=)
Den orkar hålla tempen i vanlig fart men tror att banåkat kan bli liiite extremt.

Tvätta av allt damm och skit som samlats på bilen det senaste året=)
Ingen seriös spolning men fick bort så man såg ut=)

Skulle bessa bilen men det verkar bli ont om tid...allt hänger på om min suger daddy på SBP kan ordna tid i nästa vecka.

Vad har vi kvar då?
JO...:

*Ställa framvagn.
*Handla öl.
*Bessa skrotet.
*Tvätta skrotet.
*Inhandla party tält.
*Inhandla vanligt tält (Finn´s syrra is tha devil! ;-P )
*Fixa grill och kol + 25 L V-power att tända skiten med...
*+ en miljon saker till som jag inte vet om ännu...ja..ni vet hur det funkar.

Så..i mitt förra inlägg (som försvann) så skrev jag att jag skulle dricka upp mitt kaffe...men det är nu gjort så nu ska jag bråka med min Dotter istället=)

Dagens bild:

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_1419.jpg

Syns!

sgt_nelson
2008-05-30, 10:03
det är bara att hålla tummarna för att du får en tid hos SBP då. ringer du mig i veckan då eller?

Mini_me
2008-05-30, 10:15
Tid ordnar jag..no problems...rammar SBP bara=)
Jupp..du står som Co driver.
Rings i nästa vecka.
Du har inte en bil stereo som bara ligger?? Annars kanske det blir bandspelare alá batteri driven i bilen=)

sgt_nelson
2008-05-30, 10:20
Tid ordnar jag..no problems...rammar SBP bara=)
Jupp..du står som Co driver.
Rings i nästa vecka.
Du har inte en bil stereo som bara ligger?? Annars kanske det blir bandspelare alá batteri driven i bilen=)

nope skickade med stereon till killen som köpte Lupon. Jag var o handlade tält och sovsäck igår =) nu fattas typ dricka o en massa andra saker...

JRJ
2008-06-02, 17:20
Order:
Du ska infinna dig 6/6 kl 08.00 vid McDonalds i Knugens kurva för gemensam karavan ner till Runnet. Undanflykter godtages icke.
Verkställ!

Ps, kanske har en gammal cdspelare liggandes om du behöver låna... =)

Mini_me
2008-06-02, 20:41
Need I say more?

http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/Bild045.jpg

.....höres senare.

D.E
2008-06-02, 20:53
...krock? Eller är det nåt här jag inte fattar?

Varför är fronten borta? :P

J.L
2008-06-02, 20:54
Läckage?? vad nu? inte roligt!!

ivah
2008-06-02, 21:45
Verkar vara någon trend att alla bilar ska gå sönder inför bugrun :-(

Mini_me
2008-06-03, 07:02
=) Ingen fara på taket.
Jag byter kylar fläkt pga min gamla har gett upp...men jag har inga cash att fixa en ny likadan så pzazzzz(eller hur han nu stavar det) a.k.a Patrick(eller utan C) gav mig en från en av hans många krockade Vento´s.

Kan säga att den passar inte rakt av precis...har tok moddat och nu sitter det en fläkt där men jag ansvarar inte för hur det ser ut eller hur jag gjorde=)


Var tvungen att skapa lite spänning och intrig i min tråd ;-P

Kommer bättre update senare pga att jag är helt bombad i huvet eftersom jag gick och la mig kl 02.30 igår/idag och min dotter vakna för 5 minuter sen=)

Mini_me
2008-06-03, 07:03
Order:
Du ska infinna dig 6/6 kl 08.00 vid McDonalds i Knugens kurva för gemensam karavan ner till Runnet. Undanflykter godtages icke.
Verkställ!

