handdator

Visa fullständig version : Glykolläkage på en mk3 1.8i ADZ motor



fremar
2007-12-15, 10:08
Tror det är kylvätskeutloppet det läker från. En plastgrej på framsidan av motorn, ovanför oljefiltret som en kylarslang går ut ifrån och in i kylaren och så sitter det nån givare på den plastgrejen. Är det nån packning där som brukar läka eller spricker plasten? Det är en 1.8i ADZ motor.

gti_tobbe
2007-12-15, 10:32
Tror det är kylvätskeutloppet det läker från. En plastgrej på framsidan av motorn, ovanför oljefiltret som en kylarslang går ut ifrån och in i kylaren och så sitter det nån givare på den plastgrejen. Är det nån packning där som brukar läka eller spricker plasten? Det är en 1.8i ADZ motor.


Sitter en o-ring där som brukar läcka, men byt likaväl hela huset det kostar ca 100 lappen, varit med om att det varit nå liten spricka i huset så inte värt att chansa :)

g-man
2007-12-15, 13:50
den vattenanslutningen brukar spricka runt skruvhålen och då läcker det vatten där..

fremar
2007-12-15, 16:53
den vattenanslutningen brukar spricka runt skruvhålen och då läcker det vatten där..

Ok, nån aning om vad den delen kostar ca?

gti_tobbe
2007-12-15, 17:29
Ok, nån aning om vad den delen kostar ca?

under 100 spänn

fremar
2007-12-15, 19:28
Oki de var ju inte farligt, de är alltså den här delen. http://www.allproducts.com/traffic/sheng-mei/03-cooling_hose_flange.html

g-man
2007-12-15, 20:53
jo det är den som brukar gå sönder.. har för att den kosta strax över 100:- men det var ett tag sen jag köpte en så..

fremar
2007-12-16, 22:11
Nåt annat som brukar läka glykol där omkring? Försökte att titta nu idag och vad jag kunde se så var det torrt under det huset, men blött lägre ner. På det som sitter under det huset och ovanför oljefiltret. Iofs så kan det ju vara så att det samlas glykol där. Verkar dock som att det läker när bilen står still för det hade blivit blött under bilen när jag stod parkerad i ett garage över helgen.

fremar
2007-12-17, 13:15
Det var nog vid det plasthuset som det läker ändå, var blött i skarven mellan plasthuset och motorn nu när jag tittade efter att jag hade kört till jobbet. Så jag var och beställde ett sånt hus, 154kr kostade det nu iallafall. Till volvon hade säkert en sån del kostat 400kr, känns som att vw har lite lägre priser på reservdelar än volvo?