handdator

Visa fullständig version : Fult glapp med de stora kofångarna



Fredda84
2007-12-14, 09:54
När jag tagit bort mina små kofångare och satt dit de stora kofånagrna så hamnar de ca 1-2 cm för lågt, det blir ett glapp som inte är vackert.

hur har ni gjort för att lösa det?

Raz
2007-12-14, 09:55
Vart får du glapp någonstans? Under grillen eller på sidorna?

Fredda84
2007-12-14, 14:13
det är samma glapp runt hela alltet på båda fångarna, inget extra häng på sidorna utan jämnt runt hela både fram och bak.

under grillen kan man ju säga då också ja och ut på sidorna.

Det känns som att både fram och bakfångare skulle höjas upp 1-2 cm eller något

ovredsson84
2007-12-14, 14:25
Jag tror om du lossar dom igen bara lite på varje bult, sen kan du ha någon somm håller upp dom medan du spänner... Tror det hjälper i varje fall, räckte när jag hade min gamla golf...

Mr dOhC
2007-12-14, 22:38
Jag har samma problem på min. Det går som ovan skriver att lägga i mellan nåt. Jag svetsade fast 2 STORA muttrar på varje sida på undersidan av fästet som går in i rambalken. Pröva dig fram till hur mkt som behövs innan du svetsar, blir det för högt är det svårt att få dit den.

Sen kan man även gör den justerbar på fästet som sitter i krockbalken, man gör hålet ovalt så att du kan höja upp krockbalken i förhållande till fästet som går in i rambalken.

Hoppas du fattar ;-)

Bastard66
2007-12-15, 00:15
Använder du fästena till dom stora kofångarna eller orginal? är nämligen skillnad på själva fästet...