Ps, kanske har en gammal cdspelare liggandes om du behöver låna... =)

Kl 8??? Är du från vettet mänska?? Då är jag inte ens i närheten av att vara klar ;-p

Stereo problemet är kirrat.

onk
2008-06-03, 07:47
Kommer bättre update senare pga att jag är helt bombad i huvet eftersom jag gick och la mig kl 02.30 igår/idag och min dotter vakna för 5 minuter sen=)

Då är vi två som är lite småtrötta..

Har suttit och kollat på NHL finalen (hockey) hela natten. Sjätte perioden är dom inne på nu..

Har varit vaken i 26 timmar nu.. Men nu vann Pittsburgh så jag ska lägga mig:)
Ursäkta off topic:)

Mini_me
2008-06-03, 13:27
Sådär ja...då mår man lite bättre=) Fortfarande ruggigt trött men skam den som ger sig=)

Igår sattes allt ihop som sagt och det funkar över förväntan.
Coilsen är lite studsiga men det får gå.

En ny stereo har hittat in i bilen oxå...inget flashigt men det funkar.

Bilen är nu ny bessad utan amn!
Gräddfil är en bra fil ;-D

Torsdag blir det tvätta och waxa..ska skina när vi drar!=)

Så på fredag bär det av mot Mantorp...
Sgt.Nelson (Jerry) åker shootgun med mig och Finn tar sin Golf/Jetta W.I.P ner.

Fan va jag längtar..ska bli grymt skönt att slippa stressa...fattar inte att det lir så här varje år..helt sjukt.

Lite pics från igår kväll/Natt:

Finn (ett fel...).
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_1471.jpg

Grymt bra att ha:
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_1472.jpg

Mitt i kaoset:
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_1473.jpg

Stor och liten:
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_1477.jpg



Syns vi på fredag!

J.L
2008-06-03, 13:47
Gött att det inte var något värre med bilen hehe
Spänning skapade du nog iaf ;-)



Torsdag blir det tvätta och waxa..ska skina när vi drar!=)

Syns vi på fredag!

Blir samma för mig, det värsta är ju att man har 25 mil enkel väg
på Fredag så man har väll lika mycket insekter på bilen igen när man är framme...

Synes!

ivah
2008-06-03, 22:48
[B][FONT="Arial Black"]Finn (ett fel...).
http://i171.photobucket.com/albums/u309/Lars_Hostner/IMG_1471.jpg

Bilen lutar utan att något håller upp den!
Men jag skymtar en pallbock bakom framhjulet? :D

Edit: Hänger en bild på någon larvig motorcykel på väggen bakom också, ska ju vara en bild på en vw!

Mini_me
2008-06-06, 08:48
Tvättad , waxad och packad...nu drar jag=)...till Ica iof men sen! då jävlar.

Jag känns lättast igen genom mitt slående utseende och min vänstra arm som består av tattos=)..om ni känner för att säga Hej.

Mini_me
2008-06-09, 23:53
Hemma igen och laddade batterier inför nästa år...

Har nu tagit det mkt mogna beslutet att inte sälja bilen med följande motivering:

1:Att bygga Golf MK1 är säkert skit kul och man får nog en grym bil när man är klar men jag vet att det finns massa mer kaross jobb som jag inte riktigt tycker mig ha tid med.

2:Att fortsätta på Corren är helt klart det rätta valet känner jag nu..allt vände på Mantorp.
Jag ville upp med Golfen på Norsk nivå på puts men det kommer ta tid och massa pengar...och Corren är redan halvvägs.

3:Shit va folk bygger på Mk1ór...Corren känns mer som en Outsider och därför det bättre valet.

Så håll i er nu för nu spänner jag musklerna ;-D

Men vad som ska bli istället för kompressorn vet bara ett få utvalda än så länge =)

Peace!

ivah
2008-06-09, 23:57
Men vad som ska bli istället för kompressorn vet bara ett få utvalda än så länge =)


Härligt!
Men luktar det inte turbo ?! :D

Finn
2008-06-10, 00:15
Jag vet, jag vet, jag vet! D luktar avgaser. Eller d kanske bara hänger kvar efter att ha legat bakom D_Stenlund på vägen hem från mantorp? ;) Jag e trött å förvirrad nu så sorry för blajet (som vanligt) men kunde inte låta bli.

