handdator

Visa fullständig version : passat vajerlåda? utväxling?



jooeell
2007-12-21, 09:03
hoohoo eller nått hehe

jo jag har hittat en vajerlåda på min lokala skrot som sitter i en 8v passat med grunkan som gör om från vajer till hydraulisk koppling o allt men jag undrar lite vad det är för utväxling i en sådan kommer min mk1 bli trög som sirap? till saken hör att jag nu håller på o bygga om min motor och kommer köra med mycket rpm och vill jag inte ha en låda där den gör 300km/h när man varvar ur den det räcker med 200 hehe ;P...

är denna låda lämplig utifrån mina kriterier eller finns det andra låder som har lägre utväxling vill ju att den ska vara ungefär som min 020 låda till min mk1 gti som jag använder nu!

Mr dOhC
2007-12-21, 19:01
Vad jag fattat det som går det att ta med nr på lådan till VAG så kan dom säga vad för utväxling det är på den

jooeell
2007-12-22, 10:53
ok men då måste jag alltså ha den loss först =/ den sitter i en bil nu så det är lite krångligt hehe

David L
2007-12-22, 15:56
Koden står på lådan så du kan se den monterad i bil. Koden sitter på en plan yta i skarven mellan lådhalvorna på ovansidan. Leta efter XXX123456, där XXX är de 3 bokstäverna som är av intresse.

jooeell
2007-12-23, 11:53
aaahh tack så mycket David jag ska ta o kolla upp det!

GOD JUL
allesammans

Mini_me
2007-12-23, 12:12
En Passat 8v lådan lär ju inte vara drevad för 300..=) Närmare 200 isåntfall...men om du vill ha det optimalt för just dig måste du skaffa utväxlings listor på olika 02A lådor och sen pussla ihop en egen utväxlings följd....dock kräver detta lite klur och är ju allmänt jobbigt...fast det blir nog bra=)

En Vr6 låda tex är ju drevad för en mkt starkare motor och en Diesel låda har ofta en mkt kort etta och en "längre" tvåa (om du jämför mellan 1 och 2).

Posta nr på lådan här så kan jag säkert ge dig utväxlingen för den (om vi har kvar böckerna).

jooeell
2007-12-23, 16:06
jag har ointe tillgång till lådan nu då den sitter i en bil på skroten hehe så jag måste vänta tills de öppnar igen efter jul =P men jag ska titta på det