handdator

Visa fullständig version : Säkringsnummer broms jetta 1



spj
2007-12-20, 14:45
Jag har tappat både instr. boken och förteckningen över vilken säkring som säkrar vad. Och nu har bromsljuset lagt av. Så mina frågor är:
1. Vilket nummer har säkringen till bromsljuset? (tar gärna emot alla säkringsnummer till denna bil om någon har det).

2. Var sitter bromsljuskontakten, är det den lilla kontakten längst ut på huvudbromscylindern måntro? för nere vid pedalstället hittar jag inget..

Mycket tacksam för svar om någon vet detta.
Mvh Peter

Manny
2007-12-20, 14:48
på fråga ett säger jag "pass"

på fråga två säger jag JA.

(kontakten kan lägga av ibland, har bytt några såna)

spj
2007-12-20, 14:49
Det var ohyggligt snabbt och bra svar! Tack så jättemycket! Ska titta vidare på den där kontakten =)

Manny
2007-12-20, 14:54
Jag ångrar mig på fråga ett! Det är säkring nummer två! (från vänster!)

vassego! :D

spj
2007-12-20, 14:58
Det var en bra "ångring" =) Ska genast ut och kolla den.
Tack så hemskt mycket återigen!!!
Skönt när det finns duktiga människor som är hjälpsamma! Det uppskattas verkligen!
Mvh Peter

Manny
2007-12-20, 14:59
Jag gör vad jag kan för att folk ska trivas här på forumet! :D

dessutom var det ren tur att jag satt här precis nu ananrs hade det kanske tagit längre tid innan nån hade svarat :D

spj
2007-12-20, 15:26
Joo, lite tur ska man ha nån gång =D det var bara säkringen som hade gått så nu är det problemet löst.

Manny
2007-12-20, 15:59
så bra! Du borde iofs ta reda på varför den gick med... kanske nån kabel som gått halvt av nånstans.

Sen gillar jag när folk skriver och berättar hur det har gått med problemen dom frågat om då det blir lättare för nästa med liknade bekymmer att få hjälp med olika problem! tummen upp för det!