Holmgren
2008-06-10, 01:58
Det tycker jag du gör rätt i. Tycker färgen på din Corre är så underbar.
Ska bli roligt att se vad du hittar på med den.
Men glöm inte din lille Golf, det du hade i huvudet för den skulle bli grymt. Men det är som du säger, pengare och tid behövs...
Önskar dig STORT lycka till..

JRJ
2008-06-11, 09:44
Jag visste väl att febern skulle gå över till slut... :D
Kör hårt!

Falcor
2008-06-11, 11:22
Skönt att du behåller den, vem annars är tillräckligt galen för att kunna äga en bajsbrun Corrado? ;-)

Mini_me
2008-06-11, 11:22
Allå allå=)

Näää...inge turbo...inte överladd i huvudtaget=)
BBS fälgarna stannar men skall fixas.

Bilen ska toppas...=) Just you wait and see=)

Golfen kommer troligen få stryka på foten..som sagt..har bara tid/pengar/ork för en bil.

Faltdach
2008-06-11, 12:46
Äntligen något vettigt som kommit ur Lars;)

(att behålla corren asså)

Raz
2008-06-11, 13:10
Trevligt, jag tycker du har tagit helt rätt beslut! Fortsätt putsa!

JRJ
2008-06-11, 15:50
Du får ju ge nån ledtråd iaf, blir det psykputs eller kanske en Rat-corre? =)

Mini_me
2008-06-11, 16:06
Tack för stödet!
Faltdach: Bläcket kommer ta slut på nästa Bugrun när ni ska fylla i Protokollet=)

Nä nä...inga ledtrådar..dom kommer när jag gör nåt.
Men Rat blir det inte....och psykputs går inte att bruka..och min skall brukas=)

Jag vet att ni kommer gilla mina planer=)

scirocco8v
2008-06-11, 23:32
Allå allå=)

Näää...inge turbo...inte överladd i huvudtaget=)
BBS fälgarna stannar men skall fixas.

Bilen ska toppas...=) Just you wait and see=)

Golfen kommer troligen få stryka på foten..som sagt..har bara tid/pengar/ork för en bil.

vr6 förgasare!! de skulle va coolt:P

Manny
2008-06-11, 23:38
trippla webrar :P

Gullideckel
2008-06-11, 23:42
Vit skinninredning,kanske

;-) :-) :o) :O)

P.Hagel
2008-06-11, 23:42
Vilket bra val.

Och hur gör du med 1:an.....Pm.a mig.

Faltdach
2008-06-11, 23:43
Tror att lars babblade om en 28cc under plåten...

http://www.toni-clark.com/bilder/motoren/zg20/Zenoah-G200PU.jpg


eller ett par;)

Mini_me
2008-06-11, 23:49
Fan Faltdach...du skulle ju inte säga nåt ;-P

Oj oj...alla blev som barn inför julafton...hehe=)

Den som väntar på nåt gott väntar väldigt länge.

Hagel har PM.

D_Stenlund
2008-06-11, 23:57
ja kommer o puttsar, gillar sånt :D

Finn
2008-06-12, 00:05
Har en känsla av att jag inte e ensam om att längta lite till hösten.

Mini_me
2008-06-12, 00:11
Enligt mig är hösten redan här...kolla ut=) Regn och elände...hösten börjar när bugrun slutar=)

D_Stenlund: Min vän...du är så välkommen!

Finn
2008-06-12, 00:18
Ska du tjuvstarta? BASTARD!

Lillen
2008-06-12, 15:49
Har nu tagit det mkt mogna beslutet att inte sälja bilen

BRA VAL!!!

