handdator

Visa fullständig version : Motorstyrdon



gti_tobbe
2007-12-12, 19:57
Tänkte kika om någon här på forumet kan hjälpa.. Är så att jag håller på med mitt MK2 VR6 projekt, köpte en Passat Var VR6 -92 som donatorbil för ta motor/låda, elsystem osv från, har tagit som en självklarhet att det suttit en 2,8 AAA motor på 174hk i bilen, men i dagarna då jag plockat ner motorn så ser jag att motorn är utbytt mot en corrado motor ADV 2,9 190HK, misstänkte genast om boxen va bytt eller inte och kollade detta i dag på jobbet och boxen är från AAA motorn, frågan är hur stor skillnad är det på programvaran på 2,8 och 2,9, om man ska försöka fixa en box som är till denna motorn. eller om de skulle fungera lägga in chipp från adv motorn..är inte 100 på detta så gärna hjälp.

mvh

NeXeN
2007-12-12, 20:09
Tro inte att den är så stor skillnad på mjukvara i boxarna.
Hur har du kollat upp att boxen är till en AAA motor?

Ta istället och chipa boxen så slipper du att tänka på det mer

Är din passat import?

gti_tobbe
2007-12-12, 21:30
Kollade upp nummret på boxen på jobbet tidigare i dag via elsan, och det är en box till AAA va inte samma som den motorn jag har, bilen är import från tyskland -98 misstänker motorbytet har skett i tyskland hur som, va lite undrande om boxarna passar i olika bilar/motorer men gör dom tydligen.men tror ja leta upp en box som tillhör motorn jag har nu. chippas ska den ändå så fort jag vet att bilen startar

Mini_me
2007-12-12, 23:00
Jag körde med ett st fel box i min bil ibörjan innan kompressor montering..gick kalas bra=)
Så länge det passar så är det bara att testa...

gti_tobbe
2007-12-13, 16:57
bilen gick kanon med denna boxen, körde den hem från helsingborg 30 mil. men frågan ja vill ha svar på är om det gör något på bilens prestanda osv osv, man tycker ju att det borde skilja något i programvara