handdator

Visa fullständig version : Motorfrågor



RääZer
2007-12-17, 16:16
Tjenare, ny här, har försökt läsa eran FAQ om motorfrågor men jag får ej fram de jag vill.

Ett litet projekt håller på att startas.
I den bilen sitter en motor från en golf 2 GT och i toppen sitter en vass kamaxel. Men eftersom de är mekaniskt insprut så vill ju jag gärna bygga om den till elektriskt insprut + ett MS styrsytem.

Men passar Gti 2, 8V toppen på GT blocket
och passar Kamaxeln från GT toppen i GTI 8v toppen.

Mycket tacksam för svar, mvh Jocke

EDIT: ja de ska passa enligt ENEM

Fireball
2007-12-17, 21:16
Välkommen till forumet! Jag ser att du löste problemen själv, men ställ gärna fler frågor om det behövs, vi är fulla av svar! :-)

RääZer
2007-12-18, 07:04
Man tackar, jorå de kmr nog bli några frågor under byggets gång, men vw motorn sitter inte i en golf ;)

Manny
2007-12-18, 14:54
Man tackar, jorå de kmr nog bli några frågor under byggets gång, men vw motorn sitter inte i en golf ;)

det är okej! så länge du frågar om det som har med vw o göra ;D

RääZer
2007-12-19, 19:28
Men nu kan ja ej alla motorkoder men äre en sådan topp som passar ihop med en passatbotten med oljekylning på kolvarna?
Och vilka kolvar kan ersätta passatkolvarna eller funkar de?

Mvh jocke

RääZer
2007-12-23, 15:44
felpost

gtispecial
2007-12-23, 19:19
Tjenare, ny här, har försökt läsa eran FAQ om motorfrågor men jag får ej fram de jag vill.

Ett litet projekt håller på att startas.
I den bilen sitter en motor från en golf 2 GT och i toppen sitter en vass kamaxel. Men eftersom de är mekaniskt insprut så vill ju jag gärna bygga om den till elektriskt insprut + ett MS styrsytem.

Men passar Gti 2, 8V toppen på GT blocket
och passar Kamaxeln från GT toppen i GTI 8v toppen.

Mycket tacksam för svar, mvh Jocke

EDIT: ja de ska passa enligt ENEM

hej
gt motorn är i princip en gti utan insprutning så allt passar så länge det är samma tryckare i toppen (mekaniska eller hydraliska)