Lillen
2008-06-12, 15:53
Hmm...E85 kanske?

Fan..Holmgren har gått om mig i antal visningar..och JO sånt e viktigt ;-D

AHAAA detta är alltså anledningen till att lägga ned Golfprojektet =)

Mini_me
2008-06-13, 19:11
Jepp...jag torska antal visningar så jag måste börja om=)

svedis
2008-06-15, 01:16
du har pm:P

Mini_me
2008-06-16, 12:51
Min kylfläkt är ju paj som ni alla vet..den som satt där över Bugrun var ju från en Vento.
Var på jobbet och skulle beställa en ny...4000kr - 23% rabatt..det svartna nästan=)
Så jag tog Art. nr och leta upp en på en skrot.

Från en Caddy (tydligen samma) för 750kr.

Precis under den fanns en annan skrot som hade en från just en Corrado...för 1750kr.

Jackpot kan man säga.

Så..850kr fattigare och snart en kylfläkt rikare...

Klockrent sätt att kontakta skroten på oxå..typ en budget variant av MSN..perfekt! Slipper man dialekt problemet.

Har snart sålt allt jag äger och har från Golfen och skall snart lägga en beställning på lite go saker.

Väl möt!

J.L
2008-06-16, 21:21
Kul med fynd!
Kul att ses på BR också, syns väll igen :-)

Mini_me
2008-06-18, 15:05
Kul med fynd!
Kul att ses på BR också, syns väll igen :-)


Kul att träffas! Var som sagt liiite borta när du gled fram första gången=)
Men det löste sig ju tillslut.

Idag har jag beställt bultar för 1600kr...=) Känns bra.

Och min kylfläkt verkar ha kommit=)

Återkommer efter posten besöket.
Peace!

Raz
2008-06-24, 09:15
Är det inte dags att uppdatera din profil? =)

"Kör och vårdar en Corrado VR6 (snart såld) & Golf GTi MK1."

Mini_me
2008-06-24, 09:24
Ja mamma ;-P

Ja det korrekta vore ju *Vårdar en Corrado*...kör gör man ju inte så mkt=)

Mini_me
2008-06-25, 16:35
Jaha..då var mina bakljus sålda.

Nya kommer beställas inom kort.

...mkt planer just nu=)

Mini_me
2008-06-28, 01:07
OOooo...Pappa har fått paket=)

Gått hela veckan och stirrat i postfacket och dum som man är har man ju kollat posten kl 9-10 på morgonen trots att jag VET att posten inte kommer förens kl 12-14...hoppet är det sista som lämnar en trög jävel=)

SÅ idag så öppnar jag brevlådan och!! ...reklam från Ford (jaja jag vet)...Ridå..stirrar på reklam lappen och försöker hitta ett support nr så jag kan ringa och avreagera mig lite..men i ett svagt ögonblick tittar jag in igen och JACKPOT!! Avi från posten=)=)

Ca 2 secunder senare och en vettskrämd dotter pga rally körning med barnvagnen till Tobaks affären där turren med uttals problem ger mig ett paket... (Märker ni att jag drar ut på nåt?? :-D ).

Iaf...jag har fått min BBS skruvar (136st)..Guld och grejor..eller inte riktigt guld (I´m no player) men bra jävla nära (Min projekt tråd = jag får svära).

Enjoy! :

http://i296.photobucket.com/albums/mm166/bzy517/IMG_1598.jpg


http://i296.photobucket.com/albums/mm166/bzy517/IMG_1602.jpg


...man vill ju bara gråta av lycka=)

Manny
2008-06-28, 01:09
wow!!! undrar hur många du repar när du skruvar på dom höhö :P

Mini_me
2008-06-28, 01:16
Tejp min vän=) Tejp...

onk
2008-06-28, 01:22
Ska du tejpa alla skruvar... Eeeeeehh..

