handdator

Visa fullständig version : Klarglas Golf 2 - Ljusbild?



Fireball
2007-12-07, 17:38
Mina strålkastare har efter trogen tjänst blivit ganska risiga och lyser numera nätt och jämnt upp sig själva. Min plan är att montera klarglas runtom, så min fråga är:
Hur är ljusbilden på de olika fabrikaten? Bättre eller sämre än original, eller är skillnaden rent av omärkbar?

Raz
2007-12-07, 18:14
Mina klarglas som jag har på Mk2an är helt värdelösa, dom duger dagtid men absolut inte i mörkerkörning.

Däremot så har jag klarglas på Mk1an och där är det bättre ljusbild och starkare ljussken än med originalstrålkastarna.

Så då kan man dra den slutsatsen att det skiljer MYCKET mellan olika fabrikat. Tyvärr så vet jag inte vilka fabrikat jag har.

Fireball
2007-12-07, 20:01
Jo, jag misstänkte det... Det skiljer ju även MYCKET i pris, så man vill ju så att säga inte satsa sina slantar på fel häst :-)

Dave the brave
2007-12-07, 22:17
Har mörka klarglaslampor som även de lyser dåligt. Trodde först att jag hade ställt dem alldeles för lågt men på besiktningen sa de att ljusbilden var perfekt. Dessa är köpta på www.typ-17.de/. Snygga men inget vidare vid mörkerkörning.

R.Grönberg
2007-12-07, 23:17
Har mörka klarglaslampor som även de lyser dåligt. Trodde först att jag hade ställt dem alldeles för lågt men på besiktningen sa de att ljusbilden var perfekt. Dessa är köpta på www.typ-17.de/. Snygga men inget vidare vid mörkerkörning.

Haft dom med. men alltså i lite halvdåligt belysta städer får man fan helljus, sjukt dåligt lyse i dom faktiskt

_Putte_
2007-12-08, 01:16
skit! trodde det skulle förbättra! sitter och väntar på att tysklands beställningen på bla. svarta klarglasstrålkastare ska dimpa ner, hmm får se hur det blir. kanske åker på att skaffa dimljus med??

GTI-nissen
2007-12-08, 08:55
Jag köpte ett par nya Hella originalinsatser och även om det inte är lika trendigt som klarglas, så blev det ett väldigt lyft för utseendet. Ljusbilden är perfekt och det lyser bra mycket bättre än de gamla blästrade.

Lillen
2007-12-08, 11:05
Hmm jag köpte de billigaste klarglasen på typ17.de och dessa besiktade jag med.
Gick genom utan anmärkning och behövde inte ens justera ljusbilden vid kollen.
Klockren ljusbild och lyser klart bättre än junket som hade gått 14.000mil.

Får väl se efter nåt år hur de fungerar?

Gullideckel
2007-12-08, 11:41
Hmm jag köpte de billigaste klarglasen på typ17.de och dessa besiktade jag med.
Gick genom utan anmärkning och behövde inte ens justera ljusbilden vid kollen.
Klockren ljusbild och lyser klart bättre än junket som hade gått 14.000mil.

Får väl se efter nåt år hur de fungerar?

Vore väl rätt illa om helt nya lyktor inte gick igenom besiktningen liksom...

Jag håller med GTI-Nissen = Nya Hella.

Lillen
2007-12-08, 11:54
Vore väl rätt illa om helt nya lyktor inte gick igenom besiktningen liksom...

Haha jaaa.
MEN det är inte helt ovanligt att dom inte gör de åxå.

Gullideckel
2007-12-08, 12:11
Haha jaaa.
MEN det är inte helt ovanligt att dom inte gör de åxå.

De förvånar mig inte..."made in Kina" ...

Lillen
2007-12-08, 12:40
Precis.
Men jag blev glatt överraskad ändå jag.
Lös mycket bättre än de gamla för så lite pengar!

Kan nog skilja en hel del på samma grejor?

Rudhem
2007-12-09, 02:20
tjenna..

lånar tråden lite om det går för sig..

har en fråga angående www.typ-17.de/.. jag undrar om frakten är dyr om man skulle beställa där ifrån. vad kostade ungefär frakten för er som beställt klarglas?

tack på förhand

onk
2007-12-09, 03:22
Frakten är inte så dyr. Jag å en polare (mest han) beställde massa bråte för nån dag sen, fram å baklyse, blinkers, grill, tanklock mm mm..

30 £ i frakt:)

Bara framlysen går nog inte ens på en hundring i frakt.

Rudhem
2007-12-09, 03:47
Frakten är inte så dyr. Jag å en polare (mest han) beställde massa bråte för nån dag sen, fram å baklyse, blinkers, grill, tanklock mm mm..

30 £ i frakt:)

Bara framlysen går nog inte ens på en hundring i frakt.


okok.tack för svaret