handdator

Visa fullständig version : Topp/kam frågor mkII



onk
2007-12-22, 00:35
Jag undrar följande.

Passar en kam som eg är avsedd för hydraliska lyftare i en topp med mekaniska tryckare?

Om det inte gör det, vad måste bytas för att få dit den om det nu går att få dit den övh taget.

Vad skiljer en g60 topp mot en vanlig GTi 8v topp?

Tänker på avgas/insug om det är större, kraftigare ventilfjädrar?
Kan g60 toppen vara bra om man ska sugtrimma en vanlig 8v?

Mkt frågor nu som jag kräver svar på:)

Barbapappa
2007-12-22, 11:10
Var det inte så att antalet överfall skiljer mellan 8v med hydrauliska resp. mekaniska, då passar det dåligt. G60 topp funkar väl på 8v har jag för mig, tror att en kompis till mig köpte en sån och monterade på sin mk2 8v en gång i världen.

onk
2007-12-22, 14:19
Ja övefallen skiljer vet jag. Kammen jag har på g har är till en g60 och jag ska få en topp från en 85a och där vet man ju inte om det är hyd eller mek riktigt..

Men får man på g60 topp så vore det ju fint.
Jag är mest orolig för hur det ser ut där vid spridarhålen, passar k-jet spridarna där det eg ska sitta digifantspridare?

Ja, hoppas ni fattar. Är inte så bra på sånt här;)

Quattro_mannen
2007-12-22, 14:30
Toppen passar på blocket,men K-jet spridarna kommer inte gå att montera på
G60 toppen....tyvärr...

Mvh Nicklas

onk
2007-12-22, 15:07
Scheize... Om jag nu har en mektopp, hur får jag dit en hyd kam?

Går det att lösa?

onk
2007-12-22, 19:16
Vet någon varför hydralkammen ser ut så här på undersidan av nocken?
http://i135.photobucket.com/albums/q141/tomasj18/kam.jpg


Noterade att den mekaniska kammen inte ser ut så.

Fireball
2007-12-22, 20:55
Nu är jag kanske ute på tunn is, men brukar man inte utgå från en mek. kam när man ska slipa till en värstingkam till sin hydraultopp?
(eftersom mek. kammen har större omkrets och därmed mer material att ta av)

onk
2007-12-22, 22:01
Den på bilden är en org kam från GTi 8v -86. G-kam tror jag det är eftersom den är märkt med ett G..

Har även en topp liggande till en EG maskin (GTi 1,6) med en enemslipad G-kam. Den är ju "hel" nertill. Den är det ju mek tryckare i..

Vet om en 276* hydkam till salu, men det verkar som det inte går att ha den i en mektopp som jag har, så får det väl bli att hitta en annan kam då..