J.L
2008-06-28, 02:05
Det är inte lätt å va putsb*g ;-)

Holmgren
2008-06-28, 08:55
Mer utav den färgen vill vi se på Corren... =)
Kommer bli mycket snyggt.

Borbos
2008-06-28, 11:38
Wow nice !! :-)

Raz
2008-06-28, 11:45
Bling bling =)

Kul att se att det inte står still i garaget!

Oskar.C
2008-06-28, 14:54
Häll vete i en säck vad fina skruvar :) Kommer blir rikligt med gläns!

Mini_me
2008-07-02, 16:34
Danke schön för alla trevliga kommentarer=)

Söker med ljus och lykta efter AC rör till min bil och en kondesor som är hel..nån som har??

Idiot som man är så slängde man ju dom gamla *Moron*...men har hittat en firma som ev kan styra upp nya rör/slangar istället=)

Bilen flyttas ikväll och sen tar vi nya tag efter semestern.

Cullberg
2008-07-02, 17:28
Snyggt =) Nu går det inte att misslyckas :P

Mini_me
2008-07-03, 09:07
Håller på och bearbetar Kung Corrado på CCS om att han ska släppa sitt system till mig.

Igår kördes bilen 4 mil (Jiiho!) och ställdes hos sin adoptiv förare (B.C)...kändes bra att köra men oj oj oj vad det kliar i "fixa" tarmen..mkt man vill nu=)

Det bäste kom dock senare på kvällen när jag körde ner en Aston Martin -75 med V8 och webrar...mums=) SKotta på bra i 140Km/h och den klassiksa läder inreningen lukta sååå gott..varför luktar inte min bil så?? ;-P

Min bil i övrigt ställs av i 3 veckor och rullas igång när jag kommer hem från semestern igen.

Så...höres sen=)

Mini_me
2008-07-03, 22:53
Har beställt en sak *Hemlig* =)=)

Mini_me
2008-07-27, 00:57
Semester lider mot sitt slut och snart skall det fixas med bilen...

Update kommer (Kände att jag behövde skriva nåt).

Mini_me
2008-07-27, 00:57
Och bild på saken jag beställde kommer oxå..dock var det inte vad jag trodde det skulle vara men kul ändå=)

Lillen
2008-07-27, 01:08
Text utan bild suger =)

ivah
2008-07-27, 02:19
Fixa lite bilder nu, och berätta vad den hemliga saken är! :D

Mini_me
2008-08-09, 15:19
Pga att våran digital kamera packade ihop på semestern så finns ej några bilder än...ska låna tjejens mobil och foto=)

Imorgon bär det av till Ludvika , Dalarna för att handla lite AC delar till raketen.
Ska bli kul och se om jag kan väcka igång mitt AC system igen...var massa år sedan det funka.

Än så länge står bilen hos min fem fingers kompis Bosse och väntar på att en Aston Martin V8 skall försvinna ur mitt garage.

Har EV fixat nya bromsar (Orginal storlek) men inget är klart än.

Till next time...Tat soft och krama varandra i Trafiken=)

Oskar.C
2008-08-09, 21:37
Ta't lungt å akta dig för fartkamerorna om du kommer från "Fagerstahållet"!

Mini_me
2008-08-09, 21:38
Danke för varningen...ev åker hela lilla familjen upp så det blir inge rally för min del=)

Mini_me
2008-08-10, 23:40
Så..hemkommen från Ludvika (vid 4 snåret iof) med ett snudd på komplett AC paket..Kondensor + rör...

Allt för 500kr och till precis min bil.

Älskar att göra fynd och detta fynd vart till enbart pga en grymt shysst kille på CCS (Youngblood) som sålde allt till mig och bjöd på en tur i hans 405Hk på hjulen Corrado..där låg man i lä kan jag ju säga...Jävlar va det gick.

Synd att hans koppling la av..jobbigt iom att han har dogbox låda = inga växlar ville hoppa i..PuttA=)!

