handdator

Visa fullständig version : Topplocks packnnig..



Lord_of_Imps
2007-12-27, 18:54
Efter att ha bytt förgasar fläns och rotat omkring och dragit in en kupevärmare och startbatteri, samt konstaterat att den som är på bilden är trasig (glömt namnet, får en ny imorn som ska in). Sen så märkte vi något!

(Jag kan iaf se bilden nu, och jag såg den förut..)
Topplocks packningen är trasig ,vi märkte det då vatten fans i oljan och det har blivit lite geggigt.
Det här är ju ett jobbigt arbete och jag undrar om det fins något man ska tänka på när man gör det
Bilen är en JETTA 1,8 - 91 CL

Scratchen
2007-12-27, 19:26
Köp billig olja och byt olja/starta och låt gå, ett par gånger. Vatten kan gömma sig kvar på många ställen... Glöm inte byta oljefilter också.

Edit: ser inte heller bilden.

Fredda84
2007-12-27, 19:27
jag ser inte bilden, men topplockspackningen behöver inte alls vara trasig när man får gegga i locket, en del korta turer och en bil som står utomhus så bildas det kondens så man får gegga

Henrik.M
2007-12-27, 19:32
Jag ser ännu inte bilden.
Så lägg inte in någon ny bild föränn du är säker på att någon annan ser den.

Annars låser jag tråden......

Vänligt men bestämt.

Edit : http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?t=3518

Lord_of_Imps
2007-12-27, 19:41
konstigt, för bilden ses ibörjan, men sen försvinenr den då? hmm, aja, får undersöka det här..
// funkade för mig att lägga in bilder på exakt samma sätt i en annan tråd, har något ändrats?

okej alla, bilden var lite obetydlig, var en grej som man har till fläckten inne i bilen bara ^^

okej, kan ju testa det, bättre än att blocka uppe hela moton typ ^^

Lord_of_Imps
2007-12-27, 19:46
Ett tillägg bara, att den knackar en hel del också, kan fukt/vatten orsaka detta eller är det ett ytterligare symptom på packningen? :)

Henrik.M
2007-12-27, 19:46
funkade för mig att lägga in bilder på exakt samma sätt i en annan tråd, har något ändrats?

Bilderna funkar inte i ditt andra inlägg heller (ang förgasare).
Inget har ändrats vad jag vet.

Nåväl åter till ämnet. =)

Lord_of_Imps
2007-12-27, 20:00
Bilderna funkar inte i ditt andra inlägg heller (ang förgasare).
Inget har ändrats vad jag vet.

Nåväl åter till ämnet. =)

Oki, så man kan altså inte länka från bilddagboken då ^^

Fredda84
2007-12-28, 15:15
Ett tillägg bara, att den knackar en hel del också, kan fukt/vatten orsaka detta eller är det ett ytterligare symptom på packningen? :)

det finns väl mycket saker som kan göra att den knackar,

jag hade en 89:as CL förut och den hade en kolvbult som glappade och därmed knackade nästan som en diesel vid belastning, körde 5000 mil med den och den vart varken bättre eller sämre med de knackningarna...