handdator

Visa fullständig version : Trodde BSR var dom ända med "PPC"



Fredrick
2007-12-04, 05:37
Motornord har en variant av PPC som kallas Bluefin.

www.motornord.se

Någon som vet något om Motornord´s programvaror till 2.0 TFSI, hur dom fungerar mm?

Enligt deras sida skall Bluefin ge en ökning på 41Hk/75Nm vilket i sig är ganska låga siffror om man jämför med andra men åt andra sidan så kanske dessa siffror är mer ärliga än andras?

wolfbane1967
2007-12-04, 06:45
Motornord har en variant av PPC som kallas Bluefin.

www.motornord.se

Någon som vet något om Motornord´s programvaror till 2.0 TFSI, hur dom fungerar mm?

Enligt deras sida skall Bluefin ge en ökning på 41Hk/75Nm vilket i sig är ganska låga siffror om man jämför med andra men åt andra sidan så kanske dessa siffror är mer ärliga än andras?

Bluefin är samma som Superchip och är en av dom större aktörerna på marknaden,sök på www.superchips.co.uk skulle inte tro det är några större effekt skillnader på tillverkarna

foffa2002
2007-12-04, 10:45
Motornord har en variant av PPC som kallas Bluefin.

www.motornord.se

Någon som vet något om Motornord´s programvaror till 2.0 TFSI, hur dom fungerar mm?

Enligt deras sida skall Bluefin ge en ökning på 41Hk/75Nm vilket i sig är ganska låga siffror om man jämför med andra men åt andra sidan så kanske dessa siffror är mer ärliga än andras?


Och dom som verkligen är stora som GIAC,APR,REVO och UNITRONIC har ju kört den tekniken flera år innan BSR.
Och du kan köra upp till 5 program för tex race soppa etc

R.Grönberg
2007-12-04, 13:56
Och dom som verkligen är stora som GIAC,APR,REVO och UNITRONIC har ju kört den tekniken flera år innan BSR.
Och du kan köra upp till 5 program för tex race soppa etc


Ringde chip center och dom skulle ha 7000 för att koppla in i mitt obd uttag och lägga in ett chip steg 1. Tyckte det vart riktigt svinigt pris faktiskt, och skulle resultera i 205 hk. Känns ju knappt lönt=) Ingen som vet om ngt bättre till vettigare priser?

Plura
2007-12-04, 15:20
Ringde chip center och dom skulle ha 7000 för att koppla in i mitt obd uttag och lägga in ett chip steg 1. Tyckte det vart riktigt svinigt pris faktiskt, och skulle resultera i 205 hk. Känns ju knappt lönt=) Ingen som vet om ngt bättre till vettigare priser?

Powerchip rekommenderar jag varmt :)

R.Grönberg
2007-12-04, 15:21
Powerchip rekommenderar jag varmt :)

Vart ligger det?Ngt pris? =) bra killar?

Mr dOhC
2007-12-04, 16:06
www.powerchip.se