Så...nu ska bara allt skit ur garaget och in med Go bitarna...bilder kommer kanske...beror på=)

Lillen
2008-08-11, 00:40
Å några trimidéer tillkom inte efter åkturen =)

Mini_me
2008-08-13, 22:19
Skoja bara=)

Manny
2008-08-13, 22:27
Mahahhaaaa! jag blev lite orolig där!

Lillen
2008-08-13, 22:37
Va faeen =)
Fick ju gåshud av att läsa de där.

Holmgren
2008-08-13, 23:34
Ja man blev väldigt orolig. Funderade på vad det är som hände, många som säljer nu ju..

Manny
2008-08-13, 23:42
Ja man blev väldigt orolig. Funderade på vad det är som hände, många som säljer nu ju..

Ja o du skulle bara våga!!!!! Grrr, morr.... :P

Mini_me
2008-08-14, 02:14
Måste ju skoja till det ibland...=)

Mini_me
2008-08-27, 10:13
Tänkte bara meddela att jag har gjort precis ingenting förutom kört den till ett annat garage...kul va?

Jani Hast
2008-08-27, 10:14
Kul att höra. =)

J.L
2008-08-27, 10:36
OOhh, nice, keep up the good work ;-D

freddan84
2008-08-27, 13:44
slit inte ut dig...=)

Mini_me
2008-08-27, 15:15
Känns bra att man har stöd när det är mkt att göra...tackar grabbar=)

Raz
2008-08-27, 15:33
Det är ju nästan mer än vad jag har gjort med min bil den senaste månaden!
Keep it up! ;-)

JRJ
2008-08-28, 08:58
Tänkte bara meddela att jag har gjort precis ingenting förutom kört den till ett annat garage...kul va?

JAAAAAA!!! HURRAAAAA!!!! :D
Dansar runt och gör indian-skutt på jobbet, berusad av denna roliga nyhet!!!

Keirn
2008-08-28, 10:51
JAAAAAA!!! HURRAAAAA!!!! :D
Dansar runt och gör indian-skutt på jobbet, berusad av denna roliga nyhet!!!

Hehe.... :P

PassatGT16v
2008-08-29, 12:29
Bilen är det ju redan nerlagt många timmar på så en paus får ju alla ha.

Vintern är lång så du hinner ändå.......

Lillen
2008-08-29, 12:54
Känner vi Mini_me rätt så blir det ändå stressmek dagarna innan Bug Run 2009 =)

Mini_me
2008-09-12, 10:56
Hittade mina BBS ventil hattar igår när jag städa i köket (???)...udda...

Lillen
2008-09-12, 11:12
Hittade mina BBS ventil hattar igår när jag städa i köket (???)...udda...

Näää det är ju där man har sakerna så det inte ligger i garaget och blir skitiga =)

Wtec
2008-09-26, 21:46
Grymmt fet bil du har mannen! Sjukt snyggt med US fångaren!!

Har inte orkat läsa så ordentligt men är det 17" på BBSisarna??
Sen undrar jag om du besiktigade bilen med coilsen och om besiktningen hade några synpunketer om detta?

Mvh
Willie

Mini_me
2008-09-26, 22:07
Danke=)

Jupp...17" x 7.5 är BBS fälgarna på.
Coilsen har inte vållat några problem på SBP men bilen är reggad som flyttgods så jag har rullat igenom med kompressor monterad + att jag känner dom som jobbar där så jag har lyckas komma igenom utan huv t.o.m.

Men eftersom bilen inte är heltypgodkänd så ska dom inte kunna gnälla...om man inte gjort nåt galet=)

Wtec
2008-09-26, 22:53
Danke=)

Jupp...17" x 7.5 är BBS fälgarna på.
Coilsen har inte vållat några problem på SBP men bilen är reggad som flyttgods så jag har rullat igenom med kompressor monterad + att jag känner dom som jobbar där så jag har lyckas komma igenom utan huv t.o.m.

