handdator

Visa fullständig version : Kodlås,får inte igång bilen



Fenix
2007-12-04, 18:56
Hej!!
Jag bröt strömmen på min bil med kodlås, och nu får jag inte igång den. Jag har den 4-siffriga koden, men jag vet inte om jag gör momenten i rätt ordning, eller om det är något annat special man måste göra. Nån som vet hur man gör?? Hoppas på snabb hjälp. Mvh Fenix

R.Grönberg
2007-12-04, 19:06
Hej!!
Jag bröt strömmen på min bil med kodlås, och nu får jag inte igång den. Jag har den 4-siffriga koden, men jag vet inte om jag gör momenten i rätt ordning, eller om det är något annat special man måste göra. Nån som vet hur man gör?? Hoppas på snabb hjälp. Mvh Fenix

Har du den 4 siffriga koden ska du slå igång tändningen och sedan slå in koden som du har den och blanda inte siffrorna=)

Fenix
2007-12-04, 19:24
Hej!! Jag har provat det, men den startar ändå inte. Nån har nämt nåt om ytterligare en siffra, som jag inte har, kan det vara det som är felet??
Mvh Fenix

R.Grönberg
2007-12-04, 19:26
Hej!! Jag har provat det, men den startar ändå inte. Nån har nämt nåt om ytterligare en siffra, som jag inte har, kan det vara det som är felet??
Mvh Fenix

Ja isf för att inte behöva slå in det varje gång men annars är det bara koden vad jag haft på mina iaf

Fenix
2007-12-04, 19:31
Alltså, slå på tändningen, slå in koden, slå av tändningen igen och så starta, har jag fattat rätt då??
Fenix

R.Grönberg
2007-12-04, 19:31
Alltså, slå på tändningen, slå in koden, slå av tändningen igen och så starta, har jag fattat rätt då??
Fenix

nej igång med tändningen, koden och vrid till så den startar. ska aldrig vrida av den imellan

Fenix
2007-12-04, 19:41
OK! får testa imorgon, jag har inte bilen hemma, den står på en lokal verkstad som har stängt nu. Om den ändå inte startar, kan det då vara nåt annat fel än att jag har fått fel kod??Kan man ringa VAG och få fram koden tror ni??
Fenix

NeXeN
2007-12-04, 21:09
Kan man ringa VAG och få fram koden tror ni??
Fenix


Dom kan ha den om du/annan ägare har lämnat in bilen och dom har skrivet upp koden i datorn.. Annars Nej

Fenix
2007-12-04, 21:49
Vad gör man då?? Kopplar ur kodlåset?? Och isåfall hur gör man det??
Fenix

NeXeN
2007-12-04, 22:56
Vad gör man då?? Kopplar ur kodlåset?? Och isåfall hur gör man det??
Fenix


urklippt från det gammla gti forumet


"Sitter under baksätet.
fäll upp baksätet, lyft bort mattan som täcker den lilla silverboxen. till den går de 2 grövre kablar, en röd och en svart, och två klenare, en blå och en svart som går till jorden.
föjl den blå hela vägen till säkringsplinten och ta ur kontakten.

om du hissar upp bilen och kryper under så ser du var kabeln kommer ut under boxen. ta och klipp av den röda och svarta så nära boxen som möjligt. ta bort kabeln från pumpen

ta och klipp av den röda och svarta så nära boxen som möjligt inne i bilen. demontera den andra änden ur kontaktstycket.

Ta dom två delarna av kabeln och löd ihop dom, isolera med krympslang. montera dit kabeln på pumpen och i kontakten igen.

demontera ur boxen om du vill och även kodlåsets knappsats. om boxen demonteras, täta igen hålet så de inte börjar rosta"

Fenix
2007-12-05, 10:08
Ett lyckligt slut, jag lyckades få tag i en gammal ägare till bilen som hade den för 15år sedan, och han hade koden kvar. Det var inte samma kod som jag hade fått med när jag köpte bilen, så nu snurrar det på igen. Tack för snabba svar och ett försök till hjälp.
Mvh Fenix

Golf-power
2007-12-05, 11:22
Vilka problem du fick Var det möjligen jag som ställde till det ? Det var ju inte meningen precis. Skönt att höra att det fungerar igen.