handdator

Visa fullständig version : Strul med dörrlås, Passat 1.8T -99



Raz
2007-12-19, 21:38
Jag har problem med bakdörren på passagerarsidan på min Passat -99a, dörren går inte att få igen eftersom dörrlåset inte låser om låshaken. Fenomenet har uppkommit nu när det har blivit lite kallare ute.
Man får pilla på låset och försöka slå igen dörren typ 20ggr innan den stängs. Lite halvirriterande...

Tycker mig komma ihåg att Passaten har problem med sina dörrlås? Finns det nåt man kan göra för att få ordning på problemet?

Manny
2007-12-19, 21:45
standardprocedur: plocka ner och och rengör o fetta in på nytt... låsen e ingen höjdare på passaterna...

Raz
2007-12-19, 21:50
standardprocedur: plocka ner och och rengör o fetta in på nytt... låsen e ingen höjdare på passaterna...

Ja det hade jag tänkt göra men det hade ju varit roligt om det hade funnits en lösning på problemet :-)

Manny
2007-12-19, 21:57
ja det kan antagligen räcka som lösning. Är det lite skit och fukt så kan det räcka så att det fryser ihop vid lite kyla...

fanns nån tråd om vilket fett som va bäst.

Gullideckel
2007-12-19, 22:02
Jag har problem med bakdörren på passagerarsidan på min Passat -99a, dörren går inte att få igen eftersom dörrlåset inte låser om låshaken. Fenomenet har uppkommit nu när det har blivit lite kallare ute.
Man får pilla på låset och försöka slå igen dörren typ 20ggr innan den stängs. Lite halvirriterande...

Tycker mig komma ihåg att Passaten har problem med sina dörrlås? Finns det nåt man kan göra för att få ordning på problemet?

Har något svagt(mkt svagt) minne om att min far hade problem med höger bakdörr på sin Passat -99...kan ha varit nån vattenslang till bakrutespolingen som hoppade av eller något sånt...??

Minns inte riktigt..men nån här säkert bättre koll..

:-)

Manny
2007-12-19, 22:08
kan ha varit nån vattenslang till bakrutespolingen som hoppade av eller något sånt...??


det problem brukar vara på bakluckan, där den slangen finns. Det finns ingen slang i bakdörrarna :D

P.Hagel
2007-12-19, 22:46
1-Hjälper INTE att rengöra dom.
2-Bara att byta tyvärr.

Tyvärr har jag sålt min uppsättning dörrlås till 3B.

Manny
2007-12-19, 22:47
Va? varför inte?

P.Hagel
2007-12-19, 23:06
Elektroniskt.
Jag har aldrig lyckats att ta i sär ett sådant.

GTI-nissen
2007-12-20, 07:13
Som lite info så kan jag meddela att även min högra bakdörr kan krångla på samma sätt. Underligt att det bara är den dörren...

Jag sprayade med lite WD-40 där jag kom åt och jag inbillar mig att det blev lite bättre iallafall.

Patrik, isär får man väl alltid låset. ;-)