handdator

Visa fullständig version : Konstigt el fel Golf Mk4 Framljus



christian19
2007-12-05, 08:04
Tjena!
Har ett mystiskt el fel på min Mk4 och det gäller framljusen!
Har bytt till ett par Kromade framlyktor med angeleyes har kört med dom sedan Bugrun 2007 och har inte upplevt detta problemet förr..

Plötsligt kan bara angel eyesen tända sej??!!spelar inge roll om jag varit och kört med bilen eller om den har stått still hela dagen plötsligt står dom och lyser....Jag tänkte att det var ljusbrytaren det var fel på men det är BARA angeleyesen som lyser inte bakljusen elle något annat ljus....Spökar det eller vad? Detta började nyligen när det blev kallt ute...

För att det skall sluta behöver jag bara vrida ljusbrytaren till vanligt ljus och sedan till O igen då slocknar dom...men kan plötsligt Tända sej igen fast brytaren står på 0

Någon som kan ha en teori om vad detta kan vara??

Mvh Christian

VWGolIV
2007-12-05, 11:29
En sak jag fundera på är om dina nya ljusen har orginalkopplingar eller ?

Skarvat någonstans ?

Fukt kan ju annars ställa till rätt mycket problem när det gäller med ström.


Dock låter det inte helt rätt med tanke på att de slocknar om du startar dem och sen släcker dem.

christian19
2007-12-05, 13:52
dom har original kopplingar bara kontakt stycken som man sätter i varandra och en lös kabel till plus och en lös kabel till minus....

christian19
2007-12-05, 15:55
Blir ju helt galen av dessa fel så jag va ute och kollade nu och det verkar som om det är relät det är fel på..Halvljus och helljus går på originala kontaktstycket medes
angel eyesen går på ett relä..När jag skakar relät så slocknar och tänder sej angeleyes ringarna när jag lägger relät på en speciellt sätt så slocknar angel eyesen och går jag då och vrider på ljusomkopplaren till mitten då lyser dom som dom skall det samma händer om jag vrider om nyckeln då lyser dom oxo som dom skall...och dom slocknar när

Men det som är lite konstigt då är att när dom plötsligt börjar lysa så behöver jag bara ställa ljusomkopplaren till mitten och sedan tillbaka till 0 igen för att dom skall slocka det är väldigt konstigt för själva relät ändrar sej ju inte då hhmmmmm Hatar el fel!!

mvh Christian

VWGolIV
2007-12-05, 19:35
ett relä kostar inte så mycket och det kanske är glapp i det eller fel.
Billigt o byta och testa ifall det hjälper.

Annars vet ja inte.