Men eftersom bilen inte är heltypgodkänd så ska dom inte kunna gnälla...om man inte gjort nåt galet=)

Okej låter trevligt!

Själv får jag hem min nya rado imorgon! Andra försöket med Corrado för mig..
Har Coils liggande så dom åker väll på fort, men funderade på vad dit ska bli för fälgar på därav min fråga =)

Aja sjukt fet är din bil, hoppas på feta nya grejjer till BR nästa år, norskputs vill vi se på den!
Men jag ska vara där och konkurera med dig ;)

Mvh
Willie

Mini_me
2008-09-27, 08:34
Bring it on ;-D

Mini_me
2008-10-17, 20:30
Bil på Värmdö...inlåst och blockerad tills våren..lika bra=) Blir mer panik då=)

PassatGT16v
2008-10-17, 22:14
Va?
Vinterdvala?

Mini_me
2008-10-17, 22:16
Jupp...brist på allt och mer plats i garaget för andra saker som ska ske.

Men skruvas ska det göra ändå...men andra saker (Familj) som behöver min tid och tyvärr min pengar ;-D

Så lugn=)

PassatGT16v
2008-10-17, 22:45
Jo den prioriteringen känns igen. Min minsta blir 2 nu så det börjar klia i fingrarna igen efter ett projekt att sätta tänderna i.

sgt_nelson
2008-10-18, 00:04
hoppas vi får se en lite uppdaterad corre nästa år iaf! men de e klart familjen behöver sin tid! fan vi måste verkligen bestämma en dag framöver o snacka lite skit o VW! har pratat för många ggr om de nu utan att de blivit av.. hör av dig när du har tid, jag kan typ alltid, om ja inte jobbar....

Mini_me
2008-11-09, 20:37
...vadå...ska man göra nåt på bilen ?? *Confused*

Mini_me
2008-12-02, 23:25
Nya EBC skivor runt om + Greenstuff belägg runt om ligger hemma hos Finn och gottar sig.

Mkt bra att ha givmilda vänner=)

Mini_me
2008-12-08, 21:39
Ny tempgivare till insuget och ny temp givare (blå) till aquan kirrade=)
*Tack Clyde*

Sakta men säkert....sakta men säkert...

sgt_nelson
2008-12-08, 21:44
Ny tempgivare till insuget och ny temp givare (blå) till aquan kirrade=)
*Tack Clyde*

Sakta men säkert....sakta men säkert...

najs najs lars! börjat fixa fälgarna än då lr??

Mini_me
2008-12-08, 21:57
Nää...Toni tjatar oxå att vi faktiskt ska göra nåt.
Drar iväg och hämtar dom inom en snar framtid=)

Mini_me
2009-01-07, 09:52
På lördag åker jag och Finn...=) *Hemlig som få*

pzazzz
2009-01-07, 13:51
ni åker hit då och hämtar din plåtisar? =) ;)

Raz
2009-01-07, 15:23
Fegis, du vågar inte berätta ifall din fruga skulle råka läsa här =)

Finn
2009-01-07, 17:24
Haha, äntligen någon som säger nåt vettigt i den här tråden :P

Finn
2009-01-10, 05:57
Jaha då e man redan försenad på dagstrippen eftersom en viss person inte behagade att vakna i tid. Ringde precis å väckte Lars, bra start på dagen :)

ovredsson84
2009-01-10, 06:13
Lycka till grabbar väntar på bilder..

Natti..

sgt_nelson
2009-01-10, 13:10
jag börjar bli lite nyfiken vad ni har på g grabbar! vill se en update här när ni e hemma igen! lycka till iaf.

G60 V-spec
2009-01-10, 19:10
Vad kan det vara för hemlis? :p

Hoppas du blir lycklig med ditt köp Lars.

Och som sagt......Twin T ;)


Mvh Vlado

Finn
2009-01-10, 22:47
Nu e man hemkommen igen :)
Ca. 15 timmar ToR Malmö för att hämta hemlisen (Lasse får avslöja vad d e). Blev nåra bensträckare och tankstopp men d flöt på riktigt bra. Synd bara att E4:an e så in i helvetes tråkig! Måste ju lätt va den mest enformiga vägen i hela Sverige.

Nu ska jag nog ta en öl å somna in :P

Henrik.M
2009-01-10, 22:55
Måste ju lätt va den mest enformiga vägen i hela Sverige.

Prova inlandsvägarna här uppe , så kommer du att tycka att E4:an erbjuder mycket vad gäller utsikt. =)

Finn
2009-01-10, 22:57
Enda vettiga utsikten e ju typ när man passerar Jönköping å får titta ut över Vättern. Sen ser d likadant ut ändå från Sthlm ner till Skåne. Enda skillnaden e att d blir lite plattare å mindre träd längs vägen ju längre söderut man kommer.

Mini_me
2009-01-10, 23:07
Så..nu e sagans hjälte hemma...HELT slut...E4an SUCKS!=)

Kan av slöja att jag köpt ny motor=)
Vad får ni reda på imorgon för nu ska jag kollapsa.

Tack Toni för sällskapet och Tack Vlado för köp och mat! Hälsa farsan=)

Manny
2009-01-10, 23:12
Jag vet, jag vet, jag vet, jag vet, jag vet, jag vet, jag vet, jag vet, jag vet, jag vet, jag vet, jag vet, jag vet, jag vet, jag vet......... :P

R-nånting

Junfors
2009-01-10, 23:48
Najs med en R32 motor i bilen.. eller?

onk
2009-01-11, 00:16
Fett..

sgt_nelson
2009-01-11, 02:53
ja tror på 1.8T isf, hoppas!! synd på ljudet bara... ;oP

G60 V-spec
2009-01-11, 02:56
Undrar hur alla hade reagerat om jag säger att han köpt en chippad 2.0TDI motor av mig?

;)

sgt_nelson
2009-01-11, 03:09
Undrar hur alla hade reagerat om jag säger att han köpt en chippad 2.0TDI motor av mig?

;)

icke troligt! blä på dig isf vlad!!!

Holmgren
2009-01-11, 09:18
Detta kommer bli såååå bra Lars.

Mini_me
2009-01-11, 09:51
Haha...här var det livat=)

Junfors får en kaka för han lista ut det (eller så har nån skvallrat) och Manny får smaka=)

Jag har skaffat en R32 Motor som skall pillas ner i min bruna bil..hur allt ska gå till är inte helt klart än men det löser senare=)

Så...nya målet är att få detta iordning MEN kommer inte hinna detta klart innan BG men har ev en alt. plan där=)

Bilder mm kommer senare=)

Kul va? :-)

znabb
2009-01-11, 09:52
Haha...här var det livat=)

Junfors får en kaka för han lista ut det (eller så har nån skvallrat) och Manny får smaka=)

Jag har skaffat en R32 Motor som skall pillas ner i min bruna bil..hur allt ska gå till är inte helt klart än men det löser senare=)

Så...nya målet är att få detta iordning MEN kommer inte hinna detta klart innan BG men har ev en alt. plan där=)

Bilder mm kommer senare=)

Kul va? :-)

kommer bli en grym sleeper:)

Mini_me
2009-01-11, 09:56
=) Du har helt rätt forum namn...jävlar va det gick undan=)

Junfors
2009-01-11, 10:19
Tack för kakan! Listade ut det då jag hade för mig jag sett att Vlado hade en R32 motor till salu, gott att se minnet finns kvar där ibland:).

Det kommer bli grymt men det är klart du ska hinna till BugRun!

P-plats.se
2009-01-11, 12:18
Grattis och kör